
Το καλύτερο πρώτο τρίμηνο των τελευταίων δέκα τριών ετών κατέγραψε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία φέτος, με τις προοπτικές να διαγράφονται ευοίωνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο οίκος Clarkson Research Services, ο δείκτης ClarkSea Index, ένας σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των tankers, των bulkers, των containerships και των gas carriers, διαμορφώθηκε στα 17.461 δολάρια ημερησίως διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση από το 2008, πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Ο δείκτης βαρόμετρο για την πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας, επωφελήθηκε κυρίως από τα κέρδη στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων και στα τα μεσαίου μεγέθους μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Παράλληλα, η ανάκαμψη που παρατηρείται στη διεθνή ζήτηση σε commodities, από σιτηρά μέχρι άνθρακα, εκτόξευσαν τα μέσα τριμηνιαία κέρδη των bulkers στο μεγαλύτερο επίπεδο των τελευταίων δέκα και πλέον ετών.
Το ισχυρό momentum συνεχίζεται, με το δείκτη ClarkSea Index να ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο στα 20.759 δολάρια ημερησίως, ενισχυμένος κατά 36% από την αρχή του 2021.


Latest News

'Εντονη παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας στην COP 28
Στις 10 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της COP28 το συνέδριο «Shaping the Future of Shipping: Delivering a Net Zero World»

Στο επίκεντρο η ναυτιλιακή συνεργασία Ελλάδας και Ινδίας
Τι συζητήθηκε κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης

Θετικές προοπτικές μέχρι το 2025 για τα χύδην ξηρού φορτίου
Η προσφορά χωρητικότητας μειώνεται, ενώ η ζήτηση παραμένει σταθερή, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυλομεσιτικών οίκων

Πλοία αλλάζουν πορεία μετά την κατάληψη του Galaxy Leader από τους Χούθι
Άλλαξαν πορεία πλεύσης δύο πλοία που βρίσκονται υπό διαχείριση από την ίδια ιαπωνική εταιρεία που ελέγχει το Galaxy Leader

Αντάρτες της Υεμένης κατέλαβαν πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα, λέει το Ισραήλ
Ένα βρετανικής ιδιοκτησίας και ιαπωνικής εκμετάλλευσης πλοίο κατέλαβαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης στη νότια Ερυθρά Θάλασσα

Τι φρενάρει την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας – Η απόφαση της Κομισιόν
Η ανησυχία της Ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της ναυτιλίας (Ecsa)

Προς νέες κυρώσεις η ΕΕ στη Ρωσία - Στο στόχαστρο ναυτιλιακές και νηολόγια
Τα μέτρα που θα συζητηθούν περιλαμβάνουν επίσης αυστηρότερους ελέγχους σε πλοία που συνδέονται με τη Ρωσία, σύμφωνα με τους FT

Δανέζικο «μπλόκο» στα ρωσικά πλοία - Σφίγγει ο κλοιός στη Μόσχα
Εντείνονται οι προσπάθειες των ΗΠΑ και των συμμάχων τους να επιβάλλουν πιο αυστηρό εμπάργκο

Εκτοξεύθηκε το κόστος στη Διώρυγα του Παναμά - Στα 4 εκατ. για μια διέλευση
Οι ναυλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τέσσερις ή πέντε φορές περισσότερο για να μεταφέρουν τα φορτία τους στην Ασία