Tα προβλήματα που παρατηρούνται στις αλυσίδες εφοδιασμού πλήττουν το παγκόσμιο εμπόριο και μέχρι στιγμής δεν διαφαίνονται σημάδια χαλάρωσης, αναφέρει το γερμανικό Ινστιτούτο Kiel για την Παγκόσμια Οικονομία.
«Περίπου το 9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας είναι τώρα δεσμευμένο σε τέσσερις μεγάλες ουρές, περισσότερες από τις μισές από τις οποίες έχουν μπλοκαριστεί σε λιμάνια των ΗΠΑ”, τονίζει και προσθέτει ότι η Γερμανία δεν έχει ανακάμψει μέχρι στιγμής από τη μείωση των εισαγωγών της το καλοκαίρι.
«Το παγκόσμιο εμπόριο είναι πλέον στάσιμο για ασυνήθιστα μεγάλο χρονικό διάστημα» υπογραμμίζει.
Σύμφωνα με το Kiel το εμπόριο της Κίνας παραμένει στα ίδια επίπεδα με την άνοιξη, αλλά οι εξαγωγές της εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν πτώση 4,9% τον Οκτώβριο, ενώ οι εισαγωγές αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,7% από τον προηγούμενο μήνα.
Το εμπόριο των ΗΠΑ μειώνεται ελαφρώς από την άνοιξη, καθώς οι εξαγωγές αναμένεται να μειωθούν κατά 1,8% τον Οκτώβριο, ενώ οι εισαγωγές αναμένεται να αυξηθούν κατά 0,4%.
Για την ΕΕ, οι εξαγωγές προβλέπεται να μειωθούν κατά 1,3%και οι εισαγωγές εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 1,1%.
Το παγκόσμιο παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να υποχωρήσει ελαφρά τον Οκτώβριο κατά 0,6%, σύμφωνα με την έκθεση.
«Το παγκόσμιο εμπόριο στερείται ώθησης για να προχωρήσει. Αυτή τη στιγμή έχει κολλήσει στο επίπεδο πριν από το ξέσπασμα της κρίσης Covid-19 και τώρα έχει σταματήσει για ασυνήθιστα μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο επικεφαλής του Kiel Trade Indicator Vincent Stamer.
Πρόσθεσε μάλιστα, ότι αν κοιτάξει κανείς τη συμφόρηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα διαπιστώσει ότι η ελπίδες για έγκαιρη αναστροφή της κατάστασης είναι θολές.
Latest News
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς
«Έκρηξη πλούτου»: Πώς το 1% των Αμερικανών κέρδισε 2 τρισ. σε ένα τρίμηνο
Από το 2020, ο πλούτος του κορυφαίου 1% έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 15 τρισεκατομμύρια δολάρια ή 49%
Σε κομβικό σταυροδρόμι η Boeing, λέει η νέα CEO
«Θα βάλουμε την ασφάλεια πάνω απ' όλα», δηλώνει η Στέφανι Πόουπ
Τι είναι η «Επιχείρηση Μπετόβεν» της ολλανδικής κυβέρνησης
Η ολλανδική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να λάβει και μέτρα για τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων