Στις 75 ανέρχονται για το 2022 οι «άγονες» ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας μετά και τις αποφάσεις πριν λίγο του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να εγκρίνει ως άγονες, 49 γραμμές για επιδότηση. Έτσι, μαζί με τις 26 υφιστάμενες πολυετείς συμβάσεις, η νησιωτική χώρα θα εξυπηρετείται το 2022 με 75 άγονες γραμμές συνολικού προϋπολογισμού 138 εκατ. ευρώ από 130 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο.

Το ΣΑΣ συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και μεταξύ άλλων αποφάσισε να χρηματοδοτήσει για πρώτη φορά με 2.322.000 ευρώ τη γραμμή ΚΥΜΗ – ΜΕΣΤΑ Χίου – ΣΙΓΡΙ Λέσβου, με 2 δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, η οποία ενώνει 3 ολοκαίνουργιες λιμενικές εγκαταστάσεις του Κεντρικού & Βορείου Αιγαίου.

Η ακτοπλοϊκή αυτή γραμμή μπορεί να περιορίσει σημαντικά τον χρόνο πρόσβασης και το κόστος στα ακριτικά νησιά της Χίου και της Λέσβου από την Αττική κυρίως δε την χρονοαπόστασή τους από τη βιομηχανική και εμπορική περιοχή του Σχηματαρίου, Οινοφύτων, Αυλίδος κλπ. μέχρι τη Θήβα και τη Λαμία, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνεται στον εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό του πρωτοπόρου πολεοδόμου Κωνσταντίνου Δοξιάδη (1913-1975), αλλά και στο Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΦΕΚ 128/Α/03.07.2008). Σε μια μελλοντική προοπτική, εξομάλυνσης των σχέσεων με την γείτονα χώρα, ο λιμένας της Κύμης, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο εμπόριο με τα παράλια της Μικράς Ασίας και κυρίως με την Σμύρνη και το Αϊβαλί, αναφέρει ο ίδιος.

Η γραμμή ΚΥΜΗ – ΜΕΣΤΑ – ΣΙΓΡΙ εκτός του ότι θα αξιοποιήσει τρεις σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις που χρηματοδοτήθηκαν σημαντικά από ενωσιακούς πόρους, θα μειώσει το κόστος του εμπορίου των ακριτικών νησιών του Κεντρικού & Βορείου Αιγαίου καθώς και θα βελτιώσει τον τουρισμό τους.

Σε ότι αφορά την Εύβοια, βελτιώνεται περαιτέρω ο ρόλος της στον ακτοπλοϊκό χάρτη, αξιοποιώντας τον κεντροβαρή γεωγραφικό της ρόλο στο Κεντρικό & Βόρειο Αιγαίο.

Βέβαια, για να ολοκληρωθεί η προοπτική αυτή απαιτείται η βελτίωση των οδικών υποδομών της Εύβοιας και κυρίως η σύνδεση της Χαλκίδας με τον λιμένα της Κύμης, που έχει καθυστερήσει σημαντικά.

Οι 49 ακτοπλοϊκές γραμμές, που χρηματοδοτούνται ως άγονες, θα προκηρυχτούν εντός Ιουλίου του 2021, προκειμένου να λειτουργήσουν από 1/11/2021.

Τέλος, σημειώνεται ότι το ΣΑΣ ενέκρινε και την αύξηση του τιμήματος της υφιστάμενης άγονης γραμμής ΚΥΜΗ – ΣΚΥΡΟΣ κατά 12%, βοηθώντας την ποιοτική εξυπηρέτηση της Σκύρου που εξυπηρετείται χρόνια τώρα από την εταιρία Λαϊκής Βάσης «Σκύρος Ναυτική Εταιρία».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News