Η IBM αναπτύσσει εργαλεία που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν ότι οι online διαφημιστικοί αλγόριθμοι δεν θα εμφανίζουν διαφημίσεις μόνο σε συγκεκριμένες ομάδες ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα μόνο σε άνδρες ή σε ευκατάστατα άτομα, ώστε να αποφεύγονται διακρίσεις.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, η εταιρεία έχει συστήσει μία ομάδα που θα αναλάβει να διερευνήσει τον παράγοντα «δικαιοσύνη» στις ιντερνετικές διαφημίσεις, για τους επόμενους έξι μήνες, εξερευνώντας τρόπους εντοπισμού και μετρίασης της ανεπιθύμητης προκατάληψης, τόσο στο κοινό όσο και στα ίδια τα μηνύματα.
Ακαδημαϊκοί ερευνητές και ομάδες προάσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων έχουν αποκαλύψει εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία ότι συγκεκριμένες ομάδες κοινού στις ΗΠΑ (όπως η κοινότητα των μαύρων και οι γυναίκες) ενδέχεται να εξαιρεθούν από την προβολή μίας αγγελίας για εργασία, την ενοικίαση ενός σπιτιού και άλλες διαφημίσεις λόγω των επιλογών των διαφημιζόμενων ή των αυτόματων επιλογών του συστήματος.
Αποτέλεσμα των διαμαρτυριών, τόσο από ακτιβιστές όσο και τις ίδιες τις ρυθμιστικές αρχές, οι Facebook και Alphabet (Google), που είναι παγκοσμίως οι μεγαλύτεροι πωλητές διαφημιστικού χώρου, προχώρησαν στην ενεργοποίηση ορισμένων αλλαγών. Ωστόσο, το πρόβλημα παραμένει, ενώ πλέον η μεγαλύτερη ανησυχία είναι για την ιδιωτικότητα των δεδομένων που διαμορφώνει εκ νέου το ίδιο το διαδικτυακό μάρκετινγκ.
«Τα θεμέλια της διαφήμισης θρυμματίζονται και εμείς πρέπει να ξανακτίσουμε το οικοδόμημα», δήλωσε ο Μπομπ Λόρντ, αντιπρόεδρος της IBM. «Αφού προχωράμε στο κτίσιμο, ας σιγουρευτούμε ότι η δικαιοσύνη θα είναι στα blueprint», συμπληρώνει.
Η μονάδα Watson Advertising της IBM πουλά διαφημίσεις στην επίσης θυγατρική The Weather Company ενώ παράλληλα παρέχει λογισμικό διαφήμισης σε άλλες επιχειρήσεις. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να προωθηθούν στους πελάτες «προσφορές» κατά των προκαταλήψεων.
Η αρχική ανάλυση της IBM, από τις δικές της πωλήσεις διαφημίσεων, αναφέρει ότι οι διαφημίσεις μπορούν να εμφανίζονται δίκαια και με ισότητα σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες χωρίς παρεμβάσεις όπως το ποσοστό των χρηστών που «κάνουν κλικ σε μία διαφήμιση», αναφέρει ο Ρόμπερτ Ρέντμοντ, επικεφαλής του τομέα σχεδιασμού διαφήμισης AI.
Ο Ρέντμοντ ανέφερε στο Reuters σαν υποθετικό παράδειγμα ένα σύστημα που ένας διαφημιζόμενος κατευθύνει μια διαφήμιση σε άνδρες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μπορεί να αρχίσει να εμφανίζει τη διαφήμιση μόνο σε αυτούς που είναι στις μεγάλες πόλεις και που είναι λευκοί γιατί αυτή η πληθυσμιακή ομάδα φέρνει περισσότερα κλικ. Η IBM διερευνά εάν τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να εντοπίσουν ένα τέτοιο διαφημιστικό πλάνο και στη συνέχεια να ανακατευθύνουν τις διαφημίσεις με περισσότερη ισονομία.
Η εταιρεία σχεδιάζει στη συνέχεια να αναλύσει δεδομένα από τις ανακοινώσεις της μη κερδοσκοπικής δημόσιας υπηρεσίας Ad Council σχετικά με τα εμβόλια εναντίον της Covid. «Η συστημική μεροληψία δυστυχώς εντάσσεται σχεδόν σε κάθε γωνιά της διαφημιστικής βιομηχανίας», δήλωσε η Λίζα Σέρμαν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ad Council. «Ελπίζουμε ότι αυτή η έρευνα θα βοηθήσει στην επικύρωση των μέτρων που λαμβάνουμε για τον μετριασμό της ακούσιας προκατάληψης», κατέληξε.
Latest News
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου
Στους 300 εκατ. οι ενεργοί χρήστες ανά εβδομάδα για την OpenAI
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η OpenAI φέρεται να στοχεύει σχεδόν στο 4πλάσιο του τρέχοντος αριθμού χρηστών της, στοχεύοντας στο 1 δισεκατομμύριο