Μια νέα μελέτη δημοσιοποιήθηκε χθες από το Maersk Mc-Kinney Center for Zero Carbon Shipping, στο οποίο συμμετέχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες Maersk, NYK Line και ο ναυλωτής Cargill ως ιδρυτικοί εταίροι, η οποία περιγράφει τα οφέλη από την επιβολή ενός φόρου επί του άνθρακα ως Στρατηγική Μετάβασης της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας στην εποχή των μηδενικών εκπομπών άνθρακα (net zero).
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει και το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) που εκπροσωπεί το 80% σχεδόν της διεθνούς ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την μελέτη, μια εισφορά άνθρακα που θα ξεκινήσει από τα 50 δολάρια ανά τόνο CO2 από το 2025 και θα φτάσει μέχρι τα 150 δολάρια, θα αποφέρει κεφάλαια που θα επιστραφούν σε όσους χρησιμοποιήσουν πρώτοι εναλλακτικά καύσιμα ενώ θα διανείμει και 300 δισεκατομμύρια δολάρια στις αναπτυσσόμενες χώρες. Με τον τρόπο αυτό θα κλείσει η διαφορά του κόστους μεταξύ των εναλλακτικών και συμβατικών καυσίμων και θα φέρει τη ναυτιλιακή βιομηχανία κοντά στον στόχο των μηδενικές εκπομπές ρύπων (net zero) το 2050, υποστηρίζει η έκθεση.
Με τα εναλλακτικά καύσιμα να κοστίζουν από δύο έως οκτώ φορές περισσότερο από τα υπάρχοντα ορυκτά καύσιμα, οι πρώτοι χρήστες αυτών των καυσίμων θα πρέπει να ξοδέψουν 28 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα για καύσιμα.
Επίσης όπως εκτιμά εάν δεν επιβληθεί ο φόρος άνθρακα, μόνο το 22% του συνόλου του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050 με βάση τις τρέχουσες δεσμεύσεις των πλοιοκτητών, και αυτό θα αφορά κυρίως τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με το μαζούτ και το υγροποιημένο φυσικό αέριο να είναι η κυρίαρχη επιλογή στα καύσιμα για την πλειοψηφία της ναυτιλίας.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος