Ειδικά ελαστικά με ειδική γόμα, πέλμα και διαστάσεις έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες οδήγησης. Τα νέα ελαστικά διαθέτουν νέα χάραξη, μεγαλύτερες διαστάσεις, διαφορετικό προφίλ και καουτσούκ διαφορετικής σύνθεσης για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες επιδόσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στο αυξημένο βάρος και τις ειδικές προδιαγραφές που θα πρέπει να υπάρχουν για να μειωθεί η αντίσταση κύλισης, άρα και η κατανάλωση ενέργειας.
Από την άλλη, τα ελαστικά καλούνται να παίξουν σημαντικό ρόλο στα φρεναρίσματα που λόγω του βάρους είναι πιο επίπονα, αλλά και της αυξημένης ισχύος. Για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης έχει μεγαλώσει η διάσταση των τροχών σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας. Με αυξημένη διάσταση ουσιαστικά μεγαλώνει η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, ώστε να προστατεύεται καλύτερα το σασί και να μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα στο επιπλέον βάρος της μπαταρίας, προσφέροντας παράλληλα χαμηλότερη αντίσταση κύλισης. Όμως στον αντίποδα ανεβαίνει το κέντρο βάρους, πρόβλημα όμως που οι μηχανικοί το έχουν ξεπεράσει με την όσο το δυνατόν χαμηλότερη θέση της μπαταρίας.
Η ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα έχει επίσης θετική και αρνητική πλευρά. Από τη μία πλευρά, σημαίνει άμεση επιτάχυνση, ενώ από την άλλη πλευρά, αυτή η υψηλή στιγμιαία ροπή δίνει επιπλέον πίεση στα ελαστικά.
Κινητήρες και πέλματα ελαστικών
Τα ηλεκτρικά οχήματα που διαθέτουν ισχυρούς κινητήρες, πρέπει να έχουν ελαστικά με πιο φαρδιά πέλματα για να επιτυγχάνεται καλύτερη πρόσφυση. Το μεγάλο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες κατασκευής ελαστικών είναι να κρατήσουν χαμηλά το κόστος αυτών των ελαστικών, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πιο ακριβά. Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να μειωθεί το κόστος έτσι ώστε να μη διαφοροποιηθεί η τελική τιμή με την τιμή των συμβατικών ελαστικών.
Η επιλογή των σωστών ελαστικών για ηλεκτρικά οχήματα είναι απαραίτητη για την απόδοση, τo φρενάρισμα και τις επιδόσεις. Μια καλή επιλογή είναι τα ελαστικά XL που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για χρήση με βαριά φορτία. Η αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σημαίνει αυξημένη ηλεκτρική εμβέλεια και υψηλότερη απόδοση, ενώ συμβάλλει επίσης στη συνολική βιωσιμότητα του αυτοκινήτου. Περισσότερο βάρος σημαίνει επίσης μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος. Ένα καλό ελαστικό, τέλος, μπορεί να το καλύψει αυτό, οπότε είναι σημαντικό να χρησιμοποιηθεί ελαστικό με καλύτερη δυνατή ένωση από καουτσούκ, ενώ πάντα σημαντικό είναι τα ελαστικά να μειώνουν την ένταση θορύβου.
Latest News
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»