Η τηλεργασία ήρθε για να μείνει, με πολλές εταιρείες να επιλέγουν το υβριδικό μοντέλο εργασίας (μερικές μέρες της εβδομάδας τηλεργασία, μερικές διά ζώσης), ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις δυσκολίες της πανδημίας. Τα νέα αυτά μοντέλα εργασίας έχουν μεταφέρει τους εργαζομένους σε μία νέα πραγματικότητα, με την επικοινωνία με τους συναδέλφους τους να πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω εφαρμογών.

Σύμφωνα με το CNBC, η νέα αυτή κατάσταση έχει δυσκολέψει τη δυνατότητα των εργαζομένων να παραμένουν συγκεντρωμένοι στην εργασία τους, καθώς, πλέον, δεν θα πρέπει να βγάζουν απλώς εις πέρας τα καθήκοντά τους, αλλά να δηλώνουν και το «παρών» σε πληθώρα εφαρμογών, όπως, το Zoom ή και το Microsoft Teams. Με τις πλατφόρμες αυτές να είναι πάντα ενεργές, οι υπάλληλοι νιώθουν την ανάγκη να είναι πάντα διαθέσιμοι, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε ό,τι κι αν συμβεί.

Πώς θα μπορέσουν, όμως, οι εργαζόμενοι να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στα καθήκοντά τους εν ώρα εργασίας και να μειώσουν τον χρόνο που περνούν μπροστά από την οθόνη, επαναφέροντας, παράλληλα, την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής;

Η Λίντα Στόουν, σύμβουλος και πρώην αντιπρόεδρος της Microsoft, και η Σάρον Χόργουντ, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ντίκιν στη Μελβούρνη, προτείνουν στο CNBC δύο πολύ σημαντικές συμβουλές, ώστε να μπορούν οι εργαζόμενοι να παραμένουν συγκεντρωμένοι και παραγωγικοί.

Το φαινόμενο της «άπνοιας της οθόνης»

Πολλές φορές, αυτό που χρειάζεται να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της υπερφόρτωσης με ψηφιακές πληροφορίες είναι να εστιάσουμε στην αναπνοή μας. Σύμφωνα με τη Λίντα Στόουν, οι άνθρωποι έχουμε την τάση να κρατάμε την αναπνοή μας, όταν ανοίγουμε και διαβάζουμε ένα mail. Το φαινόμενο αυτό, το ονόμασε η ίδια «άπνοια των mail» ή «άπνοια της οθόνης».

Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στο φαινόμενο της «συνεχούς μειωμένης συγκέντρωσης», καθώς οι εργαζόμενοι, πλέον, νιώθουν ότι πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμοι και να ανταποκρίνονται σε ό,τι κι αν προκύψει.

Προτείνει, λοιπόν, πέραν της προσοχής που θα πρέπει να δίνουμε στην αναπνοή μας, να κάνουμε και μία λίστα με 3 έως 5 καθήκοντα που θα πρέπει να βγάζουμε εις πέρας κάθε μέρα, και συνεχίζει αναφέροντας ότι μία καλή λύση θα ήταν τα υπόλοιπα καθήκοντα, που δεν επείγουν, να τα προσθέτουμε σε μία μεγαλύτερη λίστα, που θα πρέπει να ολοκληρώσουμε μόλις βρούμε ελεύθερο χρόνο.

Απενεργοποίηση ειδοποιήσεων

Η Σάρον Χόργουντ, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ντίκιν στη Μελβούρνη, πρότεινε στο CNBC τη λύση του να απενεργοποιήσουμε τις ειδοποιήσεις από τις εφαρμογές, ώστε να μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα το άγχος που προκύπτει από την υπερβολική χρήση των εν λόγω εφαρμογών και της τεχνολογίας στο σύνολό της.

Ως εκ τούτου, προτείνει τις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε αποκλειστικά για λόγους εργασίας να τις έχουμε κατεβασμένες μόνο στον υπολογιστή από τον οποίο δουλεύουμε, ώστε να λαμβάνουμε ειδοποιήσεις από αυτές αποκλειστικά κατά τις ώρες εργασίας μας.

Ταυτόχρονα, προτείνει την προσθήκη κάποιας σημείωσης στην υπογραφή των mail, ώστε να υποδεικνύεται, με κάποιο τρόπο, ότι το εν λόγω email έχει αποσταλεί στον παραλήπτη σε ώρες εκτός του ωραρίου εργασίας του και θα απαντήσει όταν ξεκινήσει και πάλι να εργάζεται.

Τέλος, τόνισε ότι το μυστικό στην υπόθεση είναι να τεθούν όρια, ώστε να υπάρχει κάποια ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής, κάτι που χάθηκε με την τηλεργασία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Executive