
Ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα σημάδια από την αγοραστική κίνηση τις πρώτες ημέρες των θερινών εκπτώσεων.
Δέκα ημέρες μετά την έναρξη των φετινών θερινών εκπτώσεων καθώς ξεκίνησαν μια εβδομάδα νωρίτερα απ’ ό,τι συμβαίνει συνήθως με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, η αίσθηση που επικρατεί στην αγορά είναι αυτή της συγκρατημένης αισιοδοξίας, καθώς τα ποσοστά των εκπτώσεων είναι μεγάλα και οι καταναλωτές δείχνουν διάθεση να ψωνίσουν.
Οι Έλληνες καταναλωτές είναι εκείνοι που εξακολουθούν να στηρίζουν την αγορά και στην παρούσα φάση καθώς το τουριστικό ρεύμα που παρατηρείται, ειδικά στο κέντρο της πόλης, δεν είναι αρκετό ώστε να συνεισφέρει τζίρους που καταγράφονταν προ πανδημίας.
Σε σχέση με τα προϊόντα που κινούνται περισσότερο, αυτά είναι παραδοσιακά τα ρούχα και τα παπούτσια, ενώ ακολουθούν τα καλλυντικά και τα έπιπλα.
Υπενθυμίζεται ότι οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου.
Σε κάθε περίπτωση είναι αυτονόητες οι προσδοκίες των εμπόρων αυτή η εκπτωτική περίοδος να δώσει μια ανάσα στα συσσωρευμένα προβλήματα που άφησε πίσω της η λαίλαπα της πανδημίας, μετά το πολύμηνο lockdown και τις μεθόδους προσπάθειας μεν τόνωσης της εμπορικής κίνησης, όπως το χρονικό όριο των τριών ωρών και οι μέθοδοι click away και click inside, ανεπαρκούς ως προς την αποτελεσματικότητά της, δε. Σε όλο αυτό το τοπίο προστίθεται και η χαμένη, επί της ουσίας, περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, με τους εμπόρους να υπολογίζουν ότι ο τζίρος που απώλεσε η αγορά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων ανέρχεται σε 4,5 δισ. ευρώ.

Συνολικά η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, τα οποία ξεκίνησαν σταδιακά να επαναλειτουργούν από τις 5 Απριλίου δεν ήταν μέχρι τώρα η προσδοκώμενη, λόγω βεβαίως και των περιορισμών που ίσχυαν στην αρχή, ενώ πολύ χειρότερη είναι η κατάσταση στις τουριστικές περιοχές. Σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο, ο τζίρος στο λιανεμπόριο κινείται στο 50% του τζίρου του 2019, ενώ σε κάποιες τουριστικές περιοχές οι απώλειες είναι πολύ μεγαλύτερες, της τάξης του 75%.
Υπενθυμίζεται ότι οι απώλειες του εμπορίου το 2020 ξεπέρασαν τα 10 δισ. ευρώ, ενώ στο 1ο τρίμηνο του 2021 καταγράφηκε μείωση του τζίρου σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 κατά 13,2% και σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 κατά 9,87%.
Οι οδηγίες
Σύμφωνα με τις οδηγίες των εμπορικών συλλόγων προς τα μέλη τους, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού της έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premium προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb