Η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας , ωφελεί σημαντικά την ναυλαγορά, με τα bulk carriers να εγγράφουν σημαντικά κέρδη τους πρώτους μήνες του έτους.
Η «Maritime Strategies International» (MSI) σε τελευταία έκθεσή της αναφέρεται στη θετική βραχυπρόθεσμη προοπτική του κλάδου, υπογραμμίζοντας ότι η δυναμική αυτή αποδίδεται εν μέρει και στην μετά -κορωνοϊό ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού χύδην φορτίου. Αυτό σε συνδυασμό με τη συμφόρηση που παρατηρείται στα λιμάνια, έχουν ως αποτέλεσμα τα κέρδη για τα bulkers να έχουν ανέλθει στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 11 ετών.
Ο Howe Robinson αναφέρει ότι στα μέσα Μαρτίου αγκυροβόλησαν 150 πλοία σε λιμάνια φόρτωσης για σιτηρά και σόγια στη Βραζιλία, πέντε φορές περισσότερα απο το μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών.
«Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν επίσης ότι σημαντικό ρόλο στην αύξηση των κεδρών έπαιξαν και οι αλλάγες στις εμπορικές συνήθειες, οι μεγαλές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, οι ισχυρές αύξησεις στις τιμές των εμπορευμάτων όπως επίσης και η σταθερά καλή αγορά των εμπορευματοκιβωτίων που έχει οδηγήσει τα breakbulk φορτία να μεταφέρονται από τα containerships σε handy bulkers», εκτίμησε ο αναλυτής ξηρού φορτίου της MSI, Alex-Stuart-Grumbar.
Δεδομένης της ανάκαμψης που υπάρχει πλέον στη παγκόσμια βιομηχανική παραγωγή, ο αντίκτυπος της κινεζικής ζήτησης, είναι κρίσιμος παράγοντας για τα κέρδη που έχουν τα bulkers.
Latest News
Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Η CENTCOM ανέφερε μέσω X ότι «βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης» του Sounion, που «είναι ακόμη στις φλόγες»
Αυξάνονται οι πυρκαγιές στα φορτία με κοντέινερ - Τα ατυχήματα και οι ανησυχίες στη ναυτιλία
Το 2023, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Συστήματος Ειδοποίησης (CINS), καταγράφηκε κατά μέσο όρο ένα περιστατικό κάθε 9 ημέρες
Νέο βίντεο από την επίθεση των Χούθι στο ελληνόκτητο «SOUNION»
Συμφωνία με Χούθι για ρυμούλκηση του φλεγόμενου τάνκερ ώστε να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή στην Ερυθρά
Έλληνες εφοπλιστές: Πρώτοι σε στόλο και ναυπήγηση «πράσινων» πλοίων [πίνακες]
Οι Έλληνες εφοπλιστές παρέμειναν στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Petrofin Research
Η Capital Clean Energy Carriers Corp. (πρώην Capital Product Partners L.P.) ολοκλήρωσε τον στρατηγικό εταιρικό της μετασχηματισμό
Η μετονομασία σε «Capital Clean Energy Carriers Corp.» (ticker: “CCEC”), αντανακλά την στρατηγική της στροφή στον κλάδο του LNG και της ενεργειακής μετάβασης
Κίνδυνος οικολογικής καταστροφής από το ελληνόκτητο τάνκερ Sounion
Οι ΗΠΑ προειδοποιούν εναντίον επαπειλούμενης οικολογικής καταστροφής μετά την επίθεση των ανταρτών Χούθι της Υεμένης στο δεξαμενόπλοιο Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα
«Τρεις πυρκαγιές» στο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο που έπληξαν οι Χούθι
Η βρετανική UKMTO ενημέρωσε για την κατάσταση του ελληνικού τάνκερ που έγινε στόχος των ανταρτών από την Υεμένη
Χωρίς θύματα η επίθεση σε ελληνικό τάνκερ στην Ερυθρά - Τι ανακοίνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας
Το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο «SOUNION» με 25 μέλη πληρώματος δέχθηκε ένοπλη επίθεση ενώ έπλεε στην Ερυθρά θάλασσα
Επίθεση σε δεξαμενόπλοιο υπό ελληνική σημαία στα ανοικτά της Υεμένης - Τι λέει το υπουργείο Ναυτιλίας
Δεν αναφέρθηκαν θύματα μεταξύ των 25 μελών του πληρώματος που επέβαιναν, αλλά το πλοίο με ελληνική σημαία έχει χάσει την ικανότητα ελιγμών - Επιβεβαίωση και από το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας