Είναι γνωστό ότι η Τουρκία είναι πολύτιμη για την Ευρώπη επειδή κρατά στο έδαφός της εκατομμύρια πρόσφυγες από τις γύρω χώρες και δεν τους επιτρέπει να απειλήσουν τους «27».
Εξίσου γνωστό είναι ότι οι καλές σχέσεις με την Άγκυρα είναι αναγκαίες εξαιτίας των σημαντικών εμπορικών και οικονομικών συναλλαγών που έχουν μαζί της αρκετά κράτη της ΕΕ – κυρίως η Γερμανία και η Ιταλία – αλλά και της έκθεσης μιας σειράς ευρωπαϊκών τραπεζών στην τουρκική αγορά.
Υπάρχει, όμως, κάτι ακόμη που ίσως δεν είναι τόσο γνωστό και καθιστά την Τουρκία περισσότερο απαραίτητη για τους Ευρωπαίους: Επειδή σε αυτήν εξάγονται οι συντριπτικά μεγαλύτερες ποσότητες σκουπιδιών – απορριμμάτων, για να το διατυπώσουμε πιο επιστημονικά – σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη χώρα.
Πρώτο το σκραπ
Όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, για του λόγου το αληθές, τα κράτη-μέλη της ΕΕ εξήγαγαν πέρυσι προς την Τουρκία 13,7 εκατομμύρια τόνους σκουπιδιών κάθε είδους – μια ποσότητα η οποία είναι τριπλάσια σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2004. Προκειμένου δε να υπάρχει μέτρο σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές προς τη δεύτερη κατά σειρά χώρα, την Ινδία, έφτασαν το 2020 μόλις στους 2,9 εκατομμύρια τόνους…
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των σκουπιδιών που εξάγει η ΕΕ (53% σύμφωνα με την Eurostat) αφορά σιδηρομεταλλεύματα (σκραπ). Συνολικά, οι ποσότητες που έφυγαν πέρυσι προς άλλες χώρες ήταν 17,4 εκατομμύρια τόνοι – με την Τουρκία να είναι ο παραλήπτης των 11,8 εκατομμυρίων εξ’ αυτών.
Δεύτερα στη σειρά έρχονται τα χάρτινα απορρίμματα, με το σύνολο της ποσότητας που εξήχθη το 2020 να φτάνει τους 6,1 εκατ. τόνους. Εξ’ αυτών, η Τουρκία απορρόφησε το 15%, ενώ το μεγαλύτερο μέρος κατευθύνθηκε προς την Ινδία (26%) και την Ινδονησία (20%).
SOS για τα πλαστικά
Ειδικά όσον αφορά στα – εξαιρετικά επικίνδυνα – πλαστικά, σύμφωνα με την Greenpeace, οι ποσότητες που δέχθηκε πέρυσι η Τουρκία από την ΕΕ έφτασαν τις 660.000 τόνους, έναντι 582.000 το 2019. «Περίπου 241 φορτηγά με τέτοιου είδους απορρίμματα εισέρχονται καθημερινά στην Τουρκία», δήλωσε το στέλεχος της οργάνωσης, Νιχάν Τεμίζ Ατάς,.
Με βάση μαρτυρίες και οπτικό υλικό που παρουσίασε, μεγάλο μέρος από τα εισαγόμενα πλαστικά εναποτίθενται στο φυσικό περιβάλλον ή παραδίδονται στη φωτιά, όπως συμβαίνει στα Άδανα. Γι’ αυτό και η οργάνωση έχει ξεκινήσει εκστρατεία με σύνθημα «Μην αφήσετε την Τουρκία να μετατραπεί σε σκουπιδότοπο πλαστικών».
Φαίνεται, τελικά, πως αρκετοί στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν την Τουρκία ως μια τεράστια χωματερή – όπου, εκτός από σκραπ και πλαστικά, μπορούν να πετιούνται και ανθρώπινες ψυχές. Άλλωστε, η Τουρκία δεν κατατάσσεται στις φτωχές χώρες, προς τις οποίες η Κομισιόν έχει απαγορεύσει την εξαγωγή απορριμμάτων από την 1η Ιανουαρίου 2021…
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές