Ότι το εφετινό καλοκαίρι θα ήταν μια ακόμα πρόκληση για τις αερομεταφορές ήταν ξεκάθαρο από την αρχή της χρονιάς. Το υγειονομικό προφίλ της χώρα, η πορεία των εμβολιασμών και η αποφυγή ενός ακόμα κύματος περιορισμών θα καθορίσουν την πορεία των πτήσεων τους επόμενους μήνες. Η πρόσφατη πρόβλεψη του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας Eurocontrol για την Ελλάδα, προβλέπει ότι η επιβατική κίνηση θα φτάσει εφέτος το 47% του 2019, ενώ η ολική επαναφορά της κίνησης αναμένεται πια το 2024.

Προϋποθέσεις αυτής της πρόβλεψης αποτελούν η ομαλή πορεία των εμβολιασμών και η συντονισμένη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών διεθνώς ως το τέλος της φετινής χρονιάς, που θα φέρει σταδιακά το «άνοιγμα» και μακρινών πτήσεων. Για τη χώρα μας, το άνοιγμα αγορών όπως η Βρετανία, η Ρωσία, η Σκανδιναβία θα είναι ένα day-to-day πρότζεκτ και για το φετινό καλοκαίρι.

Έτσι, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Eurocontrol, η επιβατική κίνηση στη χώρα μας θα επανέλθει σταδιακά ως προς τα μεγέθη του 2019 στο 69% το 2022, στο 82% το 2023 και το 2024 πια θα φτάσει στα προ κορωνοϊού επίπεδα.

Οι προβλέψεις αυτές σημαίνουν μια αύξηση στο ΑΕΠ της χώρας κατά 1,9% το 2021 και κατά 12% το 2022 σε σχέση με το εξαιρετικά δύσκολο και πρωτόγνωρο 2020.

Όπως είπε χθες και ο πρόεδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, στην ετήσια γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ, «οδεύουμε μεν προς τη σταδιακή έξοδο από την πανδημία, όμως οι δυσκολίες και οι αβεβαιότητες  για τον  τουριστικό κλάδο θα μείνουν για αρκετό ακόμη διάστημα μαζί μας». Έδωσε μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη να μην γίνουν πισωγυρίσματα το εφετινό καλοκαίρι, κάτι που είδαμε να συμβαίνει πέρσι. Εφέτος, βεβαίως, βασικό όπλο στα χέρια των αρχών είναι ο εμβολιασμός, ενώ στη φαρέτρα τους έχουν πια και το ψηφιακό ευρωπαϊκό πιστοποιητικό, αλλά και μέτρα προστασίας (έλεγχοι, self-tests, PLF).

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η χώρα μας έχει απωλέσει 350,000 πτήσεις, σύμφωνα με το Eurocontrol. Στα μέσα Ιουνίου, γίνονταν  1.020 πτήσεις ημερησίως κατά μέσο όρο. Το αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη κίνηση ήταν αυτό της Αθήνας με 483 μέσες ημερήσιες πτήσεις, μείωση κατά 35% έναντι του 2019. Ακολουθούν το αεροδρόμιο του Ηρακλείου με -51% των πτήσεων σε σχέση με το 2019 και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης με -43%. Βεβαίως, την ίδια στιγμή, οι εσωτερικές πτήσεις είναι αυτές που βελτιώνουν την εικόνα, δεδομένου ότι οι τουριστικές ροές δεν αναμένεται να δείξουν δυναμική παρά από τον Ιούλιο. Οι διεθνείς πτήσεις στα μέσα του τρέχοντος μήνα ήταν στο -54%.

Στο ίδιο διάστημα, ο αερομεταφορέας με τη μεγαλύτερη κίνηση ήταν η Aegean με 234 ημερήσιες πτήσεις κατά μέσο όρο, μια πτώση 41% έναντι του 2019. Ακολούθησε η SKYexpress με 117 μέσες ημερήσιες πτήσεις (-3%). Τη μεγαλύτερη πτώση της τάξεως του 80% έχουν σημειώσει οι πτήσεις από/προς Βρετανία, όπως είναι αναμενόμενο λόγω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων που έχει λάβει η βρετανική κυβέρνηση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott