Οι διακοπές λειτουργίας του Facebook αποκαλύπτουν τους κινδύνους που ενέχει για τους χρήστες του η πανταχού παρουσία του. Πουθενά αυτή η εξάρτηση δεν γίνεται πιο έντονη από ό,τι στην Ινδία, την κορυφαία αγορά των κοινωνικών δικτύων, αξίας 920 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Πάρτε ως παράδειγμα το WhatsApp. Η υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων φτάνει περίπου τους 530 εκατομμύρια χρήστες στη χώρα αυτή, σύμφωνα με την ινδική κυβέρνηση. Χάρη στην ταχεία άνοδο της ψηφιοποίησης και τα δεδομένα που την κατατάσσουν μεταξύ των φθηνότερων χωρών στον κόσμο, οι Ινδοί χρησιμοποιούν, εδώ και καιρό, την υπηρεσία αυτή, για να στέλνουν μηνύματα «καλημέρας» μαζί με εικόνες με λουλούδια.

Οι επαγγελματίες βασίζονται στο εν λόγω εργαλείο για την επικοινωνία με τους συναδέλφους τους, ακόμη κι όταν οι εταιρείες, όπου εργάζονται, διαθέτουν τα δικά τους εσωτερικά εργαλεία για την ανταλλαγή μηνυμάτων. Ακόμη, η πλατφόρμα προτιμάται, συχνά, για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων. Αμέτρητα σχολεία που έκλεισαν, εξ αιτίας της πανδημίας, χρησιμοποιούν το WhatsApp, για να πραγματοποιήσουν τη διδασκαλία μέσω διαδικτύου.

Οι επιχειρήσεις εξαρτώνται από την εφαρμογή για τα πάντα: Από την πώληση φρέσκων προϊόντων έως την αποστολή δελτίων επιβίβασης ή τη χρέωση των πελατών τους και τη διευκόλυνση πληρωμών. Οι εταιρείες βασίζονται σε τέτοιο βαθμό στο Facebook και το Instagram, σε σημείο που, πολλές φορές, δεν διαθέτουν δική τους αυτόνομη ιστοσελίδα. Δεδομένου του πόσο σημαντικές έχουν γίνει οι υπηρεσίες της Facebook, οι διακοπές λειτουργίας της μπορεί να αποβούν οικονομικά καταστροφικές για τις εταιρείες που βασίζονται σε αυτή.

Η Ινδία δημιουργεί μία ψηφιακή υποδομή «δημόσιo αγαθό» και που θα είναι προσβάσιμη από όλους, με σκοπό τον εκδημοκρατισμό των πληρωμών και άλλων δραστηριοτήτων. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, όμως, χρειάζονται ιδιωτικές εταιρείες, όπως το Facebook και η Google της Alphabet, με σκοπό να παρέχεται η διεπαφή με τους χρήστες.

Μέχρι τώρα, η Ινδία επικεντρωνόταν στον περιορισμό της ισχύος του Facebook σε ό,τι αφορούσε την αστυνόμευση του περιεχόμενου. Το WhatsApp, επί παραδείγματι, ξεκίνησε νομικές διαδικασίες ενάντια στις προσπάθειες που διενεργήθηκαν προκειμένου να αναγκαστεί να σπάσει την κρυπτογράφησή του. Αμφισβητεί τους κανόνες που μπορεί να θεωρήσουν ποινικά υπεύθυνο το προσωπικό στην Ινδία, εάν η εταιρεία δεν μπορεί να προσδιορίσει ποιοι χρήστες στέλνουν κάθε φορά ένα συγκεκριμένο μήνυμα. Η Ινδία ήταν η πρώτη μεγάλη αγορά που ανέλαβε ισχυρή δράση για το θέμα.

Η αναστάτωση που προκλήθηκε, τη Δευτέρα, λειτούργησε ως υπαινιγμός στο Νέο Δελχί ότι οι κίνδυνοι που έχει αναλάβει να αντιμετωπίσει είναι πολύ κρίσιμοι για να αποτύχει. Η National Payments Corporation της Ινδίας προνόησε και ακολούθησε μία περισσότερο αργή προσέγγιση στη δημιουργία της υπηρεσίας πληρωμών του WhatsApp, υπογραμμίζοντας τους φόβους ότι θα μπορούσε γρήγορα να μετατραπεί σε κυρίαρχο παίκτη.

Οι χρηματοπιστωτικές αγορές ενδέχεται να παρέχουν άλλες κανονιστικές συμβουλές. Για παράδειγμα, στην τράπεζα HDFC,  δανειστής 118 δισεκατομμυρίων δολαρίων, της απαγορεύτηκε, τον Δεκέμβριο, για μήνες, η προσθήκη νέων πελατών κατόχων πιστωτικών καρτών, για τεχνικούς λόγους. Κάτι παρόμοιο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στις τεχνολογικές πλατφόρμες.

Όποιες κι αν είναι οι ενέργειες της κυβέρνησης της Ινδίας για την αντιμετώπιση του κινδύνου της ισχύος του Facebook, είναι πιθανό να παρακολουθούνται στενά από χώρες σε όλο τον κόσμο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners