Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε σκεφτεί τι είναι αυτό που θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στο βιογραφικό μας ή τι λάθος έχουμε κάνει και το βιογραφικό μας έχει απορριφθεί.
Σύμφωνα με το CNBC, υπάρχουν επτά βασικά λάθη, όπως αναφέρει ο CEO, Peter Yang, που κάνουν οι υποψήφιοι στα βιογραφικά τους και τους στερούν την ευκαιρία να περάσουν από συνέντευξη για να αποκτήσουν τη θέση εργασίας που καιρό τώρα επιθυμούσαν. Τα λάθη αυτά απαριθμούνται παρακάτω αναλυτικά και θα σας κάνουν να ρίξετε μία νέα πιο προσεκτική ματιά στο βιογραφικό σας το γρηγορότερο δυνατόν.
1. Όχι στα άσχετα χόμπι και ενδιαφέροντα
Ο καθένας από εμάς στην καθημερινότητά του έχει κάποιο χόμπι να περνάει τον ελεύθερό του χρόνο, στην πραγματικότητα, όμως, αυτό δεν ενδιαφέρει τους εργοδότες, τουλάχιστον άμεσα. Οι τελευταίοι έχουν τόσα πολλά βιογραφικά να εξετάσουν και προθεσμίες να τηρήσουν που θα επικεντρωθούν αποκλειστικά σε όσα βιογραφικά πληρούν τις προϋποθέσεις. Επομένως, αν επιθυμείτε να συμπεριλάβετε στο βιογραφικό σας τα χόμπι σας, προτιμήστε κάποιο χόμπι σχετικό με τη θέση εργασίας που σας ενδιαφέρει.
2. Όχι στα πολλά soft skills
Ίσως αυτό να σας κάνει να αναρωτιέστε «Μα δεν είναι καλό να έχουμε soft skills;». Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι «Ναι, αλλά μέχρι ενός σημείου». Στο σημείο αυτό, θα πρότεινα να προτιμάτε, γενικότερα, τα hard skills στο βιογραφικό σας, αντί των soft ή, εάν επιμείνετε στα soft, θα ήταν καλό να μην τα αναφέρετε ονομαστικά, αλλά να προσπαθείτε μέσω των επιτευγμάτων σας να τα αναδείξετε. Επομένως, αντί να βάλετε, για παράδειγμα, ότι μπορείτε να βγάλετε εις πέρας πολλά project παράλληλα, θα μπορούσατε να πείτε «Έλαβα μέρος σε πολλά project, τα οποία οδήγησαν σε μία αύξηση Χ% στα έσοδα της εταιρείας».
3. Όχι στη φωτογραφία
Αυτό μπορεί να σας κάνει, επίσης, να αναρωτιέστε, αλλά, στην πραγματικότητα, υπάρχουν μερικά πράγματα που θα πρέπει να σκεφτείτε πριν συμπεριλάβετε τη φωτογραφία σας στο βιογραφικό σας. Καταρχάς, ορισμένοι manager και υπεύθυνοι πρόσληψης το βρίσκουν αντιεπαγγελματικό, ενώ, παράλληλα, θεωρείται ότι μπορεί να οδηγήσει σε προκαταλήψεις. Είναι αρκετά πιθανό, όταν ένας πιθανός εργοδότης δει μία φωτογραφία να επηρεαστεί υποσυνείδητα από την εμφάνιση, το ντύσιμο, την εθνικότητα, το φύλο ή ακόμη και την ηλικία του υποψηφίου.
4. Όχι στις προσωπικές αντωνυμίες
Πολλοί υποψήφιοι για μία νέα θέση κάνουν το λάθος να χρησιμοποιούν την προσωπική αντωνυμία «εγώ» ή α’ ενικό πρόσωπο στο βιογραφικό τους. Για να αποφύγετε το παραπάνω λάθος, προτιμήστε τη χρήση ουσιαστικών. Έτσι, αντί για «Συμμετείχα σε 4 σεμινάρια» μπορείτε να προτιμήσετε «Συμμετοχή σε 4 σεμινάρια»
5. Προσοχή στη διεύθυνση email
Όλοι οι υπεύθυνοι πρόσληψης προτιμούν να προσλάβουν υπαλλήλους που έχουν κάποια σχέση με τη τεχνολογία. Σημαντική ένδειξη για να το καταλάβουν αυτό είναι η διεύθυνση email που χρησιμοποιεί ο κάθε υποψήφιος. Έτσι, καλό θα ήταν να αποφύγετε το Hotmail ή το AOL που θεωρούνται «ξεπερασμένα» και να προτιμήσετε το Gmail ή το Outlook.
6. Όχι στη διεύθυνση κατοικίας (αν δεν μένετε κοντά στη δουλειά)
Το να έχετε τη διεύθυνση κατοικίας σας στο βιογραφικό σας θεωρείτο κάτι το δεδομένο. Ωστόσο, πολλές φορές οι εργοδότες τείνουν να προτιμούν υποψήφιους που κατοικούν κοντά στη δουλειά. Για τον λόγο αυτό, ίσως να ήταν καλό να παραλείψετε την πληροφορία αυτή, ειδικά στην αρχή της διαδικασίας πρόσληψης, καθώς θα μπορούσε να ήταν και κίνδυνος ασφάλειας προσωπικών δεδομένων, αν οι πληροφορίες αυτές υποκλαπούν.
7. Όχι στις θέσεις εργασίας πριν 10 ή 15 χρόνια
Εάν δεν έχετε αποφοιτήσει πρόσφατα ή εάν δεν είστε κάποιο διευθυντικό στέλεχος με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας, καλό θα ήταν να συμπεριλάβετε στο βιογραφικό σας μόνο τις πιο πρόσφατες 4 με 5 θέσεις εργασίας, καθώς οι περισσότεροι εργοδότες δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις παλιές. Έτσι, αντί να γεμίζετε το βιογραφικό σας με κάθε πόστο που είχατε τα τελευταία 10 με 15 χρόνια, εκμεταλλευτείτε αυτόν τον «χώρο στο χαρτί σας» για να συμπεριλάβετε λεπτομέρειες για τα καθήκοντά σας στις τελευταίες δουλειές που εργαστήκατε.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης