Η Xpeng θέλει να γίνει η νέα Tesla. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που ειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων επιδιώκει όχι μόνο να κερδίσει μεγάλο μερίδιο στην εγχώρια αγορά, αλλά και να γίνει μεγάλο όνομα στην Ευρώπη προσφέροντας τεχνολογία και καλές τιμές.
Πριν από λίγα μόνο εικοσιτετράωρα η Xpeng Motors, όπως είναι το επίσημο όνομα της εταιρείας, ξεκίνησε την αποστολή της πρώτης παρτίδας του κορυφαίου μοντέλου της P7 από το Guangzhou της Κίνας, στη Νορβηγία. Η Νορβηγία είναι σήμερα η ευρωπαϊκή χώρα με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως συνολικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά.
Πρόκειται για την πρώτη φορά που η XPeng εξήγαγε το P7 σε αγορά εκτός Κίνας κάτι που θεωρείται πως αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη της εταιρείας. Απώτερος στόχος της διοίκησης της εταιρείας αλλά και της κυβέρνησης του Πεκίνου είναι να ενισχύσει η XPeng την παρουσία της στη διεθνή αγορά και να γίνει μια αυτοκινητοβιομηχανία με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και πρεστίζ όπως είναι σήμερα η Tesla του Ιλον Μασκ. Το P7 είναι το δεύτερο μοντέλο της XPeng για τη νορβηγική αγορά, μετά το όχημα ελευθέρου χρόνου (SUV) G3 το οποίο διατέθηκε για πελάτες στη Νορβηγία τον Δεκέμβριο του 2020.
Στους στόχους της Xpeng θα ήταν να εισέλθει κάποια στιγμή και στην αγορά των ΗΠΑ αλλά αυτό φαντάζει πιο δύσκολο προς το παρόν. Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου καλά κρατεί και μεταφράζεται σε επαχθείς δασμούς εισαγωγής στις ΗΠΑ. Αυτό κάνει τα συγκεκριμένα οχήματα πολύ λιγότερο ανταγωνιστικά όσον αφορά τις τιμές τους. Έτσι η κινεζική εταιρεία θα επικεντρωθεί στην επέκτασή της στην Ευρώπη περιμένοντας καλύτερες συνθήκες πριν στραφεί στη Βόρεια Αμερική.
Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης του P7, οι υψηλές επιδόσεις και το φουτουριστικό στυλ έχουν ήδη προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον στην Κίνα, όπου πάνω από 40.000 μοντέλα P7 έχουν παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους. Το μοντέλο αυτό ξεκίνησε να κυκλοφορεί στα μέσα του 2020.
Για να πετύχει το στόχο της για αύξηση των πωλήσεων η Xpeng διπλασιάζει την παραγωγική ικανότητα σε ένα από τα μεγαλύτερά της εργοστάσια καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται. Η Xpeng ανακοίνωσε ήδη ότι θα αυξήσει την προγραμματισμένη παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου παραγωγής Zhaoqing από 100.000 αυτοκίνητα ετησίως σε 200.000. Το εργοστάσιο Zhaoqing άνοιξε πέρυσι και βρίσκεται στη νότια κινεζική επαρχία Guangdong.
Φέτος επίσης η Xpeng έχει ανακοινώσει συνεργασία με την πόλη Γουχάν για να χτίσει μια νέα παραγωγική βάση εκεί, καθώς αντιμετωπίζει προκλήσεις από άλλες εγχώριες νεοσύστατες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Nio και Li Auto –αλλά και από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla. Η Xpeng επεκτείνει την παραγωγή για τη γκάμα των μοντέλων της που είναι το G3 SUV, το σεντάν P7 και το πρόσφατα λανσαρισμένο P5.
Η άνοδος της XPeng στην παγκόσμια αγορά έγινε με πολύ γοργούς ρυθμούς. Η αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να πωλεί αυτοκίνητα μόλις τον Δεκέμβριο του 2018, όταν τα πρώτα G3 παραδόθηκαν στους πελάτες της. Στη συνέχεια, η εταιρεία αποφάσισε να κυκλοφορήσει P7 όπως κι έγινε στα μέσα του 2020. Τώρα λανσάρει ένα ακόμη μοντέλο της, το P5. Μόλις λειτουργήσουν και τα τρία εργοστάσια παραγωγής που έχει στα σκαριά η εταιρεία, εκτιμάται ότι η XPeng θα έχει τη δυνατότητα να παράγει 400.000 έως 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος