
Στα τελευταία μέτρα ενός μαραθώνιου διαγωνισμού βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο που η αξία του εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός, που έχει καταλήξει σήριαλ διαρκείας 4 ετών, έχει βάλει πλώρη για την ανάδειξη αναδόχου. Μένουν όμως καθοριστικά βήματα, που θα χρειαστούν ίσως κάποιες εβδομάδες για να ολοκληρωθούν.
Αρχικά, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει, ακόμα και στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, εφόσον βέβαια δεν προκύψουν εντωμεταξύ οι αναμενόμενες διοικητικές ανατροπές, που μπορούν να αλλάξουν τον σχεδιασμό.
Αρχικά, λοιπόν, αφού εξεταστούν τα νομιμοποιητικά έγγραφα των δύο συμμετεχόντων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS και VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΑΒΑΞ, και εφόσον είναι πλήρη, αναμένεται να εγκριθεί η συμμετοχή των δύο διεκδικητών στην επόμενη φάση. Εν συνεχεία, θα δοθεί και το πράσινο φως για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, όπου και θα κριθεί φυσικά το ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα κόψει το νήμα.
Ώσπου να φτάσουμε όμως εκεί, αρχικά θα πρέπει οι φάκελοι να ανοιχθούν παρουσία των ενδιαφερομένων και να εξεταστεί η πληρότητα του φακέλου που έχουν αυτοί καταθέσει. Αυτός περιλαμβάνει επιστολή χρηματοδοτικής υποστήριξης, businessplan, εγγυητικές επιστολές κ.ά. Εφόσον αυτά είναι τα απαιτούμενα από τη διαδικασία του διαγωνισμού, τότε θα γίνει νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο θα ανοιχτούν οι αποτιμήσεις, το fairness opinion και οι οικονομικές προσφορές.
Το πιθανότερο είναι το Ταμείο, όπως εξάλλου κάνει κατά πάγια τακτική σε τέτοιου μεγέθους διαγωνισμούς, να ζητήσει και βελτιωμένες προσφορές από τους συμμετέχοντες. Ο ακριβής χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση αυτών των τελευταίων κρίσιμων μέτρων ως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι πάντως δύσκολο να προβλεφθεί αυτή τη στιγμή.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος