Για πάνω από ένα τέταρτο του αιώνα το λογότυπο του κατασκευαστή ελαστικών Pirelli εμφανιζόταν στις φανέλες της τωρινή πρωταθλήτριας της Serie A Inter Milan. Αλλά αυτή τη σεζόν οι μπλε και μαύρες φανέλες της Inter θα πλασάρουν κρυπτονομίσματα.

Καθώς τα κρυπτονομίσματα και οι τεχνολογίες blockchains πολλαπλασιάζονται, οι εταιρίες σε αυτόν καινοφανή τομέα όλο και περισσότερο στρέφονται στην χορηγία αθλημάτων για να δώσουν ώθηση στο δεκαετές ταξίδι τους από τα βάθη του ίντερνετ σε κυρίαρχο κερδοσκοπικό περιουσιακό στοιχείο.

Σύμφωνα με την UEFA οι ευρωπαϊκές ποδοσφαιρικές ομάδες μπορεί να χάσουν έως και 9 δισεκατομμύρια ευρώ εξαιτίας της πανδημίας, καθώς η αναστάτωση σε προγράμματα αναμεταδόσεων  και αγώνες σε στάδια χωρίς θεατές έχουν σφυροκοπήσει τους ισολογισμούς τους. Καθώς η Βρετανία επανασχεδιάζει τους νόμους περί στοιχηματισμού, κάποιοι ποδοσφαιρικοί παράγοντες έχουν προειδοποιήσει ότι τα έσοδα μπορεί να πληγούν περαιτέρω αν οι νομοθέτες ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ιταλίας και της Ισπανίας που παίρνουν σκληρότερα μέτρα κατά των χορηγιών από πρακτορεία στοιχημάτων.

Οι εταιρίες κρυπτονομισμάτων που ωφελήθηκαν από την αύξηση της αξίας του bitcoin και άλλων ψηφιακών νομισμάτων είναι πρόθυμες να αναπληρώσουν το κενό. Οι φανέλες της Inter Milan, σε μια συμφωνία η αξία της οποίας δεν αναφέρθηκε, θα διαφημίζουν τώρα το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων Socios.com. Παράγοντες στους κλάδους αθλημάτων και κρυπτονομισμάτων αποκαλύπτουν ότι τέτοιες συμφωνίες γίνονται όλο και πιο συχνά, με κάποιες να φτάνουν 7 – 8ψήφια νούμερα ετησίως.

«Δεν πιστεύω ότι είναι οπορτουνιστικό, καθώς [τα κρυπτονομίσματα] έχουν πάει πολύ καλά εν μέσω πανδημίας, ενώ τα αθλήματα έχουν πέσει στα γόνατα και θα πάρουν τα χρήματα τους απ’ όπου μπορούν» αναφέρει ο Ben Pineus, διευθυντής εμπορικών συνεργασιών της παγκόσμιας αγωνιστικής διοργάνωσης Formula 1.

Τον Ιούνιο, η F1 πρόσθεσε την Crypto.com που παρέχει ψηφιακά χαρτοφυλάκια για την αποθήκευση και πληρωμές με ψηφιακά νομίσματα σε μια λίστα που περιλαμβάνει την ελβετική ωρολογοποιία πολυτελείας Rolex, την Pirelli και την πετρελαϊκή Saudi Aramco. Η συμφωνία μπορεί να έχει αξία έως και $30 εκατομμύρια, σύμφωνα με άτομο κοντά στην F1.

Αλλά υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το πόσο βιώσιμες μπορεί να είναι οι συμφωνίες με τα κρυπτονομίσματα, καθώς οι συμφωνίες εκτείνονται για πολλά χρόνια. Για παράδειγμα, κάποια ανταλλακτήρια έχουν βιώσει ταχεία ανάπτυξη πριν υποχωρήσουν απέναντι σε νέους ανταγωνιστές , ή υποκύψουν σε κλοπές ή άλλες αποτυχίες κυβερνοασφάλειας.

Η Inter Milan είναι μόνο μια από μια σειρά ομάδων που συμπεριλαμβάνει τους εγχώριους αντιπάλους AC Milan και Juventus, την ισπανική Barcelona, τις βρετανικές Arsenal και Manchester City που έχουν συνεταιριστεί με την Socios, που επιτρέπει στις ομάδες και στα πρωταθλήματα να εκδίδουν ψηφιακά νομίσματα τα οποία μπορούν να πουληθούν σε οπαδούς ή να ανταλλαχτούν όπως άλλα περιουσιακά στοιχεία.

Η Socios που είναι μια από μια ομάδα οντοτήτων που είναι εγγεγραμμένες σε Μάλτα και Ελβετίας, δεν είναι χορηγός στη φανέλα κάθε ομάδας με την οποία συνεργάζεται για την πώληση ψηφιακών νομισμάτων.

Τα ψηφιακά νομίσματα δίνουν στους οπαδούς πρόσβαση σε προσφορές  ή και επιβραβεύσεις. H Juventus έχει χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα για να επιτρέπει στους κατόχους των νομισμάτων να επιλέξουν ποιο τραγούδι θα παίξει αν σκοράρει η ομάδα.

Οι οπαδοί πρέπει να χρησιμοποιήσουν το νόμισμα της ίδιας της Socios που λέγεται Chiliz για να αγοράσουν νομίσματα της ομάδας. To Chiliz έχει αξία λίγο πάνω από $0,31, έχοντας φτάσει σε υψηλό $0,81 φέτος τον Απρίλιο, σύμφωνα με το Coinmarketcap.com, καταδεικνύοντας πως και οι ίδιοι οι οπαδοί μπορεί να βρεθούν στις ασταθείς αγορές των κρυπτονομισμάτων.

Τον Μάιο, το ψηφιακό νόμισμα της ισπανικής ομάδας Atletico Madrid εκτινάχτηκε σε πάνω από $50, με όγκο συναλλαγών 24ώρου στα $300 εκατομμύρια, καθώς κατακτούσε το πρωτάθλημα La Liga. Μέσα σε διάστημα λίγων εβδομάδων κατρακύλησε στο ένα πέμπτο αυτής της αξίας.

Ο ιδρυτής της Socios και του Chiliz, Alexandre Dreyfusανέφερε ότι οι ομάδες και τα πρωταθλήματα θα πρέπει να δίνουν μεγάλη προσοχή στο με ποιον συνεταιρίζονται. «Εκείνοι είναι που θα προσδώσουν κάποια νομιμότητα σε αυτά τα brands”, ανέφερε χαρακτηριστικά. Οι ομάδες πρέπει να σιγουρευτούν για το ποιες  εταιρίες κρυπτονομισμάτων φέρνουν «ρυθμιστική φερεγγυότητα» και μπορούν να προσφέρουν ένα «ασφαλές περιβάλλον»  για τους οπαδούς, προσέθεσε ο ίδιος.

Οι ρυθμιστικές αρχές αναβαθμίζουν την εποπτεία των κρυπτονομισμάτων. Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων της Βρετανίας έχει προειδοποιήσει ότι θα «πλήξουν σκληρά και ταχύτατα» τις παραπλανητικές διαφημίσεις που σχετίζονται με κρυπτονομίσματα, ενώ οι χρηματοπιστωτικές ρυθμιστικές αρχές διευρύνουν την εποπτεία που ασκούν στον τομέα.

Και, όμως στις ΗΠΑ Ωστόσο, οι χορηγίες συνεχίζουν να έρχονται. Τον Ιούνιο, το πρωτάθλημα Major League Baseball υπέγραψε μια μακροπρόθεσμη συμφωνία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων με την FTX, ένα ανταλλακτήριο που αποτιμήθηκε τον περασμένο μήνα σε $18 δισεκατομμύρια, από $1,2 δισεκατομμύρια πέρυσι.

«Η πανδημία επιτάχυνε τόσες πολλές διαφορετικές καταναλωτικές τάσεις, είτε ήταν οι γονείς μου που ποτέ δεν πίστευα ότι θα καταλάβουν πώς να μπουν στο Netflix… είτε αν πρόκειται για ανθρώπους που επενδύουν στον χώρο των κρυπτονομισμάτων», δήλωσε ο Noah Garden, επικεφαλής εσόδων της MLB. «Νομίζω ότι είναι εδώ και θα μείνει»

Η Sina Nader, γενικός διευθυντής επιχειρήσεων της FTX US, είπε ότι καθώς οι άνθρωποι εξοικειώνονται περισσότερο με τα κρυπτονομίσματα ως έννοια, η επόμενη πρόκληση είναι να τους εμπλέξουμε σε διάλογο. «Και τα αθλήματα αιχμαλωτίζουν πραγματικά τη φαντασία κυριολεκτικά δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Φιλοδοξούμε να προσεγγίσουμε αυτά τα δισεκατομμύρια ανθρώπων», είπε. «Είναι καιροσκοπικό; Δεν νομίζω. Ετυχε να υπάρχει συγχρονισμός».

Το ανταλλακτήριο έχει δεσμεύσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια ετησίως για αθλητικές χορηγίες, επιστρατεύοντας τον παίκτη του αμερ5ικανικού φουτμπόλ (quarterback) Tom Brady της Buccaneers ομάδας της Tampa Bay  και την supermodel σύζυγό του Gisele Bündchen ως πρέσβεις και συμβούλους.

Συσχετίζοντας τις εταιρίες τους με τα μεγαλύτερα ονόματα στον αθλητισμό, οι εταιρίες κρυπτογράφησης ποντάρουν ότι η έλξη της ψηφιακής οικονομίας σε ένα συμβατικό κοινό θα αυξηθεί – και είναι διατεθειμένες να πληρώσουν για να είναι οι πρώτες.

Τον Ιούλιο, η StormX πλήρωσε οκταψήφιο ποσό για μια πενταετή χορηγία με τη φανέλα της αμερικανικής ομάδας μπάσκετ Portland Trail Blazers. Ο Simon Yu, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που συνεργάζεται με μεγάλους εμπόρους λιανικής πώλησης για να ανταμείψει τους αγοραστές με κρυπτονομίσματα, είπε ότι υπάρχει «πολύ ισχυρός συσχετσιμός» μεταξύ των θεατών του ΝΒΑ και του κοινού που στοχεύει η StormX από 18 έως 45 ετών «κυρίως άνδρες» πελάτες

“Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που προσπαθούμε στοχεύσουμε με το ΝΒΑ δεν έχουν ακόμη κατανοήσει τα κρυπτονομίσματα», είπε.