Σχέδιο διάσωσης που θα φέρει την Air France-KLM στα όρια της εθνικοποίησης ανακοινώθηκε σήμερα στο Παρίσι. Η Γαλλία θα συνεισφέρει μέχρι 4 δις ευρώ στην ανακεφαλαιοποίηση της Air France-KLM, υπερδιπλασιάζοντας το ποσοστό της στον αεροπορικό όμιλο σε περίπου 30% από 14,3% που είναι σήμερα.

Το σχέδιο που ανακοινώθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, προβλέπει ότι η κυβέρνηση Μακρόν θα μετατρέψει το δάνειο των 3 δις ευρώ που χορηγήθηκε πέρυσι σε διαρκές υβριδικό ομόλογο και δεσμεύθηκε για την συμμετοχή της με 1.0 δις ευρώ σε μια μελλοντική αύξηση κεφαλαίου. «Θα γίνουμε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Air France,» δήλωσε ο Μπρινό Λεμέρ, υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, περιγράφοντας το βήμα αυτό ως «ένδειξη δέσμευσης» προς τον αερομεταφορέα και τους εργαζόμενους.

Το σχέδιο της Air France-KLM προστίθεται στα αντίστοιχα σχέδια των παραδοσιακών αερομεταφορέων που ενίσχυσαν τα κεφάλαιά τους στον απόηχο των μεγάλων ζημιών που υπέστη ο κλάδος εξαιτίας της κρίσης του κορονοιού.

Βάσει των όρων της συμφωνίας, η γαλλική κυβέρνηση θα πρέπει να βρεί μια «αξιόπιστη στρατηγική εξόδου» σε διάστημα ενός έτους και να μειώσει το μετοχικό της μερίδιο στα προ-κρίσης επίπεδα μέχρι το 2027. Μερίσματα, επαναγορές μετοχών και μπόνους παγώνουν μέχρι την αποπληρωμή του μεγαλύτερου μέρους ή του συνόλου της βοήθειας. Επίσης, η Air France θα μεταφέρει 18 θέσεις slots στο αεροδρόμιο Ορλί, ή 4.0% του χαρτοφυλακίου της στο αεροδρόμιο, σε ανταγωνιστές της. Ωστόσο, σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική, ρισκάροντας την αντίδραση εταιρειών χαμηλού κόστους όπως η Ryannair, η μεταφορά των slots σε ανταγωνιστές θα περιορισθεί σε αεροσκάφη που έχουν βάση το Ορλί με ιπτάμενο προσωπικό που προσλαμβάνεται με τοπικά συμβόλαια. Η κίνηση αυτή θα προστατεύσει την σχεδιαζόμενη επέκταση της θυγατρικής της Air France, Transavia, από αθέμιτο ανταγωνισμό, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Μπεν Σμιθ.

Η διάσωση είναι ότι πιό κοντινό σε εθνικοποίηση ενός μεγάλου ευρωπαϊκού αερομεταφορέα, μετά την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει μερίδιο 16,7% στην Lufthansa στο πλαίσιο σχεδίου διάσωσης της εταιρείας. Η KLM, η οποία απέκτησε το 14% του ομίλου το 2019, δεν πρόκειται να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου. Η πιθανή μείωση του μεριδίου της ολλανδικής κυβέρνησης στο 9,3% «δεν έχει συνέπειες στην προστασία του δημόσιου συμφέροντος,» δήλωσε ο ολλανδός υπουργός Οικονομικών Βέπκε Χέκστρα.

Η Delta Air Lines, με μερίδιο 8,8% στον όμιλο Air France-KLM, δεν μπορεί να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου καθώς εμποδίζεται από την αμερικανική νομοθεσία και το μερίδιό της θα μειωθεί. Η China Eastern σκοπεύει να συμμετάσχει ώστε να διατηρήσει μερίδιο λιγότερο του 10%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ: Ποιος είναι ο εξεζητημένος Σαουδάραβας πρίγκιπας που ποντάρει δισεκατομμύρια στον Μασκ
Διεθνή |

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ

Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.