Στα τελευταία μέτρα ενός μαραθώνιου διαγωνισμού βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο που η αξία του εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός, που έχει καταλήξει σήριαλ διαρκείας 4 ετών, έχει βάλει πλώρη για την ανάδειξη αναδόχου. Μένουν όμως καθοριστικά βήματα, που θα χρειαστούν ίσως κάποιες εβδομάδες για να ολοκληρωθούν.
Αρχικά, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει, ακόμα και στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, εφόσον βέβαια δεν προκύψουν εντωμεταξύ οι αναμενόμενες διοικητικές ανατροπές, που μπορούν να αλλάξουν τον σχεδιασμό.
Αρχικά, λοιπόν, αφού εξεταστούν τα νομιμοποιητικά έγγραφα των δύο συμμετεχόντων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS και VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΑΒΑΞ, και εφόσον είναι πλήρη, αναμένεται να εγκριθεί η συμμετοχή των δύο διεκδικητών στην επόμενη φάση. Εν συνεχεία, θα δοθεί και το πράσινο φως για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, όπου και θα κριθεί φυσικά το ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα κόψει το νήμα.
Ώσπου να φτάσουμε όμως εκεί, αρχικά θα πρέπει οι φάκελοι να ανοιχθούν παρουσία των ενδιαφερομένων και να εξεταστεί η πληρότητα του φακέλου που έχουν αυτοί καταθέσει. Αυτός περιλαμβάνει επιστολή χρηματοδοτικής υποστήριξης, businessplan, εγγυητικές επιστολές κ.ά. Εφόσον αυτά είναι τα απαιτούμενα από τη διαδικασία του διαγωνισμού, τότε θα γίνει νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο θα ανοιχτούν οι αποτιμήσεις, το fairness opinion και οι οικονομικές προσφορές.
Το πιθανότερο είναι το Ταμείο, όπως εξάλλου κάνει κατά πάγια τακτική σε τέτοιου μεγέθους διαγωνισμούς, να ζητήσει και βελτιωμένες προσφορές από τους συμμετέχοντες. Ο ακριβής χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση αυτών των τελευταίων κρίσιμων μέτρων ως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι πάντως δύσκολο να προβλεφθεί αυτή τη στιγμή.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου