
Η παγκόσμια αύξηση που καταγράφεται στη ζήτηση για commodities από σιτηρά μέχρι άνθρακα, πυροδότησε μια ισχυρή ανάκαμψη στην ναυτιλιακη αγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Τόσο τα επίπεδα εμπορευματικών μεταφορών όσο και τα κέρδη ανήλθαν σε ρεκόρ αρκετών ετών, και το ισχυρό αυτό momentum δείχνει ότι συνεχίζεται και ξατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Από τις αρχές του έτους, οι κατά μέσο όρο ναύλοι για τα Capesizes αγγίζουν τα $18.000/ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με πέρυσι.
Παρά το γεγονός ότι οι αβεβαιότητες εξακολουθούν να είναι μεγάλες λόγω της παγκόσμιας πανδημίας, πολλές χώρες ανακάμπτουν οικονομικά και ανασυγκροτούν τα αποθέματα εμπορευμάτων. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αποστολές θα αυξηθούν περαιτέρω το 2ο τρίμηνο, ενώ τα ναύλα θα παραμείνουν σταθερά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η IHS Markit σε πρόσφατη εκτίμησή της προβλέπει αύξηση 6,5% της πραγματικής αξίας του παγκόσμιου εμπορίου το 2021, ενώ για το 2022 η ανάπτυξη του εμπορίου εκτιμάται στο 4,3%. Σε όρους όγκου το παγκόσμιο εμπόριο θα αγγίξει τους 14,5 δισ. μετρικούς τόνους φέτος και τους 15 δισ. μετρικούς τόνους το 2022


Latest News

Μήνυμα Ευρωπαίων εφοπλιστών προς ΕΕ: Κάντε ότι και οι Ασιάτες
Η ναυτιλία απέδειξε τον στρατηγικό της ρόλο τα τελευταία χρόνια όταν διατήρησε σε πλήρη λειτουργία την εφοδιαστική αλυσίδα στην Ευρώπη την περίοδο του Covid

Παραγγελία για τρία νεότευκτα ultramax μετά απο 70 χρόνια για την Latsco
Τα πρώτα νεότευκτα ξηρού χύδην φορτίου της εταιρείας στην Ιαπωνία στα 70 χρόνια της ιστορίας της

«Ξεφορτώνονται» τα δεξαμενόπλοια όταν... γεράσουν
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλεύονται την υγιή αγορά ναύλων και τις υψηλές τιμές των πλοίων και «ξεφορτώνουν» κυρίως τα παλαιότερα πλοία τους

Ναυτιλία: Γιατί ανησυχούν οι ασφαλιστές πλοίων – Οι 5+1 προκλήσεις για τις εργασίες τους
Στο ραντάρ των ναυτασφαλιστών οι μεταφορές με πλοία, οι φωτιές στα πλοία και οι φυσικές καταστροφές και τις γεωπολιτικές εξελίξεις

Η Avenir LNG αναθέτει τη διαχείριση τριών πλοίων τροφοδοσίας LNG στην Wilhelmsen Ship Management
Τα πλοία που ανατέθηκαν είναι τα Avenir Achievement, Avenir Ascension και Avenir Aspiration

Ο «χρησμός» της Bimco: Για ποιους κλάδους το 2024 θα είναι δίσεκτο
Στις προοπτικές των τριών μεγαλύτερων ναυτιλιακών κλάδων για το υπόλοιπο του 2023 και για το 2024 αναφέρεται η Bimco

Συνεχίζει να «ταράζει τα νερά» η MSC: Ακόμη ένα πλοίο - γίγαντας στον στόλο της
Στις αρχές Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη η ονοματοδοσία του νεότευκτου πλοίου «MSC Nicola Mastro»

Κινεζική χρηματοδοτική στήριξη στην παραγγελία 100 ελληνικών πλοίων στην Κίνα
Η Τράπεζα Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας στηρίζει τους Έλληνες πλοιοκτήτες στην παραγγελία δεκάδων πλοίων διαφόρων τύπων στην Κίνα

Η Neptune Lines παραγγέλνει τα δύο πρώτα της πλοία νέας γενιάς
Το ναυπηγείο Fujian Mawei στην Κίνα θα κατασκευάσει τα δυο πλοία

Νέα πλοία ro-ro εντάσσονται στoν στόλο του Grimaldi
Έξι νεότευκτα πλοία πολλαπλών χρήσεων ro-ro που ανήκουν στην κλάση «G5» ναυπηγεί ο όμιλος Grimaldi