Αδύνατη φαντάζει η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αν η Κίνα δεν προβεί σε σημαντικές μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με το BBC, ο Πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, δήλωσε ότι οι εκπομπές της Κίνας θα φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδό τους πριν το 2030 και ότι το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα είναι εφικρό να επιτευχθεί μέχρι το 2060. Ωστόσο, δεν προέβη σε λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα επιτευχθεί ο στόχος αυτός.
Εκρηκτική ανάπτυξη
Η Κίνα είναι η χώρα που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Οι εκπομπές ανά άτομο στην Κίνα είναι οι μισές σε σχέση με αυτές των ΗΠΑ, αλλά ο πληθυσμός της, που φτάνει τα 1,4 δισ., και η τεράστια οικονομική της ανάπτυξη συνέβαλαν στο να αποτελέσει τη χώρα με τις υψηλότερα ποσοστά εκπομπών. Πιο συγκεκριμένα, το 2006, η Κίνα αποτέλεσε τη χώρα με τις υψηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ, τώρα ευθύνεται για περισσότερο από το ένα τέταρτο των γενικών εκπομπών.
Μείωση της χρήσης άνθρακα
Η μείωση των εκπομπών στην Κίνα είναι εφικτή, σύμφωνα με ειδικούς, αλλά χρειάζεται μια ριζική αλλαγή.
Ο άνθρακας αποτελούσε πάντα την κύρια πηγή ενέργειας της χώρας και η χρήση του όλο και αύξάνεται. Ωστόσο, ο Σι Τζινπίνγκ, δήλωσε ότι η χρήση του θα μειωθεί από το 2026. Παράλληλα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τσινγκούα στο Πεκίνο αναφέρουν ότι η Κίνα θα πρέπει να σταματήσει πλήρως να χρησιμοποιεί άνθρακα για παραγωγή ηλεκτρισμού μέχρι το 2050 και να τον αντικαταστήσει με πυρηνική και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Εντούτοις, αντί να κλείνει τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με χρήση άνθρακα, κατασκευάζει νέους σε τουλάχιστον 60 περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα. Αυτοί οι νέοι σταθμοί, συνήθως, λειτουργούν για 30 με 40 χρόνια, με αποτέλεσμα η Κίνα είτε να πρέπει να μειώσει την ισχύ των σταθμών αυτών και να κλείσει τους παλιούς, για να επιτευχθεί η μείωση των εκπομπών, ή να εκσυγχρονίσει μερικούς, ώστε να απορροφηθούν οι εκπομπές. Ωστόσο, η τεχνολογία δεν έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε κάτι τέτοιο να καταστεί εφικτό.
Παράλληλα, η Κίνα υποστηρίζει ότι δικαιούται να κάνει ό,τι έκαναν και οι δυτικές χώρες στο παρελθόν, να απελευθερώνει διοξείδιο του άνθρακα, ώστε να αναπτυχθεί η οικονομία της και να εξαλειφθεί η φτώχεια. Ακόμη, χρηματοδότησε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με χρήση άνθρακα μέσω της πρωτοβουλίας «Μια ζώνη ένας δρόμος» (Belt and Road Initiative) και, γενικότερα, δεν φαίνεται να σταματάει νέες επενδύσεις.
Η Κίνα στρέφεται στην πράσινη ενέργεια
Όπως προαναφέρθηκε, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τσινγκούα στο Πεκίνο υποστηρίζουν ότι το 90% της ενέργειας, μέχρι το 2050, θα πρέπει να προέρχεται από πυρηνική και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Με σκοπό να επιτευχθεί αυτό, η μετατόπιση της Κίνας στην πράσινη τεχνολογία θα ήταν υψίστης σημασίας. Η εν λόγω χώρα υιοθέτησε τις πράσινες τεχνολογίες ως μέσο να αντιμετωπισθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση, ένα τεράστιο πρόβλημα σε πολλές πόλεις της.
Η Κίνα ηγείται της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης και παράγει την περισσότερη ηλιακή ενέργεια από κάθε άλλη χώρα. Επιπροσθέτως, οι εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας υπερτριπλασιάστηκαν το 2020. Ακόμη, η Κίνα εκτιμά ότι το ποσοστό της ενέργειας που παράγεται από μη ορυκτά καύσιμα θα φτάσει το 25% μέχρι το 2030, ωστόσο, πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί νωρίτερα.
Ηλεκτροκίνηση
Η Κίνα αποτελεί την έβδομη χώρα στον κόσμο με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά, δεδομένου του μεγέθους της, κατασκευάζει και αγοράζει τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, με σχεδόν 1 στα 20 αυτοκίνητα που αγοράζονται στην Κίνα να είναι ηλεκτροκίνητα.
Σύμφωνα με έρευνες, οι εκπομπές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ χαμηλότερες από τα βενζινοκίνητα ή τα αυτοκίνητα diesel. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η μετακίνηση ευθύνεται για το ένα τέταρτο περίπου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ακόμη, η Κίνα, μέχρι το 2025, θα παράγει τις περισσότερες μπαταρίες με διπλή χωρητικότητα παγκοσμίως, γεγονός που θα δώσει τη δυνατότητα συσσώρευσης και παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε βαθμό που πριν φαινόταν αδύνατο.
Άυξηση βλάστησης
Η επίτευξη μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σημαίνει, απλώς, ότι η Κίνα θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές της όσο το δυνατόν περισσότερο, μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων. Έτσι, η αύξηση της βλάστησης θα αποτελούσε μία λύση, καθώς τα φυτά απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα. Ακόμη, χάρη στα δασικά προγράμματα της Κίνας, που έχουν ως σκοπό να μειωθεί η διάβρωση του εδάφους και η ρύπανση, η εν λόγω χώρα γίνεται περισσότερο «πράσινη» σε έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό.
Τα επόμενα βήματα
Η Κίνα πρέπει να τα καταφέρει.
«Εάν η Κίνα δεν μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δεν θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή», αναφέρει ο καθηγητής David Tyfield από το περιβαλλοντικό κέντρο στο Λανκάστερ.
Η Κίνα έχει τη δυνατότητα να ακολουθεί μακροπρόθεσμες στρατηγικές και να κινητοποιεί επενδύσεις μεγάλης κλίμακας.
Οι κινεζικές αρχές πρέπει να βγάλουν εις πέρας ένα τεράστιο έργο.
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα