Λιανέμποροι και εργοστάσια πραγματοποιούν μεγάλες παραγγελίες ή παραγγέλνουν πολύ νωρίτερα υπό το κράτος πανικού που προκαλεί η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, επιδεινώνοντας την ήδη δύσκολη κατάσταση.
Οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν πληγεί παντού φέτος. Από ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων μέχρι πλημμύρες και αυξημένα κρούσματα κορωνοϊού σε εργαζόμενους που προκαλούν ακόμη και κλείσιμο λιμένων, είναι από τα μεγάλα προβλήματα που παρατηρούνται.
Οι ενεργειακές κρίσεις στην Κίνα και στην Ευρώπη είναι το πιο πρόσφατο πρόβλημα που προστίθεται σε όλα τα προηγούμενα για τις ναυτιλιακές.
Η ενεργειακή κατάρρευση στην Κίνα προκάλεσε εκτεταμένες διαταραχές καθώς οι τοπικές αρχές έδωσαν εντολή για διακοπή ρεύματος σε πολλά εργοστάσια. Η Ευρώπη αντιμετωπίζει επίσης τεράστια έλλειψη φυσικού αερίου.
Το «φαινόμενο bullwhip»
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Quincus, εταιρείας τεχνολογίας στην εφοδιαστική αλυσίδα, Τζόναθαν Σαβόιρ, είπε, μιλώντας στο CNBC, ότι η σπουδή των λιανοπωλητών να συσσωρεύσουν υπερβολικά αποθέματα επιτείνει την κρίση και οδηγεί σε αυτό που αποκάλεσε «φαινόμενο bullwhip».
Αυτός είναι ένας όρος που περιγράφει πώς οι μικρές αλλαγές στη ζήτηση σε επίπεδο λιανικής μπορούν σταδιακά να προκαλέσουν μεγαλύτερες μεταβολές της ζήτησης σε όλη την αλυσίδα: χονδρέμπορους, διανομείς και κατασκευαστές. Ο προμηθευτής πρώτων υλών θα αισθανθεί τη μεγαλύτερη πίεση.
Το τελικό αποτέλεσμα αυτού του φαινομένου θα μπορούσε να περιλαμβάνει λανθασμένες εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση της ζήτησης και ανεκπλήρωτες παραγγελίες.
Διαβάστε επίσης: Ναυλώνουν πλοία για να «σώσουν» τα Χριστούγεννα
Η εταιρεία διαχείρισης περιουσίας RBC Wealth Management επεσήμανε πρόσφατα ότι «επειδή τα προβλήματα είναι γνωστά, οι παραγγελίες για πρώτες ύλες, εξαρτήματα και τελικά προϊόντα πραγματοποιούνται νωρίτερα από το κανονικό, γεγονός που δημιουργεί μεγαλύτερη ουρά αναμονής, δημιουργώντας φαύλο κύκλο».
Εκπρόσωποι της εφοδιαστικής αλυσίδας προειδοποιούν για πιθανές ελλείψεις και εκτόξευση τιμών πλησιάζοντας προς τις γιορτές, λόγω της αυξημένης ζήτησης και χαμηλής προσφοράς.
Η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα αναμένεται να πλήξει την ανάπτυξη παγκοσμίως, σε τέτοιο βαθμό ώστε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο υποβάθμισε και εξ αυτού του παράγοντα την εκτίμησή του για την παγκόσμια ανάπτυξη.
Latest News
Σε κρίσιμη καμπή η Volkswagen - Ξεκινά νέος γύρος συνομιλιών
Η Volkswagen δαπανηρές απεργίες καθώς οι συνδικαλιστικές συνομιλίες εισέρχονται στον τέταρτο γύρο
Η Κίνα υπόσχεται πιο ενεργή δημοσιονομική και πιο χαλαρή νομισματική πολιτική
Ενώ η οικονομία στην Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του φετινού στόχου ανάπτυξης αντιμετωπίζει συγκεκριμένα προβλήματα
Η διαφημιστική βιομηχανία ξεπερνά για πρώτη φορά τα 1 τρισ. δολάρια σε έσοδα
Οι διαδικτυακές διαφημίσεις αναμένεται να φέρουν ακόμη περισσότερα έσοδα το 2025, σύμφωνα με έκθεση
Γερμανία: O φιλεργατικός Σολτς και η VW που ξέμεινε από μπαταρία
«Το κλείσιμο εργοστασίων δεν είναι ο ορθός δρόμος», δήλωσε ο καγκελάριος την παραμονή της διαπραγμάτευσης εργοδοσίας και συνδικάτων, δίνοντας λαβή να κατηγορηθεί για υποκρισία.
Ερμότι (UBS): Δασμοί και γεωπολιτική θα κλονίσουν τις αγορές – Θα δούμε μεγάλη μεταβλητότητα
Ο Ερμότι δήλωσε ότι συμβουλεύει τους πελάτες του να είναι καλά διαφοροποιημένοι στο τρέχον περιβάλλον - Τι λέει για πληθωρισμό
Φόβοι για νέα κρίση φυσικού αερίου στην Ευρώπη
Ο ψυχρός Νοέμβριος, οι αυξημένες τιμές στο φυσικό αέριο και η λήξη της συμφωνίας μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας προκαλούν ανησυχία για τα ενεργειακά αποθέματα της Ευρώπης
Politico: Τρόμος στην ΕΕ για τον εμπορικό πόλεμο που ξεκινά ο Τραμπ με την Κίνα
Αυτό που τρομάζει τις Βρυξέλλες είναι οι δασμοί που ο εκλεγμένος αμερικανός πρόεδρος απειλεί να επιβάλει κατά της Κίνας, επισημαίνει το Politico
Τι δουλειές κάνουν οι νέοι που δεν έχουν πτυχία
Ανάλυση του Pew Research Center δείχνει τα επαγγέλματα που απορροφούν τους [περισσότερους] νέους χωρίς πτυχία
Γιατί οι επενδυτές ζητούν μεταρρύθμιση των «τελών χαρτοσήμου» της Σκωτίας
Οι διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων ζητούν από την Σκωτία άρση των «αντικινήτρων» στις δαπάνες ιδιοκτησίας
Γιατί είναι κρίσιμη η αγορά της Ινδίας για τη Bulgari
Το κοσμηματοπωλείο Bulgari, που ανήκει στην LVMH, θέλει να μετριάσει τις επιπτώσεις της παραπαίουσας ζήτησης πολυτελών προϊόντων στην Κίνα