Σε νέο χαμηλό βούλιαξε η παραγωγή αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο τον προηγούμενο μήνα, σημειώνοντας τη χειρότερη επίδοση μηνός Ιουλίου για τη βιομηχανία από το 1956.
Η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT) ανακοίνωσε σήμερα Πέμπτη ότι οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκεύασαν μόλις 53.438 οχήματα τον Ιούλιο, λιγότερα κατά 37,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με την SMMT, αποδίδεται στην παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, στο κλείσιμο των εργοστασίων και στις απουσίες εργαζομένων εν μέσω συνεχιζόμενων κρουσμάτων κορωνοϊού.
Ανάκαμψη στο επτάμηνο
Και όμως, ενώ αυτός καθαυτός ο Ιούλιος ήταν ένας ιδιαίτερα κακός μήνας για τον κλάδο, η παραγωγή αυτοκινήτων στα εργοστάσια του Ηνωμένου Βασιλείου είναι αυξημένη κατά 18,3% σε σχέση με το 2020 σε επίπεδο επταμήνου.
Περίπου 552.361 αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον Ιανουάριο. Βεβαίως, εξακολουθεί να είναι ένα νούμερο σημαντικά μικρότερο σε σύγκριση με τα πριν την πανδημία επίπεδα, εκείνα του 2019, κατά 28,7%.
Ο CEO της SMMT, Μάικ Χος, σχολίασε πως οι αριθμοί «αποκαλύπτουν τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι Βρετανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων».
«Ενώ ο αντίκτυπος του pingdemic (σ.σ.: το μέτρο που ίσχυε στη Βρετρανία μέχρι τις 16 Αυγούστου, βάσει του οποίου άτομα που ελάμβαναν μήνυμα στο τηλέφωνό τους ότι ήρθαν σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα θα έπρεπε να τεθεί σε αυτοαπομόνωση) θα μειωθεί καθώς αλλάζουν οι κανόνες αυτοαπομόνωσης, η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών δείχνει ελάχιστα σημάδια περιορισμού», δήλωσε ο ίδιος.
Πώς επηρεάζεται η αυτοκινητοβιομηχανία
Τα νέα οχήματα έχουν δεκάδες μικροτσίπ για να ελέγχουν τα πάντα, από το υδραυλικό τιμόνι και το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου έως την επιτάχυνση και τα ηλεκτρικά παράθυρα.
Το Ηνωμένο Βασίλειο κατασκευάζει πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία χρειάζονται σημαντικά περισσότερα τσιπ.
Περίπου το 26% των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν από βρετανικές μονάδες τον Ιούλιο ήταν είτε ηλεκτρικά, είτε υβριδικά, ανέφερε η SMMT, προσθέτοντας ότι αυτό είναι ένα νέο ρεκόρ. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου παρήχθησαν 126.757 αυτής της κατηγορίας οχήματα.
Αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων ακύρωσαν παραγγελίες ημιαγωγών στην αρχή της πανδημίας, όταν ήταν διάχυτος ο προβληματισμός για μείωση των πωλήσεων.
Όταν, όμως, φάνηκε ότι οι πωλήσεις ανέκαμπταν νωρίτερα από το αναμενόμενο, οι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίες βρέθηκαν τελευταίες στην ….ουρά για τσιπ.
Μειώνουν περαιτέρω την παραγωγή
Η σουηδική Volvo, η γερμανική Volkswagen και η ιαπωνική Toyota ανακοίνωσαν αυτή την εβδομάδα ότι θα πρέπει να μειώσουν περαιτέρω την παραγωγή τους εάν δεν υπάρξει άμεσα λύση στο πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών.
Ο γερμανικός όμιλος Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, δήλωσε στο CNBC ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν ανταποκρίνονται πλέον στις απαιτήσεις.
Ο Χάραλντ Κρόγκερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν υποχωρήσει τον τελευταίο χρόνο καθώς η ζήτηση για τσιπ, από αυτοκίνητα έως PlayStation 5 και ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, έχει αυξηθεί παγκοσμίως.
Κρίσιμος κλάδος για τη βρετανική οικονομία
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα της βρετανικής οικονομίας, με ετήσια αξία πάνω από 78,9 δισεκατομμύρια λίρες.
Περίπου 180.000 εργαζόμενοι απασχολούνται στον κλάδο και 864.000 στην ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού.
Περίπου 30 κατασκευαστές αντιπροσωπεύουν 70 μοντέλα αυτοκινήτων. Μεταξύ αυτών, εγχώριες εταιρείες όπως η Jaguar Land Rover, η Vauxhall και η Rolls-Royce, καθώς και πολυεθνικές σαν τη Ford και τη Nissan.
Latest News
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί
Προς μετωπική Ευρώπη με Κίνα; Ανεβαίνει κι άλλο το «θερμόμετρο»
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί για ιατροτεχνολογικά μηχανήματα στη χώρα αξίας 135 δισ. ευρώ μπαίνουν τώρα στο στόχαστρο της ΕΕ
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia