Η Xpeng θέλει να γίνει η νέα Tesla. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που ειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων επιδιώκει όχι μόνο να κερδίσει μεγάλο μερίδιο στην εγχώρια αγορά, αλλά και να γίνει μεγάλο όνομα στην Ευρώπη προσφέροντας τεχνολογία και καλές τιμές.
Πριν από λίγα μόνο εικοσιτετράωρα η Xpeng Motors, όπως είναι το επίσημο όνομα της εταιρείας, ξεκίνησε την αποστολή της πρώτης παρτίδας του κορυφαίου μοντέλου της P7 από το Guangzhou της Κίνας, στη Νορβηγία. Η Νορβηγία είναι σήμερα η ευρωπαϊκή χώρα με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως συνολικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά.
Πρόκειται για την πρώτη φορά που η XPeng εξήγαγε το P7 σε αγορά εκτός Κίνας κάτι που θεωρείται πως αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη της εταιρείας. Απώτερος στόχος της διοίκησης της εταιρείας αλλά και της κυβέρνησης του Πεκίνου είναι να ενισχύσει η XPeng την παρουσία της στη διεθνή αγορά και να γίνει μια αυτοκινητοβιομηχανία με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και πρεστίζ όπως είναι σήμερα η Tesla του Ιλον Μασκ. Το P7 είναι το δεύτερο μοντέλο της XPeng για τη νορβηγική αγορά, μετά το όχημα ελευθέρου χρόνου (SUV) G3 το οποίο διατέθηκε για πελάτες στη Νορβηγία τον Δεκέμβριο του 2020.
Στους στόχους της Xpeng θα ήταν να εισέλθει κάποια στιγμή και στην αγορά των ΗΠΑ αλλά αυτό φαντάζει πιο δύσκολο προς το παρόν. Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου καλά κρατεί και μεταφράζεται σε επαχθείς δασμούς εισαγωγής στις ΗΠΑ. Αυτό κάνει τα συγκεκριμένα οχήματα πολύ λιγότερο ανταγωνιστικά όσον αφορά τις τιμές τους. Έτσι η κινεζική εταιρεία θα επικεντρωθεί στην επέκτασή της στην Ευρώπη περιμένοντας καλύτερες συνθήκες πριν στραφεί στη Βόρεια Αμερική.
Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης του P7, οι υψηλές επιδόσεις και το φουτουριστικό στυλ έχουν ήδη προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον στην Κίνα, όπου πάνω από 40.000 μοντέλα P7 έχουν παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους. Το μοντέλο αυτό ξεκίνησε να κυκλοφορεί στα μέσα του 2020.
Για να πετύχει το στόχο της για αύξηση των πωλήσεων η Xpeng διπλασιάζει την παραγωγική ικανότητα σε ένα από τα μεγαλύτερά της εργοστάσια καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται. Η Xpeng ανακοίνωσε ήδη ότι θα αυξήσει την προγραμματισμένη παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου παραγωγής Zhaoqing από 100.000 αυτοκίνητα ετησίως σε 200.000. Το εργοστάσιο Zhaoqing άνοιξε πέρυσι και βρίσκεται στη νότια κινεζική επαρχία Guangdong.
Φέτος επίσης η Xpeng έχει ανακοινώσει συνεργασία με την πόλη Γουχάν για να χτίσει μια νέα παραγωγική βάση εκεί, καθώς αντιμετωπίζει προκλήσεις από άλλες εγχώριες νεοσύστατες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Nio και Li Auto –αλλά και από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla. Η Xpeng επεκτείνει την παραγωγή για τη γκάμα των μοντέλων της που είναι το G3 SUV, το σεντάν P7 και το πρόσφατα λανσαρισμένο P5.
Η άνοδος της XPeng στην παγκόσμια αγορά έγινε με πολύ γοργούς ρυθμούς. Η αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να πωλεί αυτοκίνητα μόλις τον Δεκέμβριο του 2018, όταν τα πρώτα G3 παραδόθηκαν στους πελάτες της. Στη συνέχεια, η εταιρεία αποφάσισε να κυκλοφορήσει P7 όπως κι έγινε στα μέσα του 2020. Τώρα λανσάρει ένα ακόμη μοντέλο της, το P5. Μόλις λειτουργήσουν και τα τρία εργοστάσια παραγωγής που έχει στα σκαριά η εταιρεία, εκτιμάται ότι η XPeng θα έχει τη δυνατότητα να παράγει 400.000 έως 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Latest News
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος