Οι εικόνες που έρχονται από τα λιμάνια του Λος Άντζελες ή του Λονγκ Μπιτς, μπορεί να είναι εντυπωσιακές, αλλά παράλληλα καταδεικνύουν το μέγεθος των επιπτώσεων που προκαλούν τα προβλήματα αλυσίδες εφοδιασμού.

Και βέβαια, ενισχύει τις ανησυχίες για ελλείψεις προϊόντων και άδεια ράφια ενόψει των εορτών.

Όπως υπογραμμίζει το CNN Business, πριν ξεκινήσουν τα προβλήματα στα μέσα του 2020, τα πλοία έφταναν στις ακτές των δύο λιμένων της νότιας Καλιφόρνιας και πήγαν κατευθείαν σε ελλιμενισμούς για να ξεφορτώσουν τα εμπορευματοκιβώτια τους και να φορτώσουν νέα στη θέση τους.

Όχι πια.

Το πρωί της Τρίτης υπήρχαν 62 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αγκυροβολημένα στις ακτές της νότιας Καλιφόρνιας – 37 από αυτά προορίζονταν για το λιμάνι του Λος Άντζελες και τα άλλα 25 προορίζονταν για το Λονγκ Μπιτς. Τα 62 πλοία περιέχουν περίπου 200.000 κοντέινερ 20 ποδιών.

Μία ημέρα πριν ήταν αγκυροβολημένα 100 φορτηγά πλοία.

Ο μέσος χρόνος αναμονής για τα πλοία στο λιμάνι είναι περίπου 10 ημέρες. Και μόλις ξεφορτώσουν, πολλά από τα εμπορευματοκιβώτια θα παραμείνουν στο λιμάνι για μια εβδομάδα ή και περισσότερο μέχρι να εμφανιστεί κάποιος για να τους μεταφέρει στο επόμενο σκέλος του ταξιδιού τους.

«Είναι σαν να παίρνεις 10 λωρίδες κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο και να τις μεταφέρεις σε πέντε όταν φτάσει το φορτίο εδώ», δήλωσε πρόσφατα στο CNN International ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής του λιμανιού του Λος Άντζελες. «Δυσκολευόμαστε να απορροφήσουμε όλο αυτό το φορτίο στην αμερικανική αλυσίδα εφοδιασμού».

Περίπου το 40% της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων που εισέρχεται στις Ηνωμένες Πολιτείες προέρχεται από ένα από τα δύο λιμάνια της νότιας Καλιφόρνιας.

Τι προκάλεσε τα προβλήματα

Η ρίζα του προβλήματος δεν είναι απλή στον εντοπισμό. Αλλά όπως συμβαίνει τόσο με την αμερικανική όσο και με την παγκόσμια οικονομία, όλα ξεκινούν με την πανδημία Covid-19, η οποία προκάλεσε μια τεράστια αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες των Αμερικανών.

Οι δαπάνες για υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων ταξιδιών , ψυχαγωγίας έξω από το σπίτι και ακόμη και φαγητό έξω , περιορίστηκαν δραματικά. Αν και μερικά από αυτά έχουν ανακάμψει, το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών για υπηρεσίες δεν έχει ακόμη επιστρέψει σε επίπεδα πριν από την πανδημία.

Έτσι, οι άνθρωποι που είχαν παγιδευτεί στο σπίτι ξόδεψαν περισσότερα για αγαθά παρά για υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τα αγαθά πρέπει να μετακινηθούν από το ένα μέρος στο άλλο πριν φτάσουν στο σπίτι σας.

Η παγκόσμια ζήτηση για αγαθά έχει δημιουργήσει όλους τους τύπους ανισορροπιών και ελλείψεων στα υπεράκτια ναυτιλιακά δίκτυα.

Ένας ακόμα λόγος που η αμερικανική αλυσίδα εφοδιασμού δεν μπορεί να διαχειριστεί τόσο μεγάλο φορτίο είναι η τεράστια έλλειψη εργαζομένων.

Οι Αμερικανικές Ενώσεις Φορτηγών εκτιμούν ότι υπήρχε έλλειψη 61.500 οδηγών φορτηγών πριν από την πανδημία. ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 80.000 οδηγούς σήμερα , αύξηση 30%.

Οι ελλείψεις επιδεινώθηκαν εν μέρει επειδή οι ηλικιωμένοι φορτηγατζήδες συνταξιοδοτούνται κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι σχολές οδήγησης φορτηγών έκλεισαν προσωρινά.

Αλλά το κύριο πρόβλημα στην πρόσληψη περισσότερων οδηγών παραμένει η φύση και η δυσκολία της εργασίας. Οι ώρες είναι πολλές και η δουλειά συχνά απομακρύνει τους οδηγούς από το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ακόμα και όταν το φορτίο φτάσει στον προορισμό του, μπορεί να υπάρχουν πολύ λίγοι εργαζόμενοι για να διαχειριστούν το φορτίο, καθώς οι εργαζόμενοι στις αποθήκες είναι επίσης σε έλλειψη σε εθνικό επίπεδο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή