Η Facebook συντάχθηκε με τις υπόλοιπες Big Tech σπεύδοντας να κερδίσει μία θέση στο… πρόσωπο των καταναλωτών. Σε συνεργασία με τον ευρωπαϊκό γίγαντα των οπτικών ειδών EssilorLuxottica, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε τα Ray-Ban Stories, ουσιαστικά ένα ζευγάρι γυαλιά με ενσωματωμένη κάμερα, μικρόφωνο και ακουστικά. Πρόκειται για ένα βήμα προς τα πραγματικά χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας αφού προσφέρει επικάλυψη γραφικών στην πραγματική οπτική αυτού που τα φοράει. Οι ευκαιρίες των τεχνολογικών γιγάντων βρίσκονται σε κοινή θέα. Το σκληρό κομμάτι είναι να πείσουν τους πελάτες ότι αυτού του είδους τα γυαλιά είναι πραγματικά χρήσιμα.

Όπως συμβαίνει και με τα αυτόνομα οχήματα, τα γυαλιά AR (augmented reality) πάντα μοιάζουν να βρίσκονται πέντε χρόνια μακριά, και ακόμα υποφέρουν από σειρά αποτυχιών: η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης Snap έριξε 40 εκατομμύρια δολάρια στο brand Spectacles το 2017, ενώ το Google Glass που λανσαρίστηκε τρία χρόνια νωρίτερα, έφτασε στον καταναλωτή στην τιμή των 1.500 δολαρίων και με αστείο σχεδιασμό που τους χάρισε το παρατσούκλι «Glassholes». Η ιδιοκτήτρια Alphabet είχε περισσότερη επιτυχία σπρώχνοντας το gadget στις επιχειρήσεις: οι εργαζόμενοι σε κεντρικές αποθήκες, για παράδειγμα, μπορούν να λαμβάνουν οδηγίες κατευθείαν στα γυαλιά, παρακάμπτοντας τα smartphones.

Για τις Facebook και Apple, για τις οποίες έχει γραφεί εκτενώς ότι εργάζονται στα δικά τους «έξυπνα» χαρακτηριστικά, τα οφέλη μπορούν να είναι τεράστια. Για παράδειγμα η εφαρμογή Clips της Apple. Το λογισμικό επιτρέπει την πρόσβαση σε υπηρεσίες εντός δευτερολέπτων – το ξεκλείδωμα ενός e-scooter, για παράδειγμα – χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσεις τη σχετική εφαρμογή. Ένα ζεύγος iGlasses θα επέτρεπε στους καταναλωτές που τα φοράνε να πληρώσουν τα μερίδιο που τους αναλογεί κοιτώντας το σκούτερ, με την Apple να λαμβάνει μερίδιο κατά την επεξεργασία της ηλεκτρονικής πληρωμής. Μία αναφορά των Deloitte και Snap επίσης σημειώνει ότι οι πληρωμές που προέρχονται από περιβάλλον AR συσκευών είναι 25% λιγότερο πιθανό να ζητηθεί επιστροφή τους. Κατά παρόμοιο τρόπο, το AR σχεδόν διπλασίασε τις πιθανότητες μία απλή ματιά σε ένα προϊόν να μετατραπεί σε πώληση. Αυτό σημαίνει περισσότερα διαφημιστικά έσοδα για εταιρείες μεγαθήρια όπως η Facebook.

Θα υπάρχουν και εμπόδια. Μία οικονομία που θα εξαρτάται πλήρως από το AR, με τις οδηγίες να κατευθύνονται στα headsets και ειδικές προσφορές να σου έρχονται όταν περνάς έξω από ένα κατάστημα ή εστιατόριο, απαιτεί γρήγορες και παντού διαθέσιμες συνδέσεις Internet, ένα πρόβλημα που υπάρχει με το σημερινό λανσάρισμα των δικτύων 5G. Οι ρυθμιστικές αρχές επίσης θα πρέπει να πειστούν – η αρχή για την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων στην Ιταλία επιθυμεί διαφάνεια και προστασία για το τι θα καταγράφεται στις συσκευές της Facebook.

Σαν μια αντίστοιχη ιστορία, οι τεχνολογικοί γίγαντες επισημαίνουν την επιτυχία των «έξυπνων» ρολογιών, το smartwatch, άλλη μία wearable συσκευή που σχεδιάστηκε για να κρατά τους καταναλωτές εντός των δικτύων των εταιρειών. Το πρόβλημα είναι ότι τα smartwatches βρήκαν τη χρησιμότητά του σχεδόν κατά λάθος, καθιστάμενα ένα απαραίτητο αξεσουάρ ιατρικής φροντίδας επειδή είχαν την ικανότητα να μετρούν τις ζωτικές λειτουργίες του κατόχου τους. Στον αντίποδα, το ξεκλείδωμα ενός σκούτερ ανοιγοκλείνοντας τα βλέφαρα μοιάζει περισσότερο με ένα τέχνασμα. Οι Facebook και Apple θα πρέπει να βρουν πιο πειστικούς λόγους για να πειστούν οι καταναλωτές να δουν τον κόσμο όπως εκείνοι θέλουν.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners