Αδύνατη φαντάζει η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αν η Κίνα δεν προβεί σε σημαντικές μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με το BBC, ο Πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, δήλωσε ότι οι εκπομπές της Κίνας θα φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδό τους πριν το 2030 και ότι το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα είναι εφικρό να επιτευχθεί μέχρι το 2060. Ωστόσο, δεν προέβη σε λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα επιτευχθεί ο στόχος αυτός.
Εκρηκτική ανάπτυξη
Η Κίνα είναι η χώρα που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Οι εκπομπές ανά άτομο στην Κίνα είναι οι μισές σε σχέση με αυτές των ΗΠΑ, αλλά ο πληθυσμός της, που φτάνει τα 1,4 δισ., και η τεράστια οικονομική της ανάπτυξη συνέβαλαν στο να αποτελέσει τη χώρα με τις υψηλότερα ποσοστά εκπομπών. Πιο συγκεκριμένα, το 2006, η Κίνα αποτέλεσε τη χώρα με τις υψηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ, τώρα ευθύνεται για περισσότερο από το ένα τέταρτο των γενικών εκπομπών.
Μείωση της χρήσης άνθρακα
Η μείωση των εκπομπών στην Κίνα είναι εφικτή, σύμφωνα με ειδικούς, αλλά χρειάζεται μια ριζική αλλαγή.
Ο άνθρακας αποτελούσε πάντα την κύρια πηγή ενέργειας της χώρας και η χρήση του όλο και αύξάνεται. Ωστόσο, ο Σι Τζινπίνγκ, δήλωσε ότι η χρήση του θα μειωθεί από το 2026. Παράλληλα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τσινγκούα στο Πεκίνο αναφέρουν ότι η Κίνα θα πρέπει να σταματήσει πλήρως να χρησιμοποιεί άνθρακα για παραγωγή ηλεκτρισμού μέχρι το 2050 και να τον αντικαταστήσει με πυρηνική και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Εντούτοις, αντί να κλείνει τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με χρήση άνθρακα, κατασκευάζει νέους σε τουλάχιστον 60 περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα. Αυτοί οι νέοι σταθμοί, συνήθως, λειτουργούν για 30 με 40 χρόνια, με αποτέλεσμα η Κίνα είτε να πρέπει να μειώσει την ισχύ των σταθμών αυτών και να κλείσει τους παλιούς, για να επιτευχθεί η μείωση των εκπομπών, ή να εκσυγχρονίσει μερικούς, ώστε να απορροφηθούν οι εκπομπές. Ωστόσο, η τεχνολογία δεν έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε κάτι τέτοιο να καταστεί εφικτό.
Παράλληλα, η Κίνα υποστηρίζει ότι δικαιούται να κάνει ό,τι έκαναν και οι δυτικές χώρες στο παρελθόν, να απελευθερώνει διοξείδιο του άνθρακα, ώστε να αναπτυχθεί η οικονομία της και να εξαλειφθεί η φτώχεια. Ακόμη, χρηματοδότησε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με χρήση άνθρακα μέσω της πρωτοβουλίας «Μια ζώνη ένας δρόμος» (Belt and Road Initiative) και, γενικότερα, δεν φαίνεται να σταματάει νέες επενδύσεις.
Η Κίνα στρέφεται στην πράσινη ενέργεια
Όπως προαναφέρθηκε, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τσινγκούα στο Πεκίνο υποστηρίζουν ότι το 90% της ενέργειας, μέχρι το 2050, θα πρέπει να προέρχεται από πυρηνική και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Με σκοπό να επιτευχθεί αυτό, η μετατόπιση της Κίνας στην πράσινη τεχνολογία θα ήταν υψίστης σημασίας. Η εν λόγω χώρα υιοθέτησε τις πράσινες τεχνολογίες ως μέσο να αντιμετωπισθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση, ένα τεράστιο πρόβλημα σε πολλές πόλεις της.
Η Κίνα ηγείται της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης και παράγει την περισσότερη ηλιακή ενέργεια από κάθε άλλη χώρα. Επιπροσθέτως, οι εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας υπερτριπλασιάστηκαν το 2020. Ακόμη, η Κίνα εκτιμά ότι το ποσοστό της ενέργειας που παράγεται από μη ορυκτά καύσιμα θα φτάσει το 25% μέχρι το 2030, ωστόσο, πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί νωρίτερα.
Ηλεκτροκίνηση
Η Κίνα αποτελεί την έβδομη χώρα στον κόσμο με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά, δεδομένου του μεγέθους της, κατασκευάζει και αγοράζει τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, με σχεδόν 1 στα 20 αυτοκίνητα που αγοράζονται στην Κίνα να είναι ηλεκτροκίνητα.
Σύμφωνα με έρευνες, οι εκπομπές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ χαμηλότερες από τα βενζινοκίνητα ή τα αυτοκίνητα diesel. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς η μετακίνηση ευθύνεται για το ένα τέταρτο περίπου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ακόμη, η Κίνα, μέχρι το 2025, θα παράγει τις περισσότερες μπαταρίες με διπλή χωρητικότητα παγκοσμίως, γεγονός που θα δώσει τη δυνατότητα συσσώρευσης και παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε βαθμό που πριν φαινόταν αδύνατο.
Άυξηση βλάστησης
Η επίτευξη μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σημαίνει, απλώς, ότι η Κίνα θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές της όσο το δυνατόν περισσότερο, μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων. Έτσι, η αύξηση της βλάστησης θα αποτελούσε μία λύση, καθώς τα φυτά απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα. Ακόμη, χάρη στα δασικά προγράμματα της Κίνας, που έχουν ως σκοπό να μειωθεί η διάβρωση του εδάφους και η ρύπανση, η εν λόγω χώρα γίνεται περισσότερο «πράσινη» σε έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό.
Τα επόμενα βήματα
Η Κίνα πρέπει να τα καταφέρει.
«Εάν η Κίνα δεν μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, δεν θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή», αναφέρει ο καθηγητής David Tyfield από το περιβαλλοντικό κέντρο στο Λανκάστερ.
Η Κίνα έχει τη δυνατότητα να ακολουθεί μακροπρόθεσμες στρατηγικές και να κινητοποιεί επενδύσεις μεγάλης κλίμακας.
Οι κινεζικές αρχές πρέπει να βγάλουν εις πέρας ένα τεράστιο έργο.
Latest News
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος
Η R Energy1 Holdings εξαγόρασε φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 10 MW
Με την εξαγορά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου αυξάνεται στα 55 MW
Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα κατασκευάζει η Intrakat για τη ΔΕΗ
Το συμβατικό τίμημα του έργου ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
«Κενό» 1,8 τρισ. δολ. στην πράσινη μετάβαση βλέπει η BlackRock - Πώς επιδρά στα χαρτοφυλάκια
Απαιτούνται περισσότερες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Τα «ομόλογα καταστροφής» και οι ασφαλιστικές στο έλεος του... καιρού
Η επικεφαλής της Eiopa λέει ότι η αύξηση των ζημιών από φυσικές καταστροφές πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις εταιρείες και τα κράτη μέλη
Πού θα βρεθούν τα 780 εκατ. για την προστασία των ελληνικών θαλασσών – Η κατανομή
Το roadmap των δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία των ωκεανών
Πλώρη… για τα εναλλακτικά καύσιμα από τους πλοιοκτήτες – Οι βιώσιμες λύσεις
Η ναυτιλιακή βιομηχανία διερευνά εναλλακτικές επιλογές για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων
Δοκιμάζονται τα «πράσινα λεωφορεία» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών και φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες