Στο διάστημα Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021 τα ελληνικά online φαρμακεία βρέθηκαν στην 9η θέση σε σύνολο 96 χωρών σε ότι αφορά τον αριθμό των επισκέψεων ανά 1.000 κατοίκους, σύμφωνα με έρευνα της Convert Group.
Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι επισκέψεις στα online φαρμακεία παγκοσμίως άγγιξαν τις 2,7 δισ. σε ένα σύνολο 96 χωρών, με την παγκόσμια αύξηση να φτάνει το 43% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, η Ελλάδα επίσης ξεχωρίζει στο ότι είναι ανάμεσα στις πέντε χώρες (Ελλάδα, Αλγερία, Κύπρος, Μαρόκο και Τουρκία) από τις 96 που μελετήθηκαν όπου οι κάτοικοι της δεν μπορούν να αγοράσουν ΜΗΣΥΦΑ online, γεγονός που, όπως σημειώνει η Convert Group, «δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία των Ελλήνων καταναλωτών και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας».
«Η Ελλάδα και η Κύπρος, μη επιτρέποντας την online αγορά ΜΗΣΥΦΑ, αποτελούν τις μόνες χώρες στην Ευρώπη που δεν έχουν εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ η χώρα μας δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για την πώληση ΜΗΣΥΦΑ από τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου» αναφέρει.
Συνολικά 47 από τις 96 χώρες της έρευνας επιτρέπουν ήδη την αγορά συνταγογραφούμενων φαρμάκων (Rx) στο online περιβάλλον.
«Η διείσδυση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης μαζί με τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών παράδοσης στο «τελευταίο μίλι» (κούριερ) αποτελούν επιταχυντές στο διεθνές περιβάλλον για την ψηφιοποίηση της προμήθειας φαρμάκων από τους ασθενείς και τους καταναλωτές, εύκολα, γρήγορα και με την μέγιστη ασφάλεια.
Σημειώνεται ότι πολλές χώρες που ήταν αρνητικές στη πώληση συνταγογραφούμενων φαρμάκων οnline, άλλαξαν στάση λόγω της πανδημίας. Ακόμα και στην Ρωσία, όπου το θέμα ήταν σε διαβούλευση για χρόνια, η Ρωσική Δούμα ψήφισε με διαδικασίες εξπρές ολίγων ημερών υπέρ της οnline πώλησης συνταγογραφούμενων φαρμάκων, τον Απρίλιο του 2020, εξαιρώντας τις ψυχοτρόπες ουσίες και τα νόμιμα ναρκωτικά» σημειώνει η Convert Group.
Παρ’ όλο που οι Έλληνες καταναλωτές περιορίζονται σε online αγορές καλλυντικών, συμπληρωμάτων διατροφής, βρεφικών και προϊόντων υγιεινής από τα οnline φαρμακεία, η δημοφιλία του ηλεκτρονικού καναλιού είναι αξιοσημείωτη στην Ελλάδα.
Το 2020 πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο 8 οnline επισκέψεις ανά Έλληνα κάτοικο σε κάποιο οnline φαρμακείο. Πρωταθλήτρια χώρα στις online επισκέψεις είναι η Σουηδία με 18 επισκέψεις/κάτοικο ενώ η Αγγλία έχει 10, το Βέλγιο έχει 7 και οι ΗΠΑ έχουν 6 οnline επισκέψεις /κάτοικο για το 2020.
Τα δεδομένα επισκεψιμότητας που χρησιμοποιήθηκαν αφορούν ένα πλήθος 3.478 φαρμακείων από 96 χώρες.
Latest News
Ποιος ήταν ο Ισάκ Αντίκ που μας έμαθε τα ρούχα Mango
Ο ιδρυτής και πρόεδρος της ισπανικής εταιρείας μόδας Mango σκοτώθηκε σε δυστύχημα στις 14 Δεκεμβρίου - Η παρακαταθήκη και η περιουσία του
Ακόμη μια Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Τι περιμένει η αγορά
Το 54% των Ελλήνων δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι για εορταστικές αγορές, ενώ περισσότερα προτίθενται να ξοδέψει το 4%
Προϋπολογισμός 2025: Οι παροχές 1,1 δισ. και η δέσμη μέτρων για τις προμήθειες των τραπεζών
Ο προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται σήμερα Κυριακή 15 Δεκεμβρίου - Ο Μητσοτάκης για παροχές και προμήθεια τραπεζών
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου