Η ομάδα Berlin Autofrei έκανε το πρώτο βήμα για τη διαδικασία που μπορεί να οδηγήσει σε δημοψήφισμα, υποβάλλοντας αίτηση με περισσότερες από 50.000 υπογραφές, που ζητά απαγόρευση των αυτοκινήτων σε περιοχή 88 τετραγωνικών χιλιομέτρων, στο κέντρο του Βερολίνου.
Αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να είναι το πρώτο βήμα για να δημιουργηθεί η μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς οχήματα, στον κόσμο.
Άνθρωποι που βασίζονται στα αυτοκίνητά τους για επαγγελματικούς λόγους ή λόγω κινητικών δυσκολιών, θα εξαιρούνται, όπως και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Για όλους τους άλλους, θα επιτρέπεται η πραγματοποίηση 12 διαδρομών με νοικιασμένο αυτοκίνητο τον χρόνο, σύμφωνα με την πρόταση.
Ο Μανουέλ Βίεμαν, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας, τόνισε ότι τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν και με τα ελαστικά τους, ενώ επεσήμανε ακόμη ότι «καταλαμβάνουν υπερβολικά πολύ δημόσιο χώρο και θέτουν αχρείαστα σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, είτε είναι ηλεκτρικά είτε καίνε ντίζελ».
Tα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο χώρο κυκλοφορίας
Έκθεση του 2014, την οποία ζήτησε το κοινοβούλιο του Βερολίνου, διαπίστωσε ότι το 58% του χώρου κυκλοφορίας είναι αφιερωμένος στα αυτοκίνητα, παρότι μόλις το ένα τρίτο των μετακινήσεων στους δρόμους της πόλης – και μόλις το 17% στην περιοχή που αφορά το αίτημα απαγόρευσης- γίνονται με αυτοκίνητα.
Μόλις το 3% του χώρου προορίζεται για ποδήλατα, με τα οποία γίνονται το 15% των μετακινήσεων.
Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν 17 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σύμφωνα με την ίδια έκθεση. Συνολικά ο χώρος για τα αυτοκίνητα ήταν περίπου 20 φορές μεγαλύτερος από εκείνον που ήταν αφιερωμένος στα ποδήλατα. Και αυτό σε μία από τις πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις της Ευρώπης.
Επίσης, τα τρία τέταρτα των θανάτων στον δρόμο ήταν πεζοί ή ποδηλάτες, σύμφωνα με την έρευνα.
Η Νίνα Νομπλέ, ένας από τους ανθρώπους που ξεκίνησαν αυτή την πρωτοβουλία για την απαγόρευση, δήλωσε: «θέλουμε οι άνθρωποι να μπορούν να κοιμηθούν με τα παράθυρά τους ανοιχτά και τα παιδιά να μπορούν να παίζουν ξανά στον δρόμο».
Η καμπάνια της Berlin Autofrei πιθανόν να στεφθεί με επιτυχία
Σύμφωνα με τον Guardian, αν και ιστορικά οι καμπάνιες κατά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη τείνουν να έχουν περιορισμένη επιτυχία, η Berlin Autofrei μπορεί να αποδειχθεί διαφορετική, λόγω της διαδικασίας που προβλέπεται από το γερμανικό σύνταγμα.
Η διαδικασία έχει τρεις φάσεις. Στην πρώτη, η ομάδα πρέπει να συγκεντρώσει τις υπογραφές 20.000 πολιτών υπέρ της προτεινόμενης αλλαγής νόμου, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στη δεύτερη φάση πρέπει να συγκεντρωθούν 170.000 υπογραφές. Αν η κυβέρνηση αρνηθεί να προχωρήσει στις αλλαγές έπειτα από αυτές τις δύο φάσεις, το ερώτημα τίθεται σε δημοψήφισμα.
Έχοντας συγκεντρώσει 50.333 υπογραφές στην πρώτη φάση, οι άνθρωποι της πρωτοβουλίας νιώθουν αυτοπεποίθηση για το εγχείρημά τους.
Ο Νικ Κάεστνερ, επικεφαλής της καμπάνιας, δήλωσε ότι «το ομοσπονδιακό υπουργείο Περιβάλλοντος έκανε πρόσφατα έρευνα και το 91% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήταν πιο ευτυχισμένοι χωρίς αυτοκίνητο. Επιπλέον, μόλις το ένα τρίτο των Βερολινέζων έχουν αυτοκίνητο».
Αυτό όμως, όπως παραδέχτηκε, δεν σημαίνει ότι οι πολίτες θα είναι υπέρ της αλλαγής.
Όπως σημειώνει ο Guardian, προηγούμενη πρωτοβουλία που ζητούσε νόμο φιλικό προς το ποδήλατο δεν έφτασε ποτέ σε δημοψήφισμα, γιατί η κυβέρνηση υιοθέτησε την πρόταση έπειτα από τις δύο φάσεις της διαδικασίας.
Υπάρχει η πιθανότητα να γίνει και τώρα αυτό, καθώς οι Πράσινοι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον επόμενο κυβερνητικό συνασπισμό.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ