Η Βρετανία πρέπει να εισαγάγει σκληρότερες πολιτικές για να κάνει πιο αποδοτική τη θέρμανση των κατοικιών και οι καταναλωτές χρειάζεται να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας, προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος της χώρας για μηδενικές εκπομπές ρύπων από τα μέσα του αιώνα, σύμφωνα με αναφορά που δημοσιοποίησε ο διαχειριστής του εθνικού δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (ESO).

Ο αναφερόμενος διαχειριστής, που διανέμει ηλεκτρική ενέργεια σε ολόκληρη τη χώρα, παρουσίασε τα μοντέλα διαφορετικών σεναρίων στην ίδια αναφορά, με τρία από αυτά να δείχνουν πως η Βρετανία θα μπορούσε να πετύχει το στόχο της το 2050 ή γρηγορότερα.

Ένα τέταρτο σενάριο στην ίδια αναφορά παρουσίασε την αποτυχία επίτευξης του στόχου.

Μία διακομματική ομάδα μελών του κοινοβουλίου ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι η κυβέρνηση χρειάζεται να κάνει περισσότερα, προκειμένου να ενισχύσει τη συμμετοχή της κοινής γνώμης στην προσπάθεια, ενώ θα πρέπει να δημοσιοποιήσει σχέδια για το πώς θα πετύχει το στόχο της μηδενικής εκπομπής βλαβερών αερίων.

Στα διαφορετικά σενάρια του ESO, η Βρετανία θα μπορούσε μέχρι το 2050 να έχει άνω των 37,4 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο, ενώ η ζήτηση συμβατικής ενέργειας για τις μεταφορές στο οδικό δίκτυο θα μπορούσε να έχει μειωθεί κατά 60%.

Η Βρετανία θα μπορούσε επίσης να έχει αρνητικές εκπομπές ρύπων από την παραγωγή ενέργειας μέχρι το 2034, αν θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και η παγίδευση του άνθρακα.

Το πράσινο υδρογόνο ή η παραγωγή αερίου από το διαχωρισμό του ύδατος μέσω ηλεκτρόλυσης με τη χρήση του ανέμου, της ηλιακής ενέργειας ή άλλης μορφής ανανεώσιμης ενέργειας, μπορεί να έχει έναν ρόλο στην επίτευξη του στόχου της μηδενικής εκπομπής βλαβερών αερίων, σύμφωνα με τα σενάρια της ίδιας αναφοράς.

Ωστόσο, η ίδια αναφορά επισημαίνει πως πρέπει να αλλάξει η κοινωνία.

Στο πιο φιλόδοξο σενάριο, τα νοικοκυριά το 2050 θα πρέπει να ρυθμίσουν τους οικιακούς θερμοστάτες τους, κατά μέσο όρο έναν βαθμό Κελσίου χαμηλότερα, ενώ ποσοστό μεγαλύτερο από το 80% θα πρέπει να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα χρησιμοποιώντας ενέργεια εκτός ωρών αιχμής. Το ίδιο σενάριο προβλέπει επίσης μετά το 2035 να μην καταναλώνεται φυσικό αέριο χωρίς να παγιδεύεται και να αποθηκεύεται ο άνθρακας.

«Οι καταναλωτές θα πρέπει να αποκτήσουν μεγαλύτερη κατανόηση για το πώς η χρήση ενέργειας που κάνουν και οι επιλογές του τρόπου ζωής τους θα επηρεάζουν τη βιωσιμότητα του ενεργειακού μας συστήματος», δήλωσε ο Μάθιου Ράιτ, υπεύθυνος στρατηγικής και κανονισμού στον ESO.

«Η κυβερνητική πολιτική θα είναι καθοριστικής σημασίας για την επίγνωση της κατάσταση και την αλλαγή», πρόσθεσε ο ίδιος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη