Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να εξετάζει την έναρξη επίσημης έρευνας για τις πρακτικές του Facebook, οι οποίες κρίνονται ως μονοπωλιακές και αντίθετες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Την αποκάλυψη έκαναν οι Financial Times με δημοσίευμα στο οποίο υποστηρίζεται ότι αξιωματούχοι της Ένωσης έχουν ήδη απευθύνει σχετικά ερωτήματα προς το Facebook αλλά και τους ανταγωνιστές του. Το βασικό ερώτημα φέρεται να είναι εάν η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης στρεβλώνει την αγορά αγγελιών, μέσω της δωρεάν προώθησης των υπηρεσιών του Marketplace (δηλαδή της δικής του υπηρεσίας) στους δύο δισεκατομμύρια χρήστες του.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κατά το παρελθόν πραγματοποιήσει έρευνες για μονοπωλιακές πρακτικές για όλες τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες (Microsoft, Amazon, Apple, Google). Εάν προχωρήσει και η συγκεκριμένη αντιμονοπωλιακή έρευνα θα είναι η πρώτη φορά που το Facebook θα μπει στο «στόχαστρο» των Βρυξελλών.
Ενδεικτικά, η Amazon έχει καταγγελθεί ότι χρησιμοποιεί δεδομένα των χρηστών για να προωθήσει τα δικά της διαδικτυακά προϊόντα. Η Apple έχει καταγγελθεί ότι έχει παραβιάσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με τις προμήθειες που επιβάλει στους δημιουργούς των εφαρμογών μέσω του App Store. Η Google έχει καταγγελθεί ή διερευνηθεί σχετικά με τις διαφημιστικές της δραστηριότητες, τις προ-εγκατεστημένες εφαρμογές στην πλατφόρμα Android και την προτεραιότητα που δίνει στα δικά της προϊόντα μέσω της δικής της μηχανής αναζήτησης.
Η Microsoft έχει επίσης μια μακρά ιστορία δικαστικών εμπλοκών με την Ευρωπαϊκή Ένωση, από την διαδικασία εξαγοράς της πλατφόρμας LinkedIn μέχρι την συμπερίληψη του Internet Explorer και του Media Player στο λειτουργικό σύστημα Windows.
Η έρευνα για το Facebook θα μπορούσε να ξεκινήσει ακόμα και εντός των επόμενων ημερών, σύμφωνα με τους Financial Times, αν και μετά το δημοσίευμα δεν υπήρξε κάποια επίσημη αντίδραση είτε από την Ευρωπαϊκή Ένωση είτε από το Facebook.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει δύο νομοθετήματα μέσω των οποίων προσδοκά τον περιορισμό της ισχύος τεχνολογικών κολοσσών του Διαδικτύου, όπως οι Amazon, Google και Facebook, ώστε να μην απαιτούνται πολυετείς διαδικασίες ερευνών για τέτοιου είδους υποθέσεις.
Latest News
Πόση ενέργεια σπαταλάει η ΑΙ
Έκθεση της Διεθνούς Επιτρπής Ενέργειας ανέφερε ότι μέχρι το 2026, η βιομηχανία τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να καταναλώνει τουλάχιστον 10 φορές την ηλεκτρική ενέργεια που είχε το 2023
Ο μεγάλος διωγμός του TikTok από τις ΗΠΑ - Η κρίσιμη ψηφοφορία
Συνεχίζεται το θρίλερ με την υποχρεωτική πώληση ή απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ
Οι απίστευτες παραξενιές του Άλμπερτ Αϊνστάιν
Η φωτογραφία του με την γλώσσα έξω έχει την δική της ιστορία
Χρόνια πολλά για την 20ή επέτειο, Gmail – Λυπάμαι που σε αφήνω
«Υπάρχουν άπειρες θεωρίες γιατί το διαδίκτυο είναι τόσο άθλιο αυτές τις μέρες» γράφει ο Ezra Klein στους New York Times
Η συνεργασία ΗΠΑ- Άμπου Ντάμπι στην ΑΙ και το mega deal της Microsoft
Η συμφωνία είναι η τελευταία κίνηση του αμερικανικού ομίλου να επεκτείνει την εμβέλειά του στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα
Η ραγδαία ανάπτυξη της AI απειλεί τον παγκόσμιο εφοδιασμό σε ηλεκτρική ενέργεια
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα ενεργοβόρα κέντρα δεδομένων αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης
TikTok Lite: H νέα εφαρμογή που πληρώνει τους χρήστες για να μην «ξεκολλάνε»
Μέσω του TikTok Lite, οι χρήστες άνω των 18 ετών μπορούν να κερδίζουν πόντους στο πλαίσιο του λεγόμενου «Προγράμματος ανταμοιβής», εκτελώντας ορισμένες εργασίες στην εφαρμογή
Η επαναστατική αλλαγή που έρχεται σε 1 δισ. smartphones μέχρι το 2027
Η βιομηχανία των smartphone ετοιμάζεται για μια επαναστατική αλλαγή με την εισαγωγή συσκευών που βασίζονται στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη
Εξαπλώνεται σαν «δασική πυρκαγιά» το Telegram - «Πόλεμος» με WhatsApp
Το Telegram έχει ιδιαίτερη επιρροή στις δημοκρατίες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, κατατάσσεται ως μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Μυστικά για ασφαλή ψηφιακή εμπειρία - Οι κυβερνοαπειλές και το άγχος
Μια σειρά από συμβουλές έδωσε η Kaspersky για να ελαχιστοποιηθεί ο αρνητικός αντίκτυπος των κοινωνικών δικτύων στην ψηφιακή εμπειρία