Προχωράει ολοταχώς η ωρίμανση της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού. Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό, μέσω μιας αστικής σήραγγας άνω των 2 χλμ., θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά μεγάλα τμήματα της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού. Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η δημοπράτηση να γίνει ως το τέλος του 2021, ώστε τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο 2023.
Αυτή την περίοδο, οι μηχανές είναι στο φουλ για τη μελετητική ωρίμανση του έργου, που είναι ενταγμένο στον γενικότερο σχεδιασμό των κύριων οδικών αξόνων του Λεκανοπεδίου. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, προχωρά η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει την εκπόνηση ανάλυσης κόστους – οφέλους και την κυκλοφοριακή μελέτη για την επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών δεδομένων της επέκτασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο.
Υπενθυμίζεται ότι στον σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργείου περιλαμβάνονται συνολικά τρεις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, με πιο ώριμη αυτήν της Λεωφόρου Κύμης. Οι άλλες δύο αφορούν στην επέκταση ως το λιμάνι της Ραφήνας και στην αστική σήραγγα Ηλιούπολης. Οι αποφάσεις πάντως για την τύχη αυτών των επεκτάσεων αναμένονται εντός του 2022, καθώς η υφιστάμενη παραχώρηση της Αττικής Οδού έχει περάσει στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ.
Η επέκταση της υφιστάμενης Λεωφόρου Κύμης, συνολικού μήκους 3,8 χλμ. και προϋπολογισμού περί τα 430 εκατ. ευρώ, είχε σχεδιαστεί από την κατασκευή ακόμα της Αττικής Οδού, με την οποία αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία. Το έργο διαθέτει μεν Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) με ισχύ ως τις 5-8-2024, στην οποία και περιλαμβάνονται όλες οι επιπλέον κατηγορίες και στάδια μελετών που θα καταστήσουν το έργο ολοκληρωμένο, όμως υπάρχουν σημεία που χρήζουν επικαιροποίησης, προκειμένου αυτό να είναι έτοιμο για δημοπράτηση.
Αυτό σημαίνει ότι οι απαραίτητες μελέτες θα πρέπει, μετά την προώθηση προς ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, να εκπονηθούν πολύ σύντομα. Όμως λόγω του ότι από την αρχική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του πρότζεκτ έχουν μεσολαβήσει περί τα 20 χρόνια, τίθενται ζητήματα τεκμηρίωσης για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό στον παρόντα χρόνο, τα οποία και θα κριθεί κατά πόσο επηρεάζουν τις λοιπές υπό έγκριση μελέτες (οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, στατικά, κλπ.).
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα στοιχεία του κυκλοφοριακού σχεδιασμού, όπως κυκλοφοριακοί φόρτοι, ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία κλπ., βασίστηκαν στη σχετική μελέτη της Αττικό Μετρό και περιλαμβάνονται στην αρχική περιβαλλοντική αδειοδότηση του 2001, ενώ οι προβολές για τα μελλοντικά σενάρια εξέλιξης της ζήτησης φτάνουν ως το 2025.
Σημειώνεται ότι, σήμερα, σειρά κυκλοφοριακών μελετών δείχνουν ότι με χρονικό ορίζοντα το 2027, θα υπάρχουν σημαντικοί πυρήνες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων τμημάτων της Λεωφόρου Κηφισού και της Αττικής Οδού. Αυτά θα αποσυμφορήσει η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
Η επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Κύμης και εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας ως τον κόμβο Καλυφτάκη αναμένεται να εξυπηρετεί μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της εθνικής οδού βόρεια της Κηφισιάς.
Η αξία της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου, εκτιμώμενης διάρκειας ενός έτους, θα ανέλθει κατά μέγιστον στις 60.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Το έργο «Ολοκλήρωση μελέτης Λεωφόρου Κύμης από Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού-Α/Δ Σπάτων (Αττική Οδός) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) με Ε.Ο.Νο1», προωθείται προς ένταξη στο ΕΣΠΑ και πρέπει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, προκειμένου το έργο να καταστεί ώριμο για δημοπράτηση, να εκπονηθούν όλες οι προς τούτο απαιτούμενες μελέτες.
Latest News
Σταϊκούρας: To TEE εδώ και 100 χρόνια ανταποκρίνεται στις μεγάλες εθνικές και κοινωνικές προκλήσεις
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τον τεχνικό κόσμο. Διαμορφώνει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο»
ΕΕ: Υποχώρησε η παραγωγή στις κατασκευές τον Φεβρουάριο
Στην ευρωζώνη η παραγωγή μειώθηκε κατά 2,5% στην κατασκευή κτιρίων, ενώ αυξήθηκε κατά 4,9% στα έργα πολιτικού μηχανικού
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Ταχιάος: «Προτεραιότητα η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό»
«Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση "Ανθούπολη – Ίλιον"», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες το Πάσχα [χάρτης]
Εγκαίνια για 2 τμήματα του οδικού άξονα που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ
Εξάρχου: «Ξανά σε αδιέξοδο η οικονομία, αν δεν αλλάξει το μοντέλο παραγωγής»
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου στον διευθυντή σύνταξης του ΟΤ Νίκο Φιλιππίδη για τις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας
Ταχιάος: Τι αλλάζει στις ΣΔΙΤ ως μοντέλο δημοπράτησης δημοσίων έργων
Στην πορεία των διαγωνισμών και την προκήρυξη νέων έργων, αυτό που προέχει είναι η δημοσιονομική σταθερότητα στη χώρα
Εξάρχου (Intrakat): Η Ελλάδα να αποκτήσει ισχυρές βάσεις για μία πιο ισχυρή οικονομία
Η Ελλάδα πρέπει να στοχεύσε σε μία οικονομία που θα εξάγει, παράγοντας πλούτο και αξία
Καραμούζης (Φόρουμ Δελφών): Επενδύσεις 44 δισ. ευρώ στις υποδομές τα επόμενα χρόνια
«Πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο», επεσήμανε ο Αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου
Ταχιάος: Kλείνει η σήραγγα «Μαλακάσι Α» της Εγνατίας - Πώς θα διεξάγεται η κυκλοφορία
«Θα πραγματοποιηθεί έλεγχος από εξειδικευμένους δομοστατικούς», ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών