Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Βρετανίας ξεκίνησαν επίσημα νέο κύκλο ερευνών με αντικείμενο το Facebook και ειδικότερα την πλατφόρμα Marketplace και κατά πόσο αυτή στρεβλώνει τον ανταγωνισμό.
Τόσο η βρετανική πλευρά όσο και η Κομισιόν ενδιαφέρονται να διερευνήσουν κατά πόσο το Facebook χρησιμοποιεί με αθέμιτο τρόπο τα διαφημιστικά δεδομένα για να ανταγωνιστεί στον χώρο των διαβαθμισμένων διαφημίσεων. Ως εκ τούτου οι δύο πλευρές συνεργάζονται, τουλάχιστον στο επίπεδο της έρευνας.
«Το Facebook συλλέγει τεράστιες ποσότητες δεδομένων σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών των μέσω κοινωνικής δικτύωσης και πέρα από αυτά, με τον τρόπο αυτό έχει τη δυνατότητα να στοχεύει πολύ συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών», ανέφερε σε δήλωσή της η Μαργκέτε Βεστάγκερ, Επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού. «Θα εξετάσουμε λεπτομερώς κατά πόσο αυτά τα δεδομένα δίνουν στο Facebook ένα υπερβολικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ειδικότερα στον τομέα των διαβαθμισμένων διαφημίσεων, όπου οι άνθρωποι πουλάνε και αγοράζουν καθημερινώς, και που το Facebook επίσης ανταγωνίζεται με εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα», καταλήγει η Βεστάγκερ.
Πιο συγκεκριμένα, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι η προκαταρκτική έρευνα έχει φέρει στην επιφάνεια αρκετές ανησυχίες ότι το Facebook ίσως χρησιμοποιεί δεδομένα από ανταγωνιστικές υπηρεσίες «διαβαθμισμένων διαφημίσεων», δηλαδή αγγελιών, οι οποίες διαφημίζονται σε κάποια από τις πλατφόρμες του Facebook αν και ανταγωνιστικές του Marketplace. Τόσο η Κομισιόν όσο και η βρετανική CMA (Competition and Markets Authority) θα προχωρήσουν σε βάθος με την επίσημη έρευνα ώστε να εκτιμήσουν τις συγκεκριμένες ανησυχίες.
Επιπρόσθετα, η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών, διερευνά και την υπηρεσία dating του Facebook για τους ίδιους ακριβώς λόγους.
Από την πλευρά του το Facebook, σε σχετική επίσημη δήλωση, ξεκαθάρισε ότι θεωρεί πως οι κατηγορίες που διατυπώνονται είναι «χωρίς αξία», προσθέτοντας μάλιστα ότι τόσο το Facebook Marketplace όσο και το Facebook Dating αποτελούν τμήματα «άκρως ανταγωνιστικών» αγορών.
Το Facebook Marketplace αποτελεί αντικείμενο έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αρκετά χρόνια. Το Reuters σημειώνει ότι Ευρωπαίοι επίσημοι θέτουν ερωτήματα σχετικά με την πλατφόρμα ήδη από το 2019, με το Facebook να ανταπαντά ότι για να ανταποκριθεί στα αιτήματα της ΕΕ θα πρέπει να παραδώσει άσχετες, αλλά εξαιρετικά ευαίσθητες, πληροφορίες.
Το Marketplace του Facebook λανσαρίστηκε το 2016 επιτρέποντας στο κοινό να αγοράζει και να πουλά αντικείμενα, χωρίς μεσάζοντες. Πλέον, η πλατφόρμα αριθμεί 800 εκατομμύρια χρήστες, σε 70 διαφορετικές χώρες, σύμφωνα με το Reuters. Οι ανταγωνιστές του εκφράζουν συνεχώς παράπονα ότι το Facebook εκμεταλλεύεται τη θέση του, έχοντας την ευχέρεια να διαφημίζει δωρεάν το Marketplace στα δύο δισεκατομμύρια χρηστών της κεντρικής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.
Latest News
Η startup που «βλέπει» το μέλλον των επιχειρήσεων με σύμμαχο την ΑΙ
Με εφαλτήριο το ΑΠΘ, η εταιρεία χρησιμοποιεί την ΑΙ προς όφελος του επιχειρείν
Η AI «στοιχίζει» στις γυναίκες τη δουλειά τους
Οι γυναίκες, οι νεότεροι εργαζόμενοι και οι χαμηλότερα αμειβόμενοι κινδυνεύουν περισσότερο από την τεχνητή νοημοσύνη.
Το αστρονομικό ποσό που πλήρωσε η Amazon για την εξαγορά τεχνολογικής start up
Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις που σχεδιάζει ο τεχνολογικός κολοσσός
Προς ανάκαμψη η παγκόσμια αγορά smartphone
Οι προβλέψεις της εταιρείας ερευνών Counterpoint - Μοχλός ανάπτυξης οι αναδυόμενες αγορές
Σχολεία του Καναδά στέλνουν στο εδώλιο 3 τεχνολογικούς κολοσσούς
Τα σχολεία κατηγορούν τους τεχνολογικούς κολοσσούς για διατάραξη της μάθησης
Το «ποντάρισμα» των 150 δισ. της Amazon σε νέα data centers
Η εταιρεία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την έκρηξη της ΑΙ
Ποιοι θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατάρτισης με χρήση ΑΙ της ΔΥΠΑ
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για την «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης»
Η ασταμάτητη άνοδος της Fortnox: Ο σουηδικός όμιλος λογισμικού προσελκύει short sellers
Η εταιρεία που επαναπροσδιορίζει την βιομηχανία πληροφορικής
Γιατί ο CEO της Nvidia είναι ροκ σταρ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nvidia, Τζένσεν Χουάνγκ, έχει γίνει ροκ σταρ
Στα άκρα η μάχη των εταιρειών ΑΙ για να προσελκύσουν ταλέντα
Οι ελλείψεις στελεχών για την τεχνητή νοημοσύνη «θερμαίνουν» την αγορά την ώρα που οι απολύσεις πλήττουν άλλους τομείς της τεχνολογίας