Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ο άξονας που θα διατρέχει από τα Χανιά (και από τον Κίσσαμο μελλοντικά) μέχρι τον Αγ. Νικόλαο είναι σήμερα το μεγαλύτερο οδικό έργο που ετοιμάζεται να υλοποιηθεί στην Ευρώπη.
Αυτή τη στιγμή, από τα τρία υποτμήματα που αποτελείται ο ΒΟΑΚ, το 2ο (Χερσόνησος –Νεάπολη) είναι πιο ώριμο μελετητικά, και για το λόγο αυτό, κατατέθηκε ήδη προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το πιο δύσκολο τμήμα είναι το Χερσόνησος – Χανιά για το οποίο αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες να συνταχθεί και κατατεθεί – και εδώ- η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος. Το υπουργείο Υποδομών, εξασφάλισε 1,027 δις. ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου. Τα 427 εκατομμύρια αφορούν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ τα υπόλοιπα 600 εκατομμύρια ευρώ θα καλυφθούν από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το πλάνο του Υποδομών
Όπως προαναφέρθηκε, ήδη, έχει κατατεθεί προς έγκριση προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο Χερσόνησος –Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5 χιλιομέτρων και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.
Το επόμενο στάδιο του σχεδιασμού προβλέπει την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος –Ηράκλειο που θα υλοποιηθεί και αυτό- μέσω Σύμβασης Παραχώρησης, καθώς και οι μελέτες των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Τι επιτυγχάνεται με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ
Κατά το Υποδομών με την υλοποίηση του έργου θα επιτευχθεί:
- Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως σε θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
- Σημαντική μείωση στο χρόνο μετακινήσεων των κύριων πόλεων του βόρειου μετώπου της Κρήτης αλλά και βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
- Μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
- Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στη βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.
Τι έχει γίνει έως τώρα
Στα τέλη Μαρτίου «βγήκε στον αέρα» η Β’ φάση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη προκειμένου να αναδειχθεί έως το τέλος του χρόνου ο ανάδοχος.
Επίσης μέσα σε διάστημα ενάμιση χρόνου ανατέθηκαν 14 μελέτες , ενώ από το Υποδομών υποστηρίζουν πως έως το ερχόμενο καλοκαίρι θα κατατεθούν μελέτες και για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο αλλά και τη βελτίωση των ήδη υλοποιημένων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.
Η ακτινογραφία τού έργου
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) χωρίζεται σε τρία υποτμήματα:
Α) Το τμήμα Χανιά –Χερσόνησος. Αυτό το τμήμα θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης ενώ θα υπάρχουν και σταθμοί διοδίων.
Β) Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη. Γι’ αυτό το τμήμα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, η Β’ φάση ξεκίνησε ήδη με στόχο την επιλογή αναδόχου.
Γ) Το τμήμα Νεάπολη –Άγιος Νικόλαος. Το μήκος του ανέρχεται σε 14,5 χιλιόμετρα, και θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο. Σημειώνεται πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.
Latest News
Πόρους 52 δισ. κινητοποιούν οι κατασκευές την 3ετία 2024-2026 - Μελέτη του ΙΟΒΕ
Μελέτη υποστηρίζει ότι οι επενδύσεις στις υποδομές θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα οφέλη σε όμιλο και μετόχους από τον ΒΟΑΚ
Προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σύμφωνα με απάντηση στην ΕΚ
5 βραβεία για τη Νέα Οδό και την Κεντρική Οδό στα Green Brand Awards
Ποια είναι τα επιτεύγματα για τα οποία βραβεύτηκαν
Aπομακρυσμένους ψηφιακούς πύργους ελέγχου σε 12 περιφερειακά αεροδρόμια προαναγγέλει η Αλεξοπούλου
Η υφυπουργός μεταφορών αναφέρθηκε και στον διορισμό 35 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, βάσει παλαιότερου διαγωνισμού ΑΣΕΠ
Και επίσημα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσωρινός ανάδοχος στον ΒΟΑΚ
Εγκρίθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινός ανάδοχος του έργου με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Το καλοκαίρι οι ανάδοχοι στα εργοτάξια της Θεσσαλίας
Ο υφυπουργός Υποδομών επισκέφθηκε τις πληγείσες περιοχές
Πώς θα μεταμορφωθούν τα κτίρια των δημόσιων υπηρεσιών σε όλη τη χώρα
Το σύνολο των έργων που υλοποιούνται από τις Κτιριακές Υποδομές μαζί με αυτά που προγραμματίζονται για την περίοδο 2024 – 2027, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ
ΤΕΡΝΑ - RENCO κατασκευάζουν το πρώτο Data Center της Microsoft
Η σύμβαση είναι αξίας 100 εκατ. ευρώ
Τι ζήτησε ο Σταϊκούρας από τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου
Τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΛ) στον Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Λιανοκλάδι Φθιώτιδας, επιθεώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Εξάρχου (Intrakat): «Αναγκαίες οι θεσμικές μεταρρυθμίσεις στα μεγάλα έργα»
Τι προτείνει για τις προκαταβολές των έργων