Η ακρίβεια «μίκρυνε» το ηλεκτρονικό καλάθι των σούπερ μάρκετ το 2023, καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα τεμάχια πολλά από οποία μάλιστα ήταν φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ανήλθε στα 306 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας κυρίως πληθωριστική αύξηση της τάξης του 15% σε σχέση με το 2022.
Ας σημειωθεί ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.
Ειδικότερα όσον αφορά τις ανατιμήσεις, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι για 6 στα 10 προϊόντα οι υπήρξαν αυξήσεις από 5% έως πάνω από 20%.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο 14% των προϊόντων που οι τιμές τους ανέβηκαν το 2023, η αύξηση ξεπέρασε το 20%.
Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023 όπως αυτή της βουτύρου και μαργαρίνης με 8% φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%.
Μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 σε 100 ευρώ.
Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.
Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023.
Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των super market είναι κλειστά.
Latest News
Στο 3,1% ο πληθωρισμός τον Απρίλιο - Πού αυξήθηκαν οι τιμές
Πώς εξελίσσονται οι τιμές στο «ράφι» των σούπερ μάρκετ τον πρώτο μήνα εφαρμογής των μέτρων
Σε εξέλιξη οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες για τις παραλίες – Γιατί διαμαρτύρονται οι επιχειρηματίες
«Τσουχτερά» πρόστιμα για τους παραβάτες
Έρχεται το πρώτο επενδυτικό προϊόν του ΤΕΚΑ - Τι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο Τσακλόγλου
Τι αποκάλυψε στο ένθετο του ΟΤ, στον One Channel, ο υφυπουργός Κοινωνικής ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου
Γιατί τράπεζες και funds απορρίπτουν τις αιτήσεις για τον εξωδικαστικό [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τον εξωδικαστικό μηχανισμό
Τα σήματα της ελληνικής οικονομίας – Τι λείπει για το αναπτυξιακό άλμα
Τα κύματα κατανάλωσης, τουρισμού και ακινήτων, όπως και οι εξαγωγικές επιδόσεις τροφίμων και μεταποιητικών αγαθών, δεν αρκούν - Τι εκτιμούν για την ελληνική οικονομία επιφανείς οικονομολόγοι
Πώς θα γίνει η εξαγορά 90.000 καταπατημένων - Το ελκυστικό τίμημα
Ανοίγει πλατφόρμα για τις αιτήσεις ενδιαφερομένων με στόχο την απόκτηση νόμιμων τίτλων κυριότητας
Η... μετέωρη αξιολόγηση της Fitch για την Ελλάδα πριν τις ευρωεκλογές
Ο «κρυφός» κυβερνητικός πόθος και το παράδειγμα της S&P
Σκάνερ της εφορίας για τα ανασφάλιστα - Το μήνυμα Θεοχάρη
Το νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση θα έρθει στη Βουλή προς ψήφιση, τόνισε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Έκρηξη στις αιτήσεις για τον εξωδικαστικό - Πόσες οφειλές ρυθμίστηκαν [γράφημα]
Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 16.704 επιτυχείς ρυθμίσεις οφειλών
Σκρέκας: Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού δεν σημαίνει μείωση τιμών
Κάποια μειώνονται, κάποια αυξάνονται, αλλά ο μέσος όρος προσεγγίζει το 0, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης