
«Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε η Ελλάδα στη διάθεσή της τέτοιου ύψους χρηματοδοτικές δυνατότητες για να αλλάξει το μέλλον της», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, στον χαιρετισμό του στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Και επεσήμανε ότι: «Με το βλέμμα στο σήμερα αλλά κυρίως στραμμένο και στο αύριο, θέλω να σας διαβεβαιώσω με τον πλέον σαφή και πανηγυρικό τόνο ότι το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της χώρας μας που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποτελεί την πιο συγκεκριμένη και πιο αδιαμφισβήτητη εγγύηση για τη μετάβαση σε μία πιο νέα και πιο Ευρωπαϊκή Ελλάδα».
Όπως τόνισε ο κ. Σχοινάς: «Η μελλοντική Ευρωπαϊκή Ελλάδα θα είναι πράσινη, ψηφιακή, εξωστρεφής, αλλά και με ισχυρότερο κοινωνικό κράτος που θα εγγυάται τη συνοχή και την ανθεκτικότητα στις κάθε είδους προκλήσεις και απειλές».
«Με τα 30,5 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπει σε επιδοτήσεις και δάνεια, η χώρα μας θα είναι μία από τις πιο ωφελημένες από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αυτό το πρόγραμμα θα αναμορφώσει την Ελλάδα για δεκαετίες.
Σε αυτό το ποσό της ανάκαμψης θα πρέπει να προστεθεί και ένας ισόποσος χρηματοδοτικός φάκελος από το πολυετές χρηματοδοτικό πλαίσιο. Με άλλα λόγια, δύο ΕΣΠΑ μαζί για τα επόμενα επτά χρόνια».
Σύμφωνα πάντα με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: «Με αποφασιστικότητα, αυτοπεποίθηση και ωριμότητα, η Ευρωπαϊκή Ελλάδα, αλλάζει σελίδα. Με την κοινωνία και την οικονομία να πατούν σε πιο σταθερές βάσεις. Όπως πάντα με την Ευρώπη για ακόμα μία φορά μαζί μας και δίπλα μας».
Ο κ. Σχοινάς, με αφορμή τα 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ έκανε μία μικρή αναδρομή σε σχέση με τη συμβολή της ΕΕ στην ανάπτυξη της χώρας μας «Σε αυτές τις δεκαετίες χάρη στους κοινοτικούς πόρους και τις πολιτικές συνοχής της ΕΕ, η Ελλάδα πέτυχε να ολοκληρώσει πολυάριθμα καίρια έργα στους τομείς των μεταφορών, της ψηφιακής υποδομής, της επιχειρηματικότητας, της ενέργειας, του περιβάλλοντος, της υγειονομικής και κοινωνικής περίθαλψης», ανέφερε.
Και συνέχισε λέγοντας: «Έργα σταθμοί που όχι μόνο βελτίωσαν τις ζωές των Ελλήνων, αλλά άνοιξαν έναν κύκλο θέσεων εργασίας, παράπλευρων οικονομικών δραστηριοτήτων, ανάπτυξης με βιώσιμα περιβαλλοντικά πρότυπα και διασφάλισαν παράλληλα την περιφερειακή ανάπτυξη και συνοχή».
Όπως είπε ο κ. Σχοινάς: «Στην προγραμματική περίοδο 2014-2020 διατέθηκαν περί τα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε δικτυακές υποδομές, στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας. Αξιοσημείωτη αναβάθμιση των εθνικών συστημάτων μεταφοράς ενέργειας και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας της χώρας με Ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα μεταφορών».
Επιπλέον, στον χαιρετισμό του, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα βραβεία της εκδήλωσης που κέρδισαν τα έργα για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου Μακεδονία και για την ηλεκτρική διασύνδεση Πελοποννήσου – Κρήτης. «Και στα δύο έργα η συνεισφορά και η στήριξη της Ευρώπης ήταν έκδηλη και εξόχως καθοριστική για την ολοκλήρωσή τους», τόνισε.
Το έργο για το Αεροδρόμιο Μακεδονία, στο οποίο είχε και προσωπική συμβολή ο αντιπρόεδρος, υποστηρίχθηκε με 155 εκατομμύρια ευρώ από την ΕΕ. «Αναβάθμισε και επέκτεινε τον διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης του αεροδρομίου, εξέλιξη που οδήγησε σε αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας και στη δυνατότητα διεξαγωγής υπερατλαντικών πτήσεων. Αυτό που πριν από λίγα χρόνια ήταν απλά ένας στόχος τώρα γίνεται πραγματικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, μήκους 135 χλμ, τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως, «η κατασκευή της κατέστη δυνατή χάρη στα κοινοτικά κονδύλια. Το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης συνέβαλε με 95 εκατομμύρια ευρώ και η διασύνδεση αυτή θα παρέχει στην Κρήτη φθηνότερη και ασφαλέστερη παροχή ενέργειας», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν.


Latest News

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Καθαρά κέρδη 57,4 εκατ. ευρώ το 2024, επιστροφή 174 εκατ. στους μετόχους
Τα Βασικά Οικονομικά Μεγέθη του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρήση του 2024

Νέα αύξηση 3,7% του δείκτη τιμών στα οικοδομικά υλικά - Ποια σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το κόστος κατασκευής νέων κτηρίων στην Ελλάδα - Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά