Η σύντομη κουβεντούλα με συναδέλφους, στα μικρά διαλείμματα εν ώρα εργασίας, ήταν μία από τις προ πανδημίας μικρές «ιεροτελεστίες» στη δουλειά και στο γραφείο, που πολλοί έχουν σήμερα επανεκτιμήσει.
Προφανώς όχι μόνον για το κουτσομπολιό, όσο για την ανταλλαγή ιδεών ή την από κοινού επίλυση κρίσεων και προβλημάτων.
«Ηαπλή συζήτηση μπορεί να είναι σημαντική, με διάφορους τρόπους», επισημαίνουν σε άρθρο τους στην έγκριτη επιθεώρηση Harvard Business Review τέσσερις αναπληρωτές και επίκουροι καθηγητές πανεπιστημίων στις ΗΠΑ, στους τομείς της Διοίκησης Επιχειρήσεων και της Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων.
Πρόκειται για μία μικρή καθημερινή συνήθεια που μας χαλαρώνει και μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα για πιο σοβαρά θέματα συζήτησης, εξηγούν οι Τζέσικα Ρ. Μέτο, Άλισον Σ. Γκέιμπριελ, Πάτρικ Ντάουνς και Έμιλι Ροζάντο-Σόλομον.
Με τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μαθαίνουμε για τους συναδέλφους μας χτίζουμε σχέσεις και εμβαθύνουμε τη μεταξύ μας εμπιστοσύνη, τονίζουν.
Κι όπως καταγράφει έρευνα που έκαναν προ της πανδημίας, οι τυχαίες συναντήσεις και οι αυθόρμητες συνομιλίες με συναδέλφους μπορούν να ενισχύσουν τη συνεργασία, βελτιώνοντας τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την απόδοσή μας.
Καθώς, λοιπόν, εταιρίες εξετάζουν τη στρατηγική τους για τη συνέχιση της εξ αποστάσεως απασχόλησης εργαζομένων τους, μετά την πανδημία, οι τέσσερις ειδικοί προτείνουν σε εργοδότες και στελέχη πρακτικές ενσωμάτωσης αυτής της ωφέλιμης πρακτικής στο ψηφιακό περιβάλλον.
1.Ενθαρρύνετε νέες κοινωνικές «ιεροτελεστίες»
Η απλή κουβεντούλα μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να αποδεσμευτούν από το ρόλο «στο σπίτι» και να μπουν ομαλά και άμεσα στην επιχειρηματική νοοτροπία.
Γι’ αυτό και θεωρείται καλή ιδέα να δίνεται χρόνος, πριν από κάθε τηλεσύσκεψη, ώστε οι συμμετέχοντες μπορούν να χαιρετήσουν ο ένας τον άλλο, να ανταλλάξουν φιλοφρονήσεις και νέα, δημιουργώντας έτσι ένα πιο χαλαρό και ευχάριστο κλίμα.
Έτερη τακτική είναι η δημιουργία των λεγόμενων «εικονικών lounge» σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες (όπως π.χ. στο Slack ή στο Teamwork), όπου ομάδες ατόμων μπορούν να κοινωνικοποιηθούν… εξ αποστάσεως, πίνοντας ταυτόχρονα καφέ, παίζοντας παιχνίδια ή συζητώντας για χόμπι και για άλλα ενδιαφέροντα, εκτός δουλειάς.
Πρόσφατη έρευνα του INSEAD σε δείγμα 500 επαγγελματιών κατέδειξε ότι όσες ομάδες ακολούθησαν αυτήν την τακτική είχαν σαφώς καλύτερες αποδόσεις, συγκριτικά με όσες δεν την εφήρμοσαν, βρίσκοντας περίεργη αυτήν την καταναγκαστική διαδικτυακή «διασκέδαση», με συναδέλφους και εκτός ωρών γραφείου…
2.Δημιουργήστε ξανά «χαλαρές αντιπαραθέσεις»
Αρκετές εταιρείες έχουν βρει δημιουργικούς τρόπους οργάνωσης άτυπων διαδικτυακών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των εργαζομένων τους.
Μέσω του Spark Collaboration, για παράδειγμα, οργανώνονται «ρουλέτες εταιρικών τηλε-συζητήσεων», όπου συνάδελφοι, που μπορεί να μην γνωρίζονται καν μεταξύ τους, συναντώνται διαδικτυακά και συζητούν επί διαφόρων θεμάτων.
Μιλώντας στο Harvard Business Review, ένας από τους συμμετέχοντες χαρακτήρισε την εμπειρία «πολύτιμη στην οικοδόμηση σχέσεων».
3. Τηρήστε το… σενάριο
Συνιστάται σε εργαζόμενους και στελέχη να μην αφήσουν αυτές τις διαδικτυακές συζητήσεις να πάρουν αρνητική τροπή.
Γι’ αυτό και οι Αμερικανοί ειδικοί προτείνουν τα ψηφιακά «πηγαδάκια» να επικεντρώνονται σε ουδέτερα θέματα, η ανταλλαγή απόψεων να γίνεται με κόσμιο τρόπο και να αποφεύγονται παντός είδους κουτσομπολιά, ειδικά για συναδέλφους και για την εταιρία.
Επίσης, καλό είναι να καταστεί σαφές ότι η συμμετοχή, εν προκειμένω, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει κανείς να βγάλει τα εσώψυχά του.
4. Υπογραμμίστε τα θετικά
Καλό είναι να επισημαίνονται οι τρόποι, με τους οποίους η ψηφιακή κουβεντούλα μπορεί να ενισχύσει την ευτυχία των εργαζομένων.
Επίσης, προτείνεται να ενθαρρύνονται οι εργαζόμενοι στο να φροντίζουν, με καθημερινά διαλείμματα, για την κοινωνική υγεία τους.
Κι αν όλα αυτά σας φαντάζουν παράλογα, ειδικά όταν βρίσκεστε αντιμέτωποι με ασφυκτικές προθεσμίες, οι Αμερικανοί ειδικοί τονίζουν ότι η έρευνά τους δείχνει ότι τα μέτρα αυτά τονώνουν την απόδοση και μειώνουν το σύνδρομο burnout.
Latest News
Η πενταετία που ανέτρεψε τα πάντα - Από την τηλεργασία έως την AI
Τι αποκαλύπτει έρευνα της Adecco Group για τις συνθήκες εργασίας και τις νέες τάσεις - Η έρευνα έγινε σε 82.800 εργαζόμενους σε 25 χώρες
Πώς να κερδίσεις τον σεβασμό στη δουλειά - Οι τρεις κινήσεις
Μπορείς να κερδίσεις τον σεβασμό στη δουλειά σου, απ’ όλους τους συναδέρφους σου. Αρκεί να να το θέλεις…
Καραδοκεί η «σιωπηλή παραίτηση» - Από τι κινδυνεύουν οι εταιρείες
Η απώλεια κινήτρου στην εργασία και η μη υβριδική εργασία αποτελεί σοβαρή απειλή για την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων
Συγχωνεύσεις και εξαγορές σχεδιάζουν 4 στους 10 CEOs στο επόμενο 12μηνο
Αισιόδοξοι για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας τους επόμενους 12 μήνες δήλωσαν ότι αισθάνονται σχεδόν 7 στους 10 CEOs
Πιο απαισιόδοξοι οι CEOs με το οικονομικό κλίμα - Νέα μείωση του δείκτη
Εξι στους 10 CEOs προβλέπουν ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις θα έχουν σημαντική ως πολύ σημαντική επίδραση στo οικονομικό κλίμα και την ανάπτυξη
Το ρεύμα και οι πόλεμοι «αγκάθια» για τις επιχειρήσεις - Τι δείχνει έρευνα της ΕΑΣΕ [γραφήματα]
Τι αποκαλύπτει η τριμηνιαία έρευνα της ΕΑΣΕ σε συνεργασία με την ICAP που διεξάγεται σε δείγμα 2.540 Διευθυνόντων Συμβούλων
Γιατί υποχωρεί η βιωσιμότητα μεταξύ των προτεραιοτήτων των επιχειρήσεων - Οι κίνδυνοι
Η Bain & Company κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων - Τι έδειξε έρευνα