Στη σημασία της μετάβασης σε μια πιο καθαρή αυτοκίνηση αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την τοποθέτησή του στην Κοινή Συνεδρίαση των Υπουργών Ενέργειας και Μεταφορών της ΕΕ στη Σλοβενία.
Αντικείμενο της συνεδρίασης ήταν τα μέτρα πολιτικής και το κανονιστικό πλαίσιο για το σχεδιασμό των υποδομών φόρτισης οδικών μεταφορών καθώς και των σχετικών μέτρων στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «στην Ελλάδα πολύ πρόσφατα δημιουργήθηκε το θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση. Στην κατεύθυνση αυτή και με γνώμονα τη σταδιακή μετάβαση σε μια πιο καθαρή αυτοκίνηση, η κυβέρνηση εισήγαγε το πρόγραμμα επιδοτήσεων “Go Electric” για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ για τη διετία 2020 – 2021. Μάλιστα στους πρώτους επτά μήνες του 2021, οι αγορές ηλεκτρικών οχημάτων κυμάνθηκαν στο 5,4% των συνολικών αγορών οχημάτων. Ταυτόχρονα, προετοιμάζεται ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη δημόσιων υποδομών φόρτισης, ώστε να γίνει η ηλεκτροκίνηση περισσότερο ελκυστική για τους πολίτες, ενώ μια μεγάλη προσπάθεια εισαγωγής της ηλεκτροκίνησης στις αστικές δημόσιες συγκοινωνίες είναι σε εξέλιξη, με έμφαση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και με τη στήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και των Διαρθρωτικών Ταμείων (ΕΣΠΑ)».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με αφορμή την παρουσίαση του πακέτου «Fit for 55» και τη συζήτηση του νέου Κανονισμού για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, τόνισε πως η Ελλάδα έχει ξεκινήσει τις απαραίτητες ενέργειες για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμων, που αποτελούν κομμάτια του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Επεσήμανε δε ότι «το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο, καθώς απαιτείται η σταδιακή μετάβαση στις καθαρές μορφές ενέργειας και σε τεχνολογίες που στην πραγματικότητα τώρα αναπτύσσονται. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τη δυνατότητα των υφιστάμενων ηλεκτρικών δικτύων, τις δυνατότητες επέκτασής τους, τις επενδύσεις που απαιτούνται και τη δυναμική που αναπτύσσεται στην αγορά».
Oι συζητήσεις της Συνόδου θα συνεχιστούν αύριο με αντικείμενο τα θέματα μεταφορών και εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Σκύρος: Πρόταση για τη ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα
Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα δηλώνει η Σκύρος
Πώς το σύστημα δικαιωμάτων άνθρακα πλήττει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες
Με τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που απαλλάσσονται από τέλη και τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στους αερομεταφορείς, μεγάλο μέρος των πτήσεων δεν καλύπτεται από το σύστημα
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη