Ανακρούει πρύμναν η Κίνα αναφορικά με τη δρομολόγηση των φιλόδοξων στόχων που είχε θέσει για τη μείωση των ρύπων άνθρακα βλέποντας πως επηρεάζεται η οικονομία της.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, το οποίο επικαλείται το κινεζικό πρακτορείο Xinhua, το ισχυρό Πολιτικό Γραφείο του Κομμουνιστικού Κόμματος σε πρόσφατη συνεδρίαση του υπό τον πρόεδρο της χώρας, Σι Ζινπίνγκ υποστήριξε πως η πράσινη στρατηγική που έχει τεθεί ανακόπτει την πορεία ανάπτυξης της οικονομίας σε ένα διάστημα που κινείται ήδη σε σχετικά χαμηλούς ρυθμούς. Για το λόγο αυτό ζήτησε (για να μην πούμε… έδωσε εντολή) για μια πιο προσεκτική (άρα αργή) πορεία προς την επίτευξη του στόχου για ουδετερότητα των ρύπων.
Η συνεδρίαση του 25μελούς συμβουλίου έγινε στο πλαίσιο της καθιερωμένης εξάμηνης ανασκόπησης της χώρας και των προτεραιοτήτων της.
Ο ίδιος ο πρόεδρος Σι είχε αναγγείλει την πρόθεση της χώρας να μετατραπεί από κορυφαία χώρα παραγωγής ρύπων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου σε χώρα μηδενικών εκπομπών αερίων μέχρι το 2060. Αν και δεν είχε διευκρινίσει τι είδους μέτρα ακριβώς θα δρομολογούνταν προς την κατεύθυνση αυτή.
Ωστόσο, η αργή πορεία ανάκαμψης της οικονομίας και δη, τα προβλήματα που έχουν προκύψει σε ενεργειακό επίπεδο οδήγησαν τις αρχές σε… δεύτερες σκέψεις.
Συγκεκριμένα, ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει εσχάτως η παραγωγική μηχανή της χώρας έχει να κάνει με τα χαμηλά επίπεδα προσφοράς λιγνίτη, που παραμένει η νούμερο ένα πηγή ενέργειας, καθώς οι εισαγωγές από την Αυστραλία έχουν μειωθεί λόγω της εμπορικής διαμάχης που έχει ξεσπάσει μεταξύ των δύο χωρών, ενώ η εγχώρια παραγωγή έχει μειωθεί λόγω μιας σειράς θανατηφόρων ατυχημάτων στα ορυχεία της.
Οι ελλείψεις ώθησαν σε ύψη ρεκόρ τις τιμές άνθρακα στη χώρα, ενώ το ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας λειτουργεί στα όρια του και με αυξημένο τον κίνδυνο να «κρασάρει» λόγω και των αυξημένων θερμοκρασιών της εποχής.
Σύμφωνα με προ ημερών ανακοίνωση του εθνικού φορέα ηλεκτροδότησης, η εγχώρια κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 10% φτάνοντας σε νέα επίπεδα ρεκόρ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα έντεκα επαρχίες της χώρας να έχουν φτάσει στα ανώτατα επίπεδα χρήσης και να κινδυνεύουν με διακοπές ρεύματος. Μάλιστα, αρκετά εργοστάσια έχουν ήδη υποχρεωθεί σε μείωση της παραγωγής προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω επιβάρυνση του φορτίου που θα οδηγούσε ακόμη και σε blackout.
Latest News
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος
Η R Energy1 Holdings εξαγόρασε φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 10 MW
Με την εξαγορά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου αυξάνεται στα 55 MW
Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα κατασκευάζει η Intrakat για τη ΔΕΗ
Το συμβατικό τίμημα του έργου ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
«Κενό» 1,8 τρισ. δολ. στην πράσινη μετάβαση βλέπει η BlackRock - Πώς επιδρά στα χαρτοφυλάκια
Απαιτούνται περισσότερες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Τα «ομόλογα καταστροφής» και οι ασφαλιστικές στο έλεος του... καιρού
Η επικεφαλής της Eiopa λέει ότι η αύξηση των ζημιών από φυσικές καταστροφές πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις εταιρείες και τα κράτη μέλη
Πού θα βρεθούν τα 780 εκατ. για την προστασία των ελληνικών θαλασσών – Η κατανομή
Το roadmap των δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία των ωκεανών
Πλώρη… για τα εναλλακτικά καύσιμα από τους πλοιοκτήτες – Οι βιώσιμες λύσεις
Η ναυτιλιακή βιομηχανία διερευνά εναλλακτικές επιλογές για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων
Δοκιμάζονται τα «πράσινα λεωφορεία» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών και φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες