Μια νέα μελέτη δημοσιοποιήθηκε χθες από το Maersk Mc-Kinney Center for Zero Carbon Shipping, στο οποίο συμμετέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες Maersk, NYK Line και ο ναυλωτής Cargill ως ιδρυτικοί εταίροι, η οποία περιγράφει τα οφέλη από την επιβολή ενός φόρου επί του άνθρακα ως Στρατηγική Μετάβασης της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας στην εποχή των μηδενικών εκπομπών άνθρακα (net zero).
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) που εκπροσωπεί το 80% σχεδόν της διεθνούς ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την μελέτη, μια εισφορά άνθρακα που θα ξεκινήσει από τα 50 δολάρια ανά τόνο CO2 από το 2025 και θα φτάσει μέχρι τα 150 δολάρια, θα αποφέρει κεφάλαια που θα επιστραφούν σε όσους χρησιμοποιήσουν πρώτοι εναλλακτικά καύσιμα ενώ θα διανείμει και 300 δισεκατομμύρια δολάρια στις αναπτυσσόμενες χώρες. Με τον τρόπο αυτό θα κλείσει η διαφορά του κόστους μεταξύ των εναλλακτικών και συμβατικών καυσίμων και θα φέρει τη ναυτιλιακή βιομηχανία κοντά στον στόχο των μηδενικές εκπομπές ρύπων (net zero) το 2050, υποστηρίζει η έκθεση.
Με τα εναλλακτικά καύσιμα να κοστίζουν από δύο έως οκτώ φορές περισσότερο από τα υπάρχοντα ορυκτά καύσιμα, οι πρώτοι χρήστες αυτών των καυσίμων θα πρέπει να ξοδέψουν 28 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα για καύσιμα.
Επίσης όπως εκτιμά εάν δεν επιβληθεί ο φόρος άνθρακα, μόνο το 22% του συνόλου του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050 με βάση τις τρέχουσες δεσμεύσεις των πλοιοκτητών, και αυτό θα αφορά κυρίως τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το μαζούτ και το υγροποιημένο φυσικό αέριο να είναι η κυρίαρχη επιλογή στα καύσιμα για την πλειοψηφία της ναυτιλίας.
Latest News
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Τζον Κέρι: «Καμπανάκι» για το κλίμα – Εύσημα στην Ελλάδα για τις πράσινες πρωτοβουλίες
Ως το καταλληλότερο μέρος «για να εστιάσουμε στην υπαρξιακή πρόκληση για τους ωκεανούς μας και την αδυσώπητη σύνδεση τους με την κλιματική κρίση» χαρακτήρισε την Αθήνα ο πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Τζον Κέρι.
Γιατί «μετακομίζουν» ευρωπαϊκά εργοστάσια φωτοβολταϊκών προς τις ΗΠΑ
Η περίπτωση της γερμανικής Meyer Burger που κατέβασε οριστικά ρολά στα μέσα Μαρτίου με απώλεια 500 θέσεων εργασίας
Η μάχη της Ελλάδας με τις πυρκαγιές – Οι 21 διαγωνισμοί 2,1 δισ. για το «ΑΙΓΙΣ»
Τι αλλάζει στην προμήθεια εξοπλισμού πυρόσβεσης. Οι διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ
Η σωτηρία του πλανήτη περνάει από τις θάλασσες
Η Ελλάδα έχει μερικά από τα πλουσιότερα και ποικίλα θαλάσσια οικοσυστήματα στην Ευρώπη