Στη μέθοδο του… μαστίγιου προχωρούν οι Ηνωμένες Πολιτείες προκειμένου να πιέσουν πρόσωπα και καταστάσεις, καθώς μαίνεται το παζάρι για τον περίφημο παγκόσμιο ελάχιστο εταιρικό φόρο. Συγκεκριμένα, η υπεύθυνη για θέματα εμπορίου Κάθριν Τάι προχώρησε στην επιβολή νέων δασμών σε προϊόντα αξίας 2 δισ. δολαρίων προς συνολικά έξι χώρες και στο… «καπάκι» πάγωσε την εφαρμογή τους για έξι μήνες, προκειμένου να δώσει χώρο και χρόνο στις διεθνείς διαπραγματεύσεις να συνεχιστούν.
Πρόκειται για μια ευθεία κίνηση απειλής των ΗΠΑ προς χώρες που προτάσσουν το ζήτημα της επιβολής ψηφιακού φόρου προς τους αμερικανικούς πολυεθνικούς κολοσσούς, θέτοντας το θέμα και στο πλαίσιο των συζητήσεων για τον παγκόσμιο ελάχιστο εταιρικό φόρο. Οι χώρες αυτές είναι η Βρετανία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Αυστρία, η Ινδία και η Τουρκία!
Μεγαλύτερη χαμένη των δασμών, εφόσον ενεργοποιηθούν, είναι η Βρετανία με βρετανικές εξαγωγές αξίας 887 εκατ. δολαρίων ετησίως προς τις ΗΠΑ να απειλούνται με δασμούς ύψους 25%. Στη λίστα των προϊόντων είναι καλλυντικά, αρώματα, ρούχα, κοσμήματα και βιντεοπαιχνίδια.
Θυμίζουμε πως με τον ίδιο τρόπο οι ΗΠΑ έχουν ήδη επιβάλει, αλλά παγώσει δασμούς ύψους 25% σε γαλλικά προϊόντα (κυρίως είδη πολυτελείας) αξίας 1,3 δισ. δολαρίων, όταν το Παρίσι ήταν το πρώτο που… βγήκε μπροστά με την επιβολή σε εθνικό επίπεδο ψηφιακού φόρου κατά των πολυεθνικών (κυρίως αμερικανικών) τεχνολογικών κολοσσών. Και οι δύο πλευρές πάγωσαν την επιβολή των μέτρων με την ελπίδα να φτάσουν σε συμφωνία μέσω διαπραγματεύσεων.
Το ζήτημα του ψηφιακού φόρου έχει επανέλθει στο προσκήνιο με αφορμή τις διαπραγματεύσεις για την εφαρμογή ενός παγκόσμιου ελάχιστου εταιρικού φόρου που πρότεινε ο νέος Λευκός Οίκος και συζητείται πλέον σε επίπεδο διεθνών θεσμικών οργάνων, όπως το G7 και ο ΟΟΣΑ.
Μάλιστα, η κυβέρνηση Μπάιντεν προχώρησε και στην υποβολή βελτιωμένης πρότασης, στο 15% αντί του 21% που είχε προτείνει αρχικά, μια αναπροσαρμογή-καρότο που ικανοποίησε αρκετές χώρες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία. Μάλιστα, οι συζητήσεις σε επίπεδο G7 έχουν προχωρήσει σημαντικά.
Όμως, το θέμα του ψηφιακού φόρου παραμένει αγκάθι, καθώς οι ΗΠΑ θέλουν ο νέος παγκόσμιος εταιρικός φόρος να αφορά όλους τους επιχειρηματικούς κολοσσούς, συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογικών γιγάντων, ενώ οι χώρες που έχουν αποφασίσει την επιβολή του ψηφιακού φόρου δεν θέλουν να κάνουν πίσω. Μάλιστα, μόλις προ ημερών τις επιφυλάξεις του είχε διατυπώσει ανοιχτά, σε συνέντευξη του, ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών Ρίσι Σουνάκ. Και μάλλον η… καμπάνα των δασμών ήταν η αμερικανική απάντηση!
Latest News
Το στοίχημα του Παρισιού ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων - Γιατί πιέζονται οι τιμές σε σπίτια και ξενοδοχεία
Μόνο το 1/3 των διαθέσιμων ενοικιαζόμενων Airbnb για την περιοχή του Παρισιού έχουν κρατηθεί μέχρι στιγμής
Ιστορική νίκη του συνδικάτου UAW
Η νίκη στο εργοστάσιο του Τενεσί βοηθά το συνδικάτο στην επίτευξη του στόχου της να κάνει μέλη εργάτες που δουλεύουν σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες
Παγκόσμια οικονομία: Η σφραγίδα της Fed και η κρίση στη Μέση Ανατολή
Οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, τη γεωπολιτική και τις αγορές την εβδομάδα που πέρασε
Πόσο πωλείται θρυλικό νησί των πειρατών ανοιχτά της Φλόριντα
Το Black's Island, το οποίο βρίσκεται στο Port St. Joe's Bay στα ανοικτά των ακτών της Φλόριντα, είναι ένα θέρετρο τεσσάρων αστέρων με 26 παραθαλάσσια μπανγκαλόου
Ιταλία: Επιβίωσε από την αξιολόγηση της S&P Global Ratings
Η χώρα εξακολουθεί να αξιολογείται στο BBB
Επενδυτές σε… απόγνωση δοκιμάζονται από τα σκαμπανεβάσματα των αγορών
Οι διαχειριστές κεφαλαίων πρέπει τώρα να αποφασίσουν εάν η τελευταία πτώση των μετοχών των τεχνολογκών κολοσσών είναι κάτι που πρέπει να φοβούνται ή απλώς ένα χτύπημα
Τα γερμανικά ΙΧ είναι τα καλύτερα στον κόσμο - Δεν πρέπει να φοβούνται τα κινέζικα
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΕV στην Κίνα και την Ευρώπη, καθώς και στις ΗΠΑ, έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες
Συνωστισμός στα ενεχυροδανειστήρια του Μπρούκλιν για πουλήσουν χρυσό
Για ποιο λόγο πουλάνε χρυσό - Γιατί αγοράζουν χρυσό στην Κίνα
Πώς είναι πραγματικά η τετραήμερη εργασία
Η πανδημία, άλλαξε την νοοτροπία της εργασίας καθώς οι άνθρωποι ένιωθαν τόσο ταλαιπωρημένοι, αγχωμένοι και εξαντλημένοι
Τι ψάχνει η Campari στην Ασία - Το επιθετικό πλάνο του νέου CEO
Τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια η Ασία θα αντιπροσωπεύει το 15% έως 20% των παγκόσμιων πωλήσεών