Ανεβάζει ρυθμούς το Υπουργείο υποδομών και Μεταφορών για τη δημοπράτηση στις αρχές του 2022 του «αιώνιου» έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 150 εκατ. ευρώ. Το έργο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των φορέων της Εύβοιας, καθώς συνδέεται όχι μόνο με την οδική ασφάλεια, αλλά και με τις αναπτυξιακές προοπτικές του νησιού. Ειδικά δε, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού αποτελεί έναν από τους κρίκους για την ανάταξη της Εύβοιας.
Βεβαίως, πρόκειται για ένα έργο που έμενε για χρόνια στο επίπεδο της πολιτικής εξαγγελίας. Προκηρύχθηκε για πρώτη φορά το 2014, όμως κόλλησε στη χρηματοδότηση, καθώς τα τεχνοοικονομικά του χαρακτηριστικά δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς πόρους. Προκειμένου το έργο να μπει στη γραμμή της εκκίνησης, προχωράει η πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την εκτέλεση των απαραίτητων συμπληρωματικών ερευνών και μελετών, καθώς και την προσθήκη της σύνδεσης της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, την οποία υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, είναι αναγκαία η ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», συνολικού μήκους 26,2 χλμ., προκειμένου αυτό να δημοπρατηθεί, με την εκτέλεση επιπλέον μελετών.
Αυτές περιλαμβάνουν: α) την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, β) την εκπόνηση των αναγκαίων συμπληρωματικών μελετών, δηλαδή στατικών, γεωτεχνικών, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών, καθώς και γ) τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, συμπεριλαμβάνοντας το τμήμα για τη σύνδεση της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Η πρώτη απόπειρα ανάθεσης του έργου του τεχνικού συμβούλου παρήλθε άγονη και ματαιώθηκε στις 19.10.2021 λόγω του αποκλεισμού́ όλων των οικονομικών φορέων που συμμετείχαν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης. Βάσει της εν λόγω απόφασης, προσκαλούνται
Η αμοιβή της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου εκτιμάται κατά μέγιστο σε 135.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, και η διάρκειά της εκτιμάται σε ένα έτος.
Εντωμεταξύ, για το τμήμα Νέα Λάμψακος – Ψαχνά, εγκρίθηκε παράταση ως τις 24.02.2022, της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για τον έλεγχο της οδικής ασφάλειας (safety audit). Στην παρούσα φάση, απομένει η ενσωμάτωση στα τεύχη δημοπράτησης, των ποσοτήτων και λοιπών στοιχείων, που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση άλλης σύμβασης, που αφορά στην οριστικοποίηση του κόστους συμπληρωματικών τεχνικών έργων του εν λόγω τμήματος.
Οι συμπληρωματικές μελέτες
Αναλυτικά οι συμπληρωματικές μελέτες που καλείται να διεξάγει ο τεχνικός σύμβουλος του έργου είναι οι εξής:
Α) ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Απευθείας οριστική μελέτη τεχνικού́ Κάτω Διάβασης οδού Π4 στη Χ.Θ. 5+030,72 της κύριας αρτηρίας του αυτοκινητόδρομου Παράκαμψης Χαλκίδας
Β) ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΜΕΛΕΤΕΣ
i) Εκτέλεση γεωτεχνικών εργασιών υπαίθρου και εργαστηρίου, που συνίστανται σε 7 γεωτρήσεις, συνολικού βάθους 120 μ. και 2 στατικές πενετρομετήσεις με χρήση πιεζοκώνου (CPTu), συνολικού βάθους 40 μ., και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους
ii) Γεωτεχνική μελέτη θεμελίωσης της Κάτω Διάβασης οδού Π4 στη θέση Χ.Θ. 5+030,72.
iii) Απευθείας οριστική μελέτη επιχώματος κλάδου 1 Α.Κ. Νέας Λαμψάκου (Χ.Θ. 0+340 έως 0+500)
iv) Εδαφοδυναμική μελέτη στην περιοχή του επιχώματος κλάδου 1 Α.Κ. Ν. Λαμψάκου.
Γ) ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Επικαιροποίηση – ανασύνταξη του κτηματολογίου στο τμήμα «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Δ) ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
i) Έλεγχος Οδικής Ασφάλειας στα τμήματα «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος», «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας» και «Παράκαμψη Ψαχνών».
ii) Τροποποίηση συγκοινωνιακών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.
Ε) ΥΔΡΑΥΛΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Τροποποίηση υδραυλικών μελετών σε διακριτά τμήματα του τμήματος «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά», σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον Έλεγχο της Οδικής Ασφάλειας.
ΣΤ) ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΕΥΧΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ
Ενσωμάτωση στα Τεύχη Δημοπράτησης του έργου, που συντάσσονται στο πλαίσιο άλλης σύμβασης Τεχνικού Συμβούλου, του τμήματος «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας», το οποίο δεν είχε συμπεριληφθεί μέχρι σήμερα.
Latest News
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας