Ανεβάζει ρυθμούς το Υπουργείο υποδομών και Μεταφορών για τη δημοπράτηση στις αρχές του 2022 του «αιώνιου» έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 150 εκατ. ευρώ. Το έργο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των φορέων της Εύβοιας, καθώς συνδέεται όχι μόνο με την οδική ασφάλεια, αλλά και με τις αναπτυξιακές προοπτικές του νησιού. Ειδικά δε, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού αποτελεί έναν από τους κρίκους για την ανάταξη της Εύβοιας.
Βεβαίως, πρόκειται για ένα έργο που έμενε για χρόνια στο επίπεδο της πολιτικής εξαγγελίας. Προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2014, όμως κόλλησε στη χρηματοδότηση, καθώς τα τεχνοοικονομικά του χαρακτηριστικά δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς πόρους. Προκειμένου το έργο να μπει στη γραμμή της εκκίνησης, προχωράει η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την εκτέλεση των απαραίτητων συμπληρωματικών ερευνών και μελετών, καθώς και την προσθήκη της σύνδεσης της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, την οποία υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, είναι αναγκαία η ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», συνολικού μήκους 26,2 χλμ., προκειμένου αυτό να δημοπρατηθεί, με την εκτέλεση επιπλέον μελετών.
Αυτές περιλαμβάνουν: α) την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, β) την εκπόνηση των αναγκαίων συμπληρωματικών μελετών, δηλαδή στατικών, γεωτεχνικών, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών, καθώς και γ) τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, συμπεριλαμβάνοντας το τμήμα για τη σύνδεση της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Η πρώτη απόπειρα ανάθεσης του έργου του τεχνικού συμβούλου παρήλθε άγονη και ματαιώθηκε στις 19.10.2021 λόγω του αποκλεισμού́ όλων των οικονομικών φορέων που συμμετείχαν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης. Βάσει της εν λόγω απόφασης, προσκαλούνται
Η αμοιβή της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου εκτιμάται κατά μέγιστο σε 135.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, και η διάρκειά της εκτιμάται σε ένα έτος.
Εντωμεταξύ, για το τμήμα Νέα Λάμψακος – Ψαχνά, εγκρίθηκε παράταση ως τις 24.02.2022, της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για τον έλεγχο της οδικής ασφάλειας (safety audit). Στην παρούσα φάση, απομένει η ενσωμάτωση στα τεύχη δημοπράτησης, των ποσοτήτων και λοιπών στοιχείων, που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση άλλης σύμβασης, που αφορά στην οριστικοποίηση του κόστους συμπληρωματικών τεχνικών έργων του εν λόγω τμήματος.
Οι συμπληρωματικές μελέτες
Αναλυτικά οι συμπληρωματικές μελέτες που καλείται να διεξάγει ο τεχνικός σύμβουλος του έργου είναι οι εξής:
Α) ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Απευθείας οριστική μελέτη τεχνικού́ Κάτω Διάβασης οδού Π4 στη Χ.Θ. 5+030,72 της κύριας αρτηρίας του αυτοκινητόδρομου Παράκαμψης Χαλκίδας
Β) ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΜΕΛΕΤΕΣ
i) Εκτέλεση γεωτεχνικών εργασιών υπαίθρου και εργαστηρίου, που συνίστανται σε 7 γεωτρήσεις, συνολικού βάθους 120 μ. και 2 στατικές πενετρομετήσεις με χρήση πιεζοκώνου (CPTu), συνολικού βάθους 40 μ., και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους
ii) Γεωτεχνική μελέτη θεμελίωσης της Κάτω Διάβασης οδού Π4 στη θέση Χ.Θ. 5+030,72.
iii) Απευθείας οριστική μελέτη επιχώματος κλάδου 1 Α.Κ. Νέας Λαμψάκου (Χ.Θ. 0+340 έως 0+500)
iv) Εδαφοδυναμική μελέτη στην περιοχή του επιχώματος κλάδου 1 Α.Κ. Ν. Λαμψάκου.
Γ) ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Επικαιροποίηση – ανασύνταξη του κτηματολογίου στο τμήμα «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Δ) ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
i) Έλεγχος Οδικής Ασφάλειας στα τμήματα «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος», «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας» και «Παράκαμψη Ψαχνών».
ii) Τροποποίηση συγκοινωνιακών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.
Ε) ΥΔΡΑΥΛΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Τροποποίηση υδραυλικών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.
ΣΤ) ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΕΥΧΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ
Ενσωμάτωση στα Τεύχη Δημοπράτησης του έργου, που συντάσσονται στο πλαίσιο άλλης σύμβασης Τεχνικού Συμβούλου, του τμήματος «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας», το οποίο δεν είχε συμπεριληφθεί μέχρι σήμερα.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο