Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι κυβερνήσεις των χωρών της Ευρώπης αλλά και των χωρών σε όλο τον κόσμο έχουν θέσει πολύ φιλόδοξους στόχους για μεγάλη αύξηση τις πωλήσεις νέων οχημάτων έως το 2030 που θα κινούνται μόνο με ηλεκτρικό. Ένα όμως από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για να πετύχουν τα σχέδια αυτά είναι οι σταθμοί φόρτισης, με τις περισσότερες χώρες της ΕΕ -κι όχι μόνο- να βρίσκονται πολύ πίσω ακόμη από τους στόχους αυτούς.
Ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας εξαρτημάτων οχημάτων ZF, Βόλφ Χέρινγκ Σέιντερ, προειδοποίησε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος της Κομισιόν να υπάρχουν έως το 2030 στην ΕΕ 6,4 εκατ. σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, θα πρέπει να κατασκευάζονται κάθε εβδομάδα 13.000 τέτοιοι σταθμοί. Για τοn λόγο αυτό ζήτησε τη στήριξη των κυβερνήσεων, καθώς οι εταιρείες δεν μπορούν μόνες τους να προχωρήσουν στο εγχείρημα αυτό. Ο ιδιαίτερα φιλόδοξος στόχος αυτός μπορεί να θέσει σε κίνδυνο όλη την προσπάθεια των Βρυξελλών να πουληθούν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα και να υιοθετηθούν μέχρι τότε πολύ πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων.
Δεν έβρισκε να φορτίσει
Το πρόβλημα που αντιμετώπισε το ίδιο το μεγάλο αφεντικό της Volkswagen AG, Χέρμπερτ Ντις σε πρόσφατο ταξίδι του από την Αυστρία στην Ιταλία είναι ενδεικτικό των προκλήσεων. Ο Ντις επέκρινε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την εταιρεία φόρτισης οχημάτων Ionity στην οποία έχει μετοχική συμμετοχή και η ίδια η VW, όταν οδηγώντας ένα ηλεκτρικό όχημα ID.3 της εταιρείας του σε καλοκαιρινό προορισμό στο λεγόμενο πέρασμα Μπρένερ από την Αυστρία στην Ιταλία, δεν μπορούσε να βρει σταθμό φόρτισης που να δουλεύει, όπως μετέδωσε το Bloomberg. Υψηλόβαθμο στέλεχος της VW κατηγόρησε πρόσφατα την Ionity ότι οι τιμές της είναι υψηλές και άλλο στέλεχος της Audi ανέφερε ότι η τελευταία σκέφτεται να δημιουργήσει δική της υποδομή φόρτισης σε μεγάλες πόλεις. Η Ionity ξεκίνησε το 2016 από τις VW, Daimler, BMW και Ford ως απάντηση στο δίκτυο φόρτισης Supercharger της Tesla.
Ολλανδική πρωτιά
Σήμερα τους περισσότερους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχει η Ολλανδία, η οποία βέβαια είναι μια από τις μικρότερες και πιο πυκνοκατοικημένες χώρες στην ΕΕ. Εκεί υπάρχουν σήμερα 75.000 τέτοιο σταθμοί φόρτισης, περίπου το 30% των σταθμών όλης της Ευρώπης σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊων Κατασκευαστών Οχημάτων. Περίπου το ένα στα πέντε νέα οχήματα που πωλούνται στην Ολλανδία είναι σήμερα ηλεκτρικό λόγω φοροαπαλλαγών και άλλων κινήτρων που δόθηκαν την τελευταία δεκαετία. Στη χώρα πωλούνται κάθε χρόνο περίπου 400.000 οχήματα κάθε τεχνολογίας. Επίσης εκτός από τους 75.000 σταθμούς, 190.000 Ολλανδοί έχουν τους δικούς τους σταθμούς φόρτισης στα σπίτια τους.
Περίπου οι μισοί από όλους τους σταθμούς φόρτισης οχημάτων στην Ολλανδία βρίσκονται στις δύο περιφέρειες των πόλεων Άμστερνταμ, Ρότερνταμ και της Χάγης, εξυπηρετώντας περίπου το ένα τρίτο του συνολικού πληθυσμού της χώρας (17,2 εκατ.). Το 20% των συνολικών σταθμών φόρτισης οχημάτων της Ευρώπης βρίσκεται στη Γερμανία και άλλοι τόσοι έχουν εγκατασταθεί στη Γαλλία.
Εντονο ενδιαφέρον
Ενδιαφέρον από εταιρείες υπάρχει, αλλά οι δυσκολίες είναι πολλές. Η αμερικανική start-up Volta Charging, για παράδειγμα, ανακοίνωσε την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά ανοίγοντας γραφείο στη Γερμανία, αλλά δεν έχει δώσει ακόμη πλήρες χρονοδιάγραμμα και στόχους για την ΕΕ. Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες καταλαβαίνουν ότι χωρίς πολλούς σταθμούς φόρτισης θα τις εμπιστευτούν πιο δύσκολα οι οδηγοί.
Latest News
Μαίνεται ο πόλεμος τιμών στα EV -Πόσο φθηνότερα θα πουλά η Xiaomi
Το σχέδιο της κινεζικής εταιρείας για να ανταγωνιστεί την Tesla
Το λιώσιμο των πάγων αλλάζει την... ώρα στα ρολόγια μας
Το νερό που ρέει στους ωκεανούς επιβραδύνει την περιστροφή της Γης
Sunlight Group: Στην παραγωγή πρωτότυπης μπαταρίας 2ης ζωής με αφετηρία το Battery2Life
Στο ερευνητικό ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Battery2Life συμμετέχει η Sunlight Group
Greenvolt Next και Globalsat: Πρωτοποριακές λύσεις για την πράσινη και έξυπνη ενέργεια
Τι παρουσιάστηκε στην Ετήσια Έκθεση Forward Green και Renewable EnergyTech
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Το ESG όλο και πιο ψηλά στις στρατηγικές των εταιρειών
Οι εταιρικές δομές έχουν προσαρμοστεί στο ESG, τόσο σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου όσο και σε ολόκληρο το εύρος των οργανισμών
Ηγέτιδα της ηλιακής ενέργειας η Ελλάδα – Τα στοιχεία του Ember [γραφήματα]
Η Ελλάδα είχε το υψηλότερο μερίδιο ηλιακής ενέργειας στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της με 19%
Υστερούν οι επιχειρηματικές δράσεις για το κλίμα - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Οι οριακές βελτιώσεις στην ποιότητα των εκθέσεων για το κλίμα δεν επαρκούν για να υποστηριχθούν οι αντίστοιχες δεσμεύσεις
Εκτός τροχιάς οι στόχοι για τις ΑΠΕ έως το 2030 - Τι δείχνει έρευνα του IRENA
Επίμονοι διαρθρωτικοί φραγμοί και αξιοσημείωτη έλλειψη επενδύσεων απειλούν την πράσινη μετάβαση
Πώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με οδηγό τις αξίες της παράγει ένα καλύτερο αύριο
Η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας της χώρας δεσμεύτηκε να προχωρήσει στον δρόμο της αειφόρου ανάπτυξης