Την Παρασκευή είναι προγραμματισμένο να γίνει το κλείσιμο της οικονομικής συναλλαγής μεταξύ της Lamda Development και του ΤΑΙΠΕΔ που αφορά στη μεταβίβαση του 100% των μετόχων της  εταιρείας Ελληνικό ΑΕ.

Με την καταβολή της πρώτης δόσης, ύψους 300 εκατομμυρίων  ευρώ.

Στο μεταξύ, κοινή είναι η εκτίμηση στην αγορά ότι σε διάστημα μικρότερο των τεσσάρων μηνών θα έχει ξεκαθαρίσει η μετοχική σύνθεση της κοινοπραξίας Inspire Athens, για το καζίνο στο Ελληνικό.

————————-

Ο Έλληνας πρωθυπουργός στα μέσα Ιουλίου έχει προγραμματίσει επίσκεψη στη Βαγδάτη.

————————-

Οι πόροι υπάρχουν – το νούμερο είναι γραμμένο στο Εθνικό Σχέδιο Ελλάδα 2.0. 220 εκατομμύρια ευρώ θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης με τη μορφή των επιδοτήσεων για την ηλεκτροκίνηση συγκοινωνιών (φορτιστές παντού, ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία και ηλεκτρικά ταξί).

Ο όμιλος της FREE NOW (κοινοπραξία των κορυφαίων BMW και Daimler)  που ελέγχει το BEAT προσβλέπει στο αντιστάθμισμα των σημερινών εκπομπών, με τη σταδιακή μείωσή τους μέχρι την επίτευξη του στόχου των μηδενικών ρύπων. Σημειώνεται ότι, συνολικά η FREE NOW θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη, με τη μορφή κινήτρων προς τους οδηγούς για να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Προχθές, Τρίτη 22 Ιουνίου η BEAT παρουσίασε σε εταιρική εκδήλωση την στρατηγική της, όπου παρευρέθηκαν ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας και η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία δήλωσε, μεταξύ άλλων, «το μέλλον της αστικής κινητικότητας χαρακτηρίζεται από ένα καθολικό αίτημα και μια επιτακτική ανάγκη: την μείωση των ρύπων που επιβαρύνουν το περιβάλλον και βλάπτουν τη δημόσια υγεία, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής. Η ανάγκη αυτή έχει εκφραστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του European Green Deal, το οποίο η Ελληνική Κυβέρνηση ενστερνίστηκε και εφαρμόζει με σταθερά βήματα και πολιτικές. Ως Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχουμε ορίσει τους στόχους μας μέσω του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα και δεσμευόμαστε για την ένθερμη υποστήριξή μας σε πρωτοβουλίες που ενθαρρύνουν την μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών ρύπων».

Στο σχέδιο Ελλάδα 2.0 διαβάζω: «Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ευρώπη και την χώρα μας για λόγους περιβάλλοντος, ανταγωνιστικότητας, μείωσης της εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και του υψηλού κόστους συντήρησης των αστικών λεωφορείων. Επιδοτείται με το πρόγραμμα αυτό η δημιουργία σταθμών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα (αεροδρόμια, εθνικές οδοί, σταθμοί εξυπηρέτησης οχημάτων, πρατήρια καυσίμων κ.λπ.).Προωθείται η αντικατάσταση μέρους του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά λεωφορεία και επιδοτείται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων ταξί με ηλεκτρικά».

Με δεδομένο πως το πλάνο της BEAT ακουμπά πάνω στους δύο πυλώνες που βασίζεται το σχέδιο Ελλάδα 2.0, την ψηφιοποίηση και τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων, ο Public Affairs Manager της εταιρίας Νίκος Λυσιγάκης απάντησε σε σχετική ερώτηση για το ενδεχόμενο συνεργιών με άλλους εγχώριους παίκτες για την προώθηση των δύο αυτών στόχων, επιβεβαιώνοντας τη διάθεση της BEAT να επενδύσει στην επόμενη ημέρα των αστικών μετακινήσεων: «Ως BEAT, μέρος της FREE NOW, έχουμε μια προσέγγιση οικοσυστήματος. Στοχεύουμε σε συνέργειες και είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε ενδιαφέρουσα προοπτική. Ενδεικτικά, στην προκειμένη περίπτωση προσπαθούμε μέσα από συνέργειες να μειώσουμε το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού οχήματος και ταυτόχρονα να βελτιώσουμε την πρόσβαση στις υποδομές φόρτισης. Έπειτα από 10χρόνια λειτουργίας στην Ελλάδα, θεωρούμε τον εαυτό μας αξιόπιστο συνεργάτη της Πολιτείας, των Πόλεων και των οργανισμών που θέλουν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους. Είμαστε συνεπώς στη διάθεση τους και ανοιχτοί σε συνέργειες για την ανάπτυξη τεχνολογίας».

———————————-

Παλιό αλλά ενδιαφέρον: Αθήνα κι Άγκυρα αρχικά είχαν συμφωνήσει ότι Μητσοτάκης κι Ερντογάν θα συνομιλούσαν αποκλειστικά οι δυο τους, χωρίς κανέναν τρίτο. Μόνο με τους διερμηνείς.

Την τελευταία στιγμή, κυριολεκτικά, ο Ερντογάν ζήτησε να μπει στην αίθουσα και ο διπλωματικός σύμβουλος του, Καλίν. Η Αθήνα δυσανασχέτησε, αλλά τελικώς το δέχθηκε, βάζοντας στην αίθουσα την Σουρανή ή «κυρία Ελένη», όπως την αποκαλούν οι Τούρκοι (και ο Ερντογάν). Στο μεταξύ, άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Άγκυρα επιθυμεί τη διοργάνωση ενός Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας. Η Αθήνα όμως απαντά ότι κάτι τέτοιο είναι ακόμα πρόωρο. Πάντως, πολλά θα κριθούν και στη Σύνοδο Κορυφής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που ξεκινά σε λίγες ώρες. Το Βερολίνο πιέζει για κάποιας μορφής παραχώρηση στην Τουρκία στο κομμάτι της Τελωνειακής Ένωσης. Τι θα γίνει όμως με τα Βαρώσια;

——————————-

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την Lockheed Martin, αναφορικά με την επόμενη μέρα της ΕΑΒ. Και το γεγονός των ασφαλιστικών μέτρων του δημοσίου για την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στην τελευταία, δείχνει ποσό σοβαρά αντιμετωπίζεται το θέμα από την Αθήνα.

——————————-

Ένα τεράστιο πακέτο διαγωνισμών σιδηροδρομικών έργων νέας γενιάς αναμένεται να βγει στον αέρα στα τέλη Ιουλίου, με αρχές Αυγούστου από την ΕΡΓΟΣΕ. Ο συνολικός προϋπολογισμός τους; Περί τα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Καθόλου άσχημα, δηλαδή. Θα είναι «σπασμένα» σε έξι επιμέρους έργα, ενώ όλα θα συγκλίνουν στο τέλος της πορείας τους στη σιδηροδρομική Εγνατία. Και οι έξι επιμέρους διαγωνισμοί, ήδη, ετοιμάζονται…

—————————–

Εθνική Συνδιάσκεψη προγραμματικού χαρακτήρα θα πραγματοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ από τις 2 έως τις 4 Ιουλίου. Θέλουν να συζητήσουν (και να αποφασίσουν, αν γίνεται) θέματα στρατηγικής. Ουσιαστικά όμως θα είναι προσπάθεια ανασύνταξης.

—————————-

Δυο νομοσχέδια πρόκειται να δώσει στη δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Ανάπτυξης. Στόχος τους; Η απλοποίηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ο τρόπος; Η παροχή περισσότερων κινήτρων, με έμφαση στις επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές. Στην ουσία θα πρόκειται για νέο αναπτυξιακό νόμο, λένε από την κυβέρνηση.

—————————-

Ένα πολύ άσχημο νέο έρχεται από τη Ρωσία κι αφορά το φετινό τουριστικό κύμα στη Βόρεια Ελλάδα. Επιβλήθηκε καραντίνα δυο εβδομάδων στη Μόσχα. Λόγω αυξημένων κρουσμάτων.

—————————–

Τέλος Ιουνίου με αρχές Ιουλίου είναι προγραμματισμένες οι τελικές επισκέψεις των ενδιαφερομένων επενδυτών για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας. Και μέσα στο επόμενο δίμηνο θα κατατεθούν οι τελικές δεσμευτικές προσφορές. Στο μεταξύ, ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το λιμάνι του Ηρακλείου έχει οριστεί η 30ή Ιουλίου.

—————————–

Ποσό 565 εκατομμυρίων ευρώ θα κατευθυνθεί για την χρηματοδότηση της ψηφιοποίησης καίριων αρχείων σε διαφόρους τομείς (δικαιοσύνη, πολεοδομίες, κτηματολόγιο, μετανάστευση, ΕΦΚΑ κα) και ενσωμάτωσή τους σε αντίστοιχα πληροφοριακά συστήματα.

Η εμβληματική και μεγάλη αυτή επένδυση θα οδηγήσει σε δραστική βελτίωση της ταχύτητας εξυπηρέτησης του πολίτη από τις κρατικές  υπηρεσίες ενώ ταυτόχρονα θα απελευθερώσει δημόσιους πόρους λόγω της μείωσης του κόστους πρόσβασης του δημοσίου στα αρχεία του. Καλύτερο, ταχύτερο και πιο παραγωγικό κράτος είναι ο στόχος της επένδυσης αυτής.

—————————-

Ποια είναι η πτυχή των ανακοινώσεων της United Group – που ελέγχει τη Nova- στην οποία η αγορά δεν έδωσε την δέουσα προσοχή; Το άνοιγμα της στα εγχώρια έργα πληροφορικής που θα διεκδικηθούν δυναμικά, λόγω των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Έμφαση θα δοθεί και στην υλοποίηση δικτύου οπτικών ινών στη χώρα μας…

—————————-

Νέα επένδυση για αναβάθμιση χιλιάδων χιλιομέτρων γραμμών διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και αύξηση της χρήσης έξυπνων μετρητών που είναι απαραίτητοι για τη μελλοντική επέκταση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα, θα υποστηριχθεί από νέα χρηματοδότηση ύψους 330 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία ανακοινώθηκε επισήμως χθες στην Αθήνα.

Ο Πρόεδρος της ΕΤΕπ Werner Hoyer και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γεώργιος Στάσσης συνυπέγραψαν το δεύτερο συμβόλαιο χρηματοδότησης ύψους 100 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του εικοσαετούς δανείου ύψους 330 εκατ. ευρώ, το οποίο θα στηρίξει επενδύσεις εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης του ελληνικού δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε όλη την ηπειρωτική χώρα και τα νησιά.

—————————-

H Lamda θα κάνει τα έργα στο Ελληνικό, ύψους 7 δις, όπως επισημαίνει η διοίκηση της, «με απόλυτη διαφάνεια και ακεραιότητα.Το έργο θα γράψει ιστορία μεταξύ άλλων και για τη διαφάνεια που θα το χαρακτηρίζει».

Πάντως, αναφορικά με τις πωλήσεις κατοικιών: «Οι προκαταβολές των πωλήσεων θα ανακοινωθούν μετά τη Μεταβίβαση. Θα ξεπεράσoυν κατά πολύ τα 15 εκατομμύρια ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί». Μάλιστα, η Lamda είχε ανακοινώσει για την πρώτη πενταετία τη δημιουργία 400 κατοικιών. Φαίνεται όμως ότι θα ξεπεράσουν τις 1400. Οι προϋπολογισμένες πωλήσεις κατοικιών για τον πρώτο χρόνο αναφερόταν σε 15, όμως είναι σίγουρο ότι θα ξεπεράσουν κάθε προσδοκία».

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories