
Άνοδο των ναύλων των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) αναμένουν για το υπόλοιπο του έτους οι αναλυτές καθώς προσδοκούν σε αύξηση της ζήτησης και της προσφοράς LNG. Όπως σχολιάζει η ναυτιλιακή εταιρεία GasLog Partners, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, η ζήτηση LNG αυξήθηκε κατά 11% περίπου, στους 95 εκατ. τόνους το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με τους 86 εκατ. τόνους το αντίστοιχο διάστημα του 2020, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten. Η αύξηση της ζήτησης ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ασία και τη Νότια Αμερική.
Συγκεκριμένα, η ζήτηση αυξήθηκε, σε ετήσια βάση, στην Κίνα (+4 εκατ. τόνους ή 25%), την Ιαπωνία (+1 εκατ. τόνους ή 7%) και τη Νότια Κορέα (+1 εκατ. τόνους ή 9%), που είναι οι τρεις μεγαλύτερες αγορές LNG, ενώ η ζήτηση από την Αργεντινή, τη Βραζιλία και τη Χιλή αυξήθηκε μαζί κατά περίπου 3 μετρικούς τόνους (ή 116%) από έτος σε έτος λόγω της χαμηλότερης υδροηλεκτρικής παραγωγής από την περιοχή. Η ανάπτυξη από αυτές τις περιοχές αντισταθμίστηκε από μείωση περίπου 2 εκατ. τόνους(ή 35%) από τη Μέση Ανατολή.
Από την άλλη πλευρά η παγκόσμια προσφορά LNG ήταν περίπου 96 εκατ. τόνοι το δεύτερο τρίμηνο του 2021, αυξημένη κατά 8 εκατ. τόνους (ή 9%) από έτος σε έτος, σύμφωνα με τον Poten. Η αύξηση της προσφοράς οφείλεται πρωτίστως στην αυξημένη παραγωγή από τις ΗΠΑ όπου νέοι σταθμοί υγροποίησης τέθηκαν σε λειτουργία
Την ίδια περίοδο ο μέσος ναύλος στην spot αγορά ήταν για τα LNG Carriers τύπου TFDE LNG, στα 58.000 δολ την ημέρα το δεύτερο τρίμηνο του 2021, αυξημένος κατά 61% έναντι του μέσου όρου των 36.000 δολ ημερησίως του δευτέρου τριμήνου του 2020. Ο βασικός ναύλος στην spot αγορά για τα πλοία τύπου Steam ήταν κατά μέσο όρο στα 45.000 δολ ανά ημέρα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, 96% υψηλότερος από το μέσο όρο των 23.000 δολαρίων ημερησίως το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Οι ναύλοι κατά το δεύτερο τρίμηνο επωφελήθηκαν από την αύξηση της ζήτησης LNG από την Ασία σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς ΛΝΓ στις ΗΠΑ όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson’ s εκτιμά ότι οι ναύλοι στην spot αγορά θα κινηθούν ανοδικά για το υπόλοιπο του έτους. Ωστόσο, το μέγεθος και ο ρυθμός της ανοδικής κίνησης θα εξαρτηθεί τόσο από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη της ζήτησης LNG όσο και από τις διαφορές τιμών LNG μεταξύ των μεγάλων περιοχών εξαγωγών και εισαγωγών, ενώ η προβλεπόμενη αύξηση του παγκόσμιου στόλου των LNG Carriers σε συνδυασμό με μια οποιαδήποτε πτώση του ρυθμού της ζήτησης θα μπορούσε να δημιουργήσει αστάθεια στις αγορές σε άμεση και μεσοπρόθεσμη βάση.
Ο οίκος αναλύσεων Poten υπολόγισε ότι στις 21 Ιουλίου το βιβλίο παραγγελιών ανήλθε σε 126 LNG Carriers (> 100.000 κ.μ), που αντιπροσωπεύουν το 19% του εν ενεργεία στόλου. Από αυτά τα 106 πλοία (ή 84%) συνοδεύονται με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης. Επίσης το 2021 τοποθετήθηκαν μέχρι τώρα παραγγελίες για 31 LNG Carriers σε σύγκριση με τις 34 παραγγελίες όλου του 2020.
Πάντως η GasLog Partners LP συγγενής εταιρεία της GasLog ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 έσοδα ύψους 70,4 εκατ. δολ. έναντι 84,4 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2020 καταγράφοντας μία μείωση κατά 14 εκατ. δολ. ωστόσο τα κέρδη της εταιρείας ήταν αυξημένα στα κατά 79% στα 14,7 εκατ. δολ. από 8,2 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν, λόγω εκτάκτων επιβαρύνσεων στα αποτελέσματα του 2020.
Πάντως τα προσαρμοσμένα κέρδη του δευτέρου τριμήνου του 20201 είναι μειωμένα στα 12,7 εκατ. δολ. από 25,6 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν λόγω της πτώσης των προσαρμοσμένων EBITDA τα οποία επίσης με την σειρά τους μειώθηκαν λόγω των λιγότερων εσόδων, εξέλιξη που οφείλεται στη ανανέωση ναυλοσυμφώνων τριών πλοίων με χαμηλότερους ναύλους από τους προηγούμενους καθώς και στον δεξαμενισμό τριών άλλων πλοίων.
Ο Paul Wogan, Διευθύνων Σύμβουλος, της εταιρείας σχολίασε ότι ο στόλος της GasLog Partners παρουσίασε πολύ ισχυρά αποτελέσματα το δεύτερο τρίμηνο του 2021 με την εταιρεία να παραδίδει σχεδόν ένα εκατομμύριο τόνους υγροποιημένου φυσικού αερίου στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο.
Πρόσθεσε επίσης ότι η εταιρεία αξιοποίησε την πολύ καλή αγορά LNG του τελευταίου μήνα και έκλεισε πολύμηνες χρονοναυλώσεις με κορυφαίους πελάτες της για τέσσερα πλοία της σε ελκυστικές τιμές, που της επέτρεψαν να κλειδώσει την κάλυψη κατά 100% των υπολοίπων ημερών λειτουργίας του στόλου για το 2021 και το 69,2% για το 2022. ΟΙ νέες ναυλώσεις μαζί με τις ταμειακές ροές του πρώτου εξαμήνο0υ του έτους υπερβαίνουν όλες τις απαιτήσεις λειτουργίας της GasLog Partners, τα γενικά έξοδα, τα κόστη δεξαμενισμών και τα κόστη εξυπηρέτησής του χρέους για το 2021 και το 2022.
Η GasLog Partners με έδρα τον Πειραιά, ελέγχει ένα στόλο από 15 LNG carriers με μέση μεταφορική ικανότητα 158.000 κυβικά μέτρα το καθένα.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών