Ο αριθμός των φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες και καύσωνες, που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή έχει πενταπλασιαστεί τα τελευταία 50 χρόνια, κοστίζοντας τη ζωή σε περισσότερους από 2 εκατομμύρια ανθρώπους, ανακοίνωσε ο ΟΗΕ σήμερα σε έκθεσή του.
Σύμφωνα με τον «Άτλαντα» του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού (WMO), που καταγράφει τον αριθμό των νεκρών και τις οικονομικές ζημιές από τα ακραία μετεωρολογικά, κλιματικά και υδρολογικά φαινόμενα από το 1970 ως το 2019, οι καταστροφές που οφείλονται σε αυτά έχουν πενταπλασιαστεί την περίοδο αυτή.
«Ο αριθμός των ακραίων μετεωρολογικών, κλιματικών και υδρολογικών φαινομένων εξακολουθεί να αυξάνει. Λόγω της κλιματικής αλλαγής θα γίνουν πιο συχνά και πιο ισχυρά σε πολλές περιοχές του κόσμου», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της υπηρεσίας του ΟΗΕ Πέτερι Τάαλας σε ανακοίνωσή του.
Συνολικά περισσότερες από 11.000 καταστροφές που οφείλονται σε αυτά τα φαινόμενα έχουν αναφερθεί στη διάρκεια των πέντε τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας λίγο περισσότερο από δύο εκατομμύρια νεκρούς και υλικές ζημιές ύψους 3,64 τρισεκατομμυρίων δολαρίων (περισσότερα από 3,08 τρισεκ. ευρώ).
Κατά μέσο όρο μία καταστροφή που οφείλεται σε μετεωρολογικά, κλιματικά ή υδρολογικά αίτια καταγράφεται κάθε ημέρα στη διάρκεια των τελευταίων 50 ετών, προκαλώντας καθημερινά τον θάνατο 115 ατόμων και ζημιές ύψους 202 εκατομμυρίων δολαρίων.
Περισσότερο από το 91% των θανάτων αυτών καταγράφεται σε αναπτυσσόμενες χώρες.
Η ξηρασία ευθύνεται για τις περισσότερες απώλειες ζωής τα τελευταία 50 χρόνια, προκαλώντας περίπου 650.000 θανάτους, ενώ ακολουθούν οι καταιγίδες (περισσότεροι από 577.000 θάνατοι) και οι πλημμύρες (58.700 θάνατοι) και οι ακραίες θερμοκρασίες (σχεδόν 56.000 θάνατοι).
«Καλύτερα εξοπλισμένοι»
Ωστόσο η βελτίωση των συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης και η διαχείριση των καταστροφών μεταφράζεται σε σημαντική μείωση της θνητότητας. Ο αριθμός των νεκρών μειώθηκε από περισσότερους από 50.000 ετησίως τη δεκαετία του 1970 σε λιγότερους από 20.000 τη δεκαετία του 2010.
«Απλώς είμαστε καλύτερα εξοπλισμένοι από ποτέ για να σώζουμε ζωές», υπογράμμισε ο Τάαλας.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές απώλειες, αυτές αυξήθηκαν περνώντας από τα 49 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως κατά μέσο όρο τη δεκαετία του 1970 στα 383 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως το διάστημα από το 2010 ως το 2019. Οι καταιγίδες προκαλούν τις περισσότερες υλικές ζημιές και ευθύνονται για τις μεγαλύτερες οικονομικές απώλειες σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τον WMO.
Επτά από τις πιο δαπανηρές φυσικές καταστροφές των τελευταίων 50 ετών σημειώθηκαν μετά το 2005, εκ των οποίων οι τρεις το 2007: οι τυφώνες Χάρβεϊ (ζημιές ύψους σχεδόν 97 δισεκ. δολαρίων), Μαρία (σχεδόν 70 δισεκ. δολάρια) και Ίρμα (σχεδόν 60 δισεκ. δολάρια).
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης
ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία
Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και πλέον μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς σε Ελλάδα και Ρουμανία