
«Παράθυρο» για την επανένταξη του οδικού τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού άνοιξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας εχθές στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Το έργο της αναβάθμισης του οδικού άξονα, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, βρίσκεται ήδη στο pipelineτου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όμως για να ανοίξει ο δρόμος για την υλοποίησή του αναμένεται η τρίτη -και τελική- έγκριση από την Κομισιόν για την «επιστροφή» του Πάτρα-Πύργος στην παραχώρηση.
Ουσιαστικά, το πολυσυζητημένο έργο της Πατρών – Πύργου λειτουργεί ως πιλότος. Επί του παρόντος, η υπόθεση βρίσκεται σε φάση διευκρινίσεων για να δοθεί επιτέλους μετά από μήνες το «πράσινο φως» από την Κομισιόν για την επανένταξη του τμήματος στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Εν συνεχεία, το πρώτο τμήμα που θα πάρει σειρά προς υλοποίηση θα είναι το Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 27,5 χλμ., το οποίο ολοκληρώνει τον Δυτικό Οδικό Άξονα της χώρας. Το πρώτο βήμα θα είναι η επικαιροποίηση των μελετών, που έγιναν την περίοδο 2013-2014 και προέβλεπαν αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με κεντρικό διαχωριστικό στηθαίο. Σημειώνεται ότι για το εν λόγω τμήμα υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι και μελέτη οδοποιίας.
Ως προτιμητέα λύση χαρακτήρισε ο Υπουργός, την ένταξη στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς όμως να αποκλείεται η δημοπράτηση του ως δημόσιο έργο, εφόσον πληρούνται οι δείκτες βιωσιμότητας και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στα «συν» αυτής της λύσης συγκαταλέγεται ότι δεν απαιτείται η προκήρυξη συνοδών τεχνικών μελετών, καθόσον ο κατασκευαστικός κίνδυνος αναλαμβάνεται πλήρως από́ τον παραχωρησιούχο.
Όπως εκτίμησε όμως ο κ. Καραμανλής, δεν είναι βέβαιο πως θα μπορούσε να γίνει ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος ως «κλασικό» δημόσιο έργο, καθώς τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν είναι εύκολο να κατοχυρώσουν τη χρηματοδότησή του, μέσω της ένταξής του στο ΕΣΠΑ. Το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 160 εκατ. ευρώ, συν 30 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων.
Το έργο Καλό Νερό – Τσακώνα περιλαμβάνεται ήδη στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως αυτός αποτυπώνεται στην πρώτη αναθεώρηση του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) 2014-2025.


Latest News

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού