Οι καθυστερήσεις στη ναυτιλία συσσωρεύονται σε ολόκληρες τις Ηνωμένες Πολιτείες καθώς σε πολλά λιμάνια της χώρας σημειώνονται ρεκόρ καθυστερήσεων.

Ως η μεγαλύτερη πηγή εισαγωγών στις ΗΠΑ – υπεύθυνη για σχεδόν το ήμισυ όλων των εισαγόμενων αγαθών – τα λιμάνια της Νότιας Καλιφόρνια έχουν προσελκύσει την προσοχή της αγοράς. Έξω από τα λιμάνια, έχει δημιουργηθεί μια «ουρά» πάνω από εξήντα φορτηγών πλοίων, κατά μήκος της ακτής, τα οποία περιμένουν να αγκυροβολήσουν και να ξεφορτώσουν.

Σαβάνα

Στο λιμάνι της Σαβάνα – το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ – πάνω από 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περιμένουν να δέσουν. Το λιμάνι έχει σημειώσει πολλά ρεκόρ φέτος όσον αφορά στον αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν διεκπεραιωθεί. Τον Ιούλιο, το Associated Press ανέφερε ότι το λιμάνι διεκπεραίωσε 5,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών σε ένα οικονομικό έτος- που αποτελεί αριθμό ρεκόρ σε ένα έτος.

Η Αρχή Λιμένων της Τζόρτζια δεν απάντησε στο αίτημα για σχόλιο από το Insider, αλλά ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Αρχής Λιμένων της Τζόρτζια, Γκριφ Λιντς, δήλωσε στη Wall Street Journal ότι η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου συνέβαλε στην καθυστέρηση των φορτηγών πλοίων.

«Λόγω όλου αυτού του επιπλέον φορτίου που εισάγεται, δημιουργείται καθυστέρηση από την πλευρά του πλοίου προς την αποβάθρα και από κει στις αποθήκες και σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού», υποστήριξε ο Λιντς στην WSJ.

Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, η Αρχή Λιμένων της Tζόρτζια ενέκρινε ένα σχέδιο 34 εκατομμυρίων δολαρίων για να βοηθήσει στην επίλυση των καθυστερήσεων στο λιμάνι προσθέτοντας χώρο για να συμπεριλάβει άλλα 1,6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών.

Χιούστον

Τον Αύγουστο, το λιμάνι του Χιούστον έσπασε νέο ρεκόρ όσον αφορά στον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που εξυπηρέτησε κατά τη διάρκεια ενός μήνα καθώς πάνω από 320.000 εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών διήλθαν από την τοποθεσία-αριθμός 29% υψηλότερος από την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος, όταν τα επίπεδα αποστολής είχαν ήδη αυξηθεί.

«Αναμένουμε ότι τα αυξημένα επίπεδα στην αλυσίδα εφοδιασμού θα συνεχιστούν μέχρι το 2022 και θα συνεχίσουμε να διερευνούμε ευκαιρίες, συμπεριλαμβανομένης της επιτάχυνσης μιας ήδη επιθετικής στρατηγικής επενδύσεων κεφαλαίου ώστε οι τερματικοί σταθμοί μας να παραμένουν υψηλά στη ζήτηση», δήλωσε ο Ρότζερ Γκουένθερ, εκτελεστικός διευθυντής στο λιμάνι.

Νιου Τζέρσεϊ και Νέα Υόρκη

Το λιμάνι του Νιου Τζέρσεϊ και η Νέα Υόρκη, που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών στην Ανατολική Ακτή, σημείωσαν ρεκόρ φορτίου για 13ο συνεχόμενο μήνα, τον Αύγουστο. Πάνω από 780.000 εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς πέρασαν από το λιμάνι αυτόν τον μήνα. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το λιμάνι της Νέας Υόρκης και το Νιου Τζέρσεϊ είχαν 9 φορτηγά πλοία σε αναμονή, αλλά ένας εκπρόσωπος δήλωσε στο Insider ότι όλα τα πλοία αναμένεται να δέσουν εντός 48 ωρών.

«Δεν υπάρχουν ελλείψεις εργατικού δυναμικού ή σημαντικές καθυστερήσεις στη ναυτιλία. Η πλειοψηφία των πλοίων που αγκυροβόλησαν στις ακτές του λιμανιού της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ είναι πετρελαιοφόρα που δεν έχουν σταθμό τα λιμάνια μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος στο Insider. «Κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, και καθ ‘όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το λιμάνι τα έχει πάει εξαιρετικά καλά ώστε να διατηρήσει την αλυσίδα εφοδιασμού σε κίνηση σε όλη την περιοχή, καθώς και τα φορτία που κατευθύνονται προς τα μεσοδυτικά μέσω σιδηροδρόμου».

Εκθεση για τις καθυστερήσεις

Μια έκθεση από την RBC Capital Markets και την Orbital Insight που ανέλυσε τα 22 κορυφαία λιμάνια με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο, διαπίστωσε ότι το 77% των λιμανιών είχαν παράγει χρόνο αναμονής πάνω από τον μέσο όρο φέτος. Διαπιστώθηκε ότι τα λιμάνια στη Νότια Καλιφόρνια είχαν τους πιο αντιπαραγωγικούς χρόνους αναμονής από οποιοδήποτε άλλο μεγάλο λιμάνι στον κόσμο. Ο χρόνος διεκπεραίωσης για ένα εμπορευματοκιβώτιο στα λιμάνια σχεδόν διπλασιάστηκε το 2021 σε σύγκριση με τους μέσους όρους που παρατηρήθηκαν από το 2017 έως το 2019.

Ο χρόνος που χρειάζεται για να εισέλθει ένα πλοίο στο λιμάνι και να εκφορτωθεί αυξήθηκε από 3,6 ημέρες σε 6,4 ημέρες στα λιμάνια της Νότιας Καλιφόρνιας – σχεδόν πέντε ημέρες περισσότερο από πολλά λιμάνια στην Ασία που λειτουργούν 24/7. Επιπλέον, οι χρόνοι αναμονής στο λιμάνι έχουν εκτιναχθεί στα ύψη πρόσφατα, με ορισμένα πλοία να περιμένουν έως και τρεις εβδομάδες πριν μπορέσουν να ελλιμενιστούν.

Αντίθετα, τα επίπεδα στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής ήταν πιο σταθερά καθώς η Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϊ, καθώς και τα λιμάνια του Πορτ Χιούστον, σημείωσαν μόνο μια μέση αύξηση ισοδύναμη με το ένα τέταρτο της ημέρας. Η μελέτη δεν έλαβε υπόψη το λιμάνι της Σαβάνα.

Η μελέτη επίσης εντόπισε μεγάλα προβλήματα στα λιμάνια του Λονγκ Μπιτς και του Λος Άντζελες λόγω έλλειψης λιμενεργατών, η οποία παραμένει 28% κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.

«Ημασταν σε θέση να υπολογίσουμε τον βαθμό της έλλειψης εργαζομένων μετρώντας την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε στο Insider ο Μαικ Τραν, διευθύνων σύμβουλος παγκόσμιας ενεργειακής στρατηγικής και στρατηγικής ψηφιακής νοημοσύνης στην RBC Capital Markets. «Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφέρουν περίπου 30% περισσότερα εμπορεύματα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι περισσότερα για εκφόρτωση, αλλά τώρα αυτή η εργασία πρέπει να διεκπεραιωθεί με 28% λιγότερους εργαζόμενους».

Ο Τραν δήλωσε στο Insider ότι ο μόνος τρόπος που βλέπει την κρίση της αλυσίδας εφοδιασμού να επιλύεται θα ήταν οι άνθρωποι να περιορίσουν την ποσότητα των αγαθών που αγοράζουν –κάτι βέβαια απίθανο, λαμβάνοντας υπόψη την επικείμενη περίοδο των χριστουγεννιάτικων αγορών, σε συνδυασμό με την ανάγκη πολλών εταιρειών να αποκαταστήσουν τα απομειωμένα επίπεδα αποθεμάτων τους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ενεργειακή μετάβαση: «Καιρός να οργανώσουμε την ενεργειακή βιωσιμότητα της ανθρωπότητας»
Green |

«Καιρός να οργανώσουμε την ενεργειακή βιωσιμότητα της ανθρωπότητας»

Ο μάνατζερ της «γαλλικής ΔΕΗ» και άλλοι 83 συνάδελφοί του απευθύνουν έκκληση για να ενταχθούν στην στρατηγική των επιχειρήσεων η κυκλική οικονομία, η κοινή χρήση των προϊόντων, η επανεθνικοποίηση της παραγωγής και η προώθηση της βιοποικιλότητας

Γερμανία: Στο τραπέζι με εργοδότες και συνδικάτα κάθισε ο Σολτς για να βρουν μαζί λύσεις κατά της εκτόξευσης του κόστους ζωής
Διεθνή |

Διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους για την αύξηση του κόστους ζωής εγκαινίασε ο Καγκελάριος Σολτς

Οι συνομιλίες θα "τρέξουν" τις επόμενες εβδομάδες, όμως τα συνδικάτα έχουν ήδη ξεκαθαρίσει πως ζητούν σημαντικές αυξήσεις κοντά στα επίπεδα του πληθωρισμού