Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης φθάνουν και περισσεύουν για τις πράσινες επιδοτήσεις στην αντικατάσταση των οχημάτων ( συμπεριλαμβανομένων και των ταξί ) αλλά δεν φθάνει μόνο το κομμάτι του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που έχει πάρει ζεστά το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης. Χρειάζεται δίχως άλλο και μια μεγάλη αλλαγή στο θεσμικό επίπεδο προκειμένου να μην κυκλοφορεί μη ηλεκτροκίνητο ταξί σε λίγα χρόνια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αλλά, η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου οφείλει να αφορά από το «α» έως το «ω» τη λειτουργία των ταξί (από τις άδειες μέχρι τις μεταφορές στα κοσμοπολίτικα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης).
—————————–
Νέα από το μέτωπο της Εγνατίας Οδού θα έχουν Θεού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Τότε πάνω κάτω θα μάθουμε και τον νικητή του σκληρού αγώνα. Κάτι τέτοιο συγκράτησα από την αφήγηση φίλου που παρακολούθησε τη γενικής συνέλευσης της εισηγμένης ΑΒΑΞ. Υπενθυμίζω πως το έργο δηλαδή την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της διεκδικούν δύο κοινοπραξίες. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες :
1)VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και 2) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.
Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας)μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
—————————–
Ταξίδια σε επιλεγμένους προορισμούς για συναντήσεις με νόημα και… προοπτική. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ταξιδεύει το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουλίου για την Βαγδάτη, την πρωτεύουσα του Ιράκ. Θα τον συνοδεύει ο Κώστας Φραγκογιάννης, υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, επικεφαλής μιας ομάδας επιχειρηματιών και εκπροσώπων επιχειρήσεων. Ακολουθεί, το Τόκυο των Ολυμπιακών Αγώνων και για τη συνέχεια υπάρχει …Αμέρικα- Αμέρικα. Η γενική συνέλευση του ΟΗΕ θα είναι μια καλή ευκαιρία για συναντήσεις.
——————————
Είναι οριστικό: Για τις 15 Οκτωβρίου έχει παραταθεί η εκδήλωση δεσμευτικού ενδιαφέροντος για το ακίνητο της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου. Ενδιαφέρον εννοείται ότι υπάρχει για την περίπτωση, τόσο από την Ελλάδα όσο κι από το εξωτερικό. Και είναι πραγματικό!
——————————
Είναι οριστικό, επίσης: Στα 7,5 δισ. ευρώ έχει κλειδώσει το ποσό που θα εισρεύσει στην Ελλάδα μέσα στο 2021 από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Ως προκαταβολή, αλλά και ως πρώτη δόση του τι έχει λαμβάνειν η χώρα από τη συγκεκριμένη «δεξαμενή». Για το θέμα αναφορά έγινε και στη τελευταία συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, που ασχολήθηκε κυρίως με τα δυο νομοσχέδια που παίρνουν σειρά το προσεχές διάστημα: της επικουρικής ασφάλισης και της αξιολόγησης σχολικών μονάδων κι εκπαιδευτικών.
—————————-
Στα επόμενα βήματα του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το λιμάνι του Βόλου. Αυτό που εκκρεμεί αυτή τη στιγμή, για να ξεκινήσει η διαδικασία, είναι η απόφαση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας σχετικά με την ανάπτυξη ναυστάθμου στο λιμάνι. Για την ακρίβεια, δεν έχει προσδιορισθεί η έκταση που θα αξιοποιηθεί γι’ αυτόν τον σκοπό. Τον ναύσταθμο φέρονται να θέτουν ως προϋπόθεση οι εξ Αμερικής ενδιαφερόμενοι για την περίπτωση. Ο Βόλος θα συμπληρώσει το παζλ των βάσεων που θέλουν να δημιουργήσουν στην περιοχή.
Κι αφού βρισκόμαστε σε περιβάλλον λιμανιών, να σας ενημερώσουμε εδώ ότι σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία διαγωνισμού για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού, τεχνικού και νομικού συμβούλου για την αξιοποίηση του λιμανιού της Κέρκυρας. Σε προτεραιότητα για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας παραχώρησης βρίσκονται επίσης οι μαρίνες Αργοστολίου, Μανδρακίου (στη Ρόδο) και Ζακύνθου.
Τέλος, αναζητείται ο καλύτερος τρόπος αξιοποίησης για το λιμάνι της Μυκόνου. Εκτιμάται ότι εδώ θα κάνουν «ουρά» οι ενδιαφερόμενοι, ό,τι κι αν αποφασισθεί στο τέλος της ημέρας.
—————————-
Την ερχόμενη Τρίτη κατατίθεται στον πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα το πόρισμα για τον πρώην υπουργό, Νίκο Παππά. Μάλλον παραπέμπεται. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μέσα στον Ιούλιο θα συνεδριάσει η Ολομέλεια της Βουλής, για να αποφασίσει με μυστική ψηφοφορία, αν θα ασκηθεί δίωξη εναντίον του. Πάμε για ένα καυτό, πολιτικά, καλοκαίρι.
—————————
Αγώνας δρόμου θα δοθεί ώστε να προλάβει ως τις 5 Αυγούστου να ψηφιστεί και το νομοσχέδιο του υπουργείου Μετανάστευσης, που αλλάζει τα πάντα στη διαδικασία απέλασης. Ακολουθεί το νομοσχέδιο για τη θεσμοθέτηση του λόμπινγκ στην Ελλάδα, από το υπουργείο Εσωτερικών.
—————————
Ενώ η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τη ΔΕΠΑ Υποδομών πλησιάζει (15 Ιουλίου), η βασική εκκρεμότητα για τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση (Όμιλος ΔΕΠΑ) παραμένει. Πότε θα ψηφισθούν από τη Βουλή οι ρυθμίσεις που ξεκαθαρίζουν το πλαίσιο λειτουργίας των διαχειριστών διανομής ενέργειας στην Ελλάδα; Όλα βρίσκονται ακόμα στον αέρα…
—————————–
Μπορεί κι από την 1η Ιουλίου, αν όλα πάνε καλά, η κυβέρνηση να νομοθετήσει ότι θα είναι προαιρετική η χρήση της μάσκας στους εξωτερικούς χώρους. Με μια διαφορά: Μόνο για όσους έχουν εμβολιασθεί. Ακολουθεί η δυνατότητα εισόδου χωρίς μάσκα: α)σε εκδηλώσεις άνω των 1000 ατόμων, β) σε κλειστούς χώρους μπαρ κι εστιατορίων και γ) σε γυμναστήρια
Και κάπως έτσι, ξεκινά το πρόγραμμα των κινήτρων που θα κορυφωθεί το φθινόπωρο.
—————————-
Ο Έλληνας πρωθυπουργός δεσμεύτηκε στη Λευκωσία ότι αν το Γιαβούζ βγει στην ανατολική Μεσόγειο, ο ίδιος δεν πρόκειται να στρέψει το βλέμμα αλλού. Κι ενημέρωσε σχετικά και τον Τούρκο πρόεδρο.
Η ειδική απεσταλμένη του ΟΗΕ, ωστόσο, βρίσκεται τις τελευταίες δυο εβδομάδες στα κατεχόμενα και συζητά με τον Τατάρ το διχοτομικό πλαίσιο έξι σημείων που κατέθεσε ο τελευταίος κι αποκλείουν Αθήνα και Λευκωσία…
Latest News
Τα «ποδηλατάκια» του Δημητριάδη, η σφήνα Πολίτη, «καίει» εκατ. η Hellenic Train, παρασκήνιο για Elpedison, το triple της Helleniq Energy, η άγνωστη «πληγή» του λιανεμπορίου
Τα «ποδηλατάκια» του Δημητριάδη
Το βιβλίο του Πατέλη, τραπεζική υπομονή μέχρι την Κυριακή, το ράλι της Helleniq Energy, το billion της Attica Bank, ο αγοραστής του Κορασίδη, ο «θησαυρός» στους φούρνους
Λίγη θεωρία
Στην αναμονή ο Αγ. Βασίλης για το ΧΑ, τα σενάρια για τράπεζες, το timing της Νέας Υόρκης, τα χιλιόμετρα του Πιτσιλή, το δείπνο στην Ακρόπολη, «σιγή ασυρμάτου» για Elpedison
Στην αναμονή
Κυβέρνηση από το… παρελθόν, το «Άγιο Δισκοπότηρο» των long του ΧΑ, τα deals που έρχονται, τα προβλήματα του Fourlis, το «θέατρο» του ΟΠΕΚΕΠΕ και η Stoli
Το όριο
Η γραμμή «Μαζινό» των αγορών, η «προσγείωση» Piccoli στην Αθήνα, το κλειστό meeting των επιχειρηματιών, το αδιέξοδο της Energean, οι Κινέζοι στο Golden Hall, οι έλεγχοι στα κρεατικά
Καμία ανησυχία (;) από το μέτωπο
Τα «στραβά μάτια» των τραπεζών, το αυτονόητο από τη Βρεττού, το στοίχημα της Θεσσαλίας, «Ενοικιάζεται» στην Κλαυθμώνος, το game της Edison, τι ετοιμάζουν οι Γερμανοί στην… Κω;
Τα αυτονόητα
Όλο το παρασκήνιο στο ΟΤ FORUM, τα «βελάκια» της κυβέρνησης στις τράπεζες, το «μυαλό» του Γκούμα στην Motor Oil, οι «συμμαθητές» των επενδύσεων, η είδηση από την BofA
Δεύτερη ημέρα στο ΟΤ FORUM
Όλο το παρασκήνιο στο ΟΤ FORUM, ο gentleman Στουρνάρας, το unfair του Μητσοτάκη, το ξέσπασμα των τραπεζών και η ρελάνς Ανδρουλάκη, τα μέτωπα Θεοδωρικάκου, ο “Αθηναίος” της ΕΣΕΕ
Στο Μικρό Χρηματιστήριο
«Ελλάδα 2030» στο 4ο OT FORUM, τα «μονά – ζυγά» και τα αυτογκόλ του πρωθυπουργού, τα στοιχήματα για FTSE 25, τα συμβόλαια της Intralot, το bid των Ιταλών για Elpedison
«Ελλάδα 2030»
Το παιχνίδι της κυβέρνησης με τις τράπεζες, τα ακριβά γούστα του Χρυσοχοΐδη, τα «κοινά» της Μενδώνη με τον Αταμάν, τα bids για Elpedison, η κινητικότητα στον Κρητικό, η Black Friday μετ’ εμποδίων
Χαμένη ευκαιρία