Σε μεγάλο πρόβλημα και για την ακτοπλοΐα εξελίσσεται η άνοδος των τιμών του πετρελαίου.
Οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων τρέχουν φέτος με ρυθμό αύξησης άνω του 60% σε σύγκριση με πέρυσι ενώ είναι επίσης σε λίγο υψηλότερα επίπεδα από ότι ήταν το 2019. Από την άλλη πλευρά φέτος οι ακτοπλοϊκές εταιρείες κάνουν τα ίδια δρομολόγια με το 2019, με την διαφορά όμως ότι η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη κατά 50% περίπου σε σχέση με το έτος εκείνο που διακινήθηκαν πάνω από 18 εκατ. επιβάτες.
Ως εκ τούτου με σημαντικά μειωμένα τα έσοδα και ιδιαίτερα αυξημένα τα λειτουργικά κόστη λόγω των καυσίμων η χρονιά αναμένεται ιδιαίτερα ζημιογόνα για την ακτοπλοΐα.
Υπενθυμίζεται ότι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει εκτιμήσει ότι το 2020 και 2021 οι ζημιές του κλάδου θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ.
Επίσης σε πρόσφατη επιστολή του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη ο ΣΕΕΝ είχε αναφερθεί στο εν λόγω πρόβλημα επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι «παρά την αναμενόμενη αύξηση της κίνησης μετά την 1/7, τα ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα των Εταιρειών μας το 2021 θα είναι αυξημένα σε σχέση με το 2020, ως συνέπεια του διπλασιασμού των τιμών των καυσίμων, για την εξέλιξη των οποίων επίσης σας ενημερώνουμε κάθε μήνα».
«Τη διετία 2020/2021 οι συνολικές ζημιές των πλοίων μελών του ΣΕΕΝ τα οποία εξυπηρετούν τα Ελληνικά νησιά και τη γραμμή Ελλάδας Ιταλίας, η οποία είναι μεγάλης σημασίας για τη στήριξη του τουρισμού και των εισαγωγών / εξαγωγών της Χώρας, αναμένεται να ξεπεράσουν τα €200.000.000», ανέφερε ο ΣΕΕΝ και συνέχιζε: «Στις ζημιές αυτές έχουν συνυπολογισθεί ήδη τα μισθώματα των συμβάσεων COVID-19, τα οποία για τις Εταιρείες μέλη του Συνδέσμου μας δεν ξεπέρασαν τα €45.000.000 και τα οποία αποτελούν αποζημιώσεις για κάλυψη μικρού μέρους του κόστους των δρομολογίων τα οποία είμαστε υποχρεωμένοι να εκτελούμε».
Ο ΣΕΕΝ υπογράμμιzε ακόμη ότι «παρά την κρίση, τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και τον σχεδόν μηδενικό τουρισμό, τα πλοία μας, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, εκτελούν την τρέχουσα περίοδο τα ίδια δρομολόγια με το 2019, όταν η κίνηση ήταν τριπλάσια της σημερινής»
Τέλος ζητούσε την άμεση λήψη των μέτρων ενίσχυσης και αποζημίωσης του κλάδου και την άμεση πληρωμή των οφειλόμενων μισθωμάτων από τις άγονες γραμμές , και την «εξόφληση των Εταιριών μας κατά τρόπο αντικειμενικό ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης των σχετικών δικαιολογητικών».
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες