Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Αυστραλίας παραμένει στάσιμη στο ζήτημα της αντιμετώπισης της υπερθέρμανσης του πλανήτη. H κυβέρνηση συνασπισμού, με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό της χώρας, Σκοτ Μόρισον, υιοθέτησε, εν τέλει, τον στόχο μηδενικών εκπομπών, λόγω, εν μέρει, των φόβων της ότι οι διαχειριστές χρημάτων θα τιμωρούσαν τη χώρα, επειδή δεν είχε θέσει, μέχρι εκείνη τη στιγμή, κάποιον παρόμοιο στόχο. Υπήρχαν πολλά κενά στο σχέδιο τους, με τις νέες λεπτομέρειες να επιβεβαιώνουν την έλλειψη σοβαρότητας, αλλά και το πιθανό κόστος υλοποίησής του.
Η ενημερωμένη “Future Fuels and Vehicles Strategy” της Καμπέρα μάς δείχνει το ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να κάνει πολλά για τη μείωση των εκπομπών, πριν από το 2030. Εταιρείες, όπως η Tritium και η Jolt, οι οποίες υποστηρίζονται από τη Blackrock, έχουν προβεί σε χρηματοδοτήσεις, με σκοπό τη δημιουργία σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου, έργο στο οποίο συνεισφέρει και το επιπλέον ποσό των 178 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (130 εκατ. δολάρια). Από το εν λόγω πλάνο, όμως, εκλείπουν σημαντικότερα στοιχεία, όπως ο περιορισμός της ρύπανσης από την κίνηση στους δρόμους, η εξάλειψη των δασμών εισαγωγής και άλλων φόρων και η παροχή ομοσπονδιακών κινήτρων στους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κυβέρνηση αναμένει ότι τα νέα αυτά μέτρα θα βοηθήσουν στην κυκλοφορία 1,7 εκατομμυρίων καθαρών αυτοκινήτων στους δρόμους της Αυστραλίας, ή περίπου του 9% του στόλου ελαφρών οχημάτων της χώρας, το 2030, σύμφωνα με το Breakingviews. Εκτιμάται, ακόμη, ότι θα μειωθούν μόλις 8 εκατ. τόνοι ισοδύναμου CO2, έως το 2035, εκπομπές που φτάνουν σε σύνολο περίπου το ποσό των εκπομπών από τα μέσα μεταφοράς, κατά το έτος 2019.
Ο λόγος είναι ότι περισσότερα από 500.000 επιπλέον βενζινοκίνητα αυτοκίνητα θα τεθούν σε κυκλοφορία. Επιπροσθέτως, τα υβριδικά και τα «υπεραποδοτικά» ενεργοβόρα οχήματα, όχι, όμως, τα ηλεκτρικά, θα μπορούσαν, επίσης, να τεθούν στην κατηγορία των καθαρών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης για καθαρές μηδενικές εκπομπές που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Υπάρχουν πολλά μαργαριτάρια. Αρχικά, έχει τεθεί το ανώτατο όριο 2 βαθμών Κελσίου, όχι των 1,5, για τη μέση παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας από τα προβιομηχανικά επίπεδα. Σύμφωνα με την έκθεση, οι καθαρές εκπομπές μειώνονται κατά 85%, ενώ αποφεύγεται οποιαδήποτε άλλη δράση για την εξοικονόμηση 4,9 δισ. δολαρίων Αυστραλίας από τη βιομηχανία άνθρακα και φυσικού αερίου. Ακόμη, η εν λόγω έκθεση εκτιμά ότι η αξία των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων θα αυξηθεί κατά 13%, έως το 2050, ενώ, προβλέπει και τη δημιουργία 62.000 πιθανών νέων θέσεων εργασίας στον τομέα της εξόρυξης και στον κατασκευαστικό κλάδο, χωρίς να αναφέρεται στη δημιουργία θέσεων σε τομείς που αφορούν το κλίμα ή και σε άλλους τομείς. H δεξαμενή σκέψης, Beyond Zero Emissions, εκτιμά τη δημιουργία 1,8 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας σε εθνικό επίπεδο.
Αυτή η επίπλαστη οικολογική συνείδηση κρατά σε αναμονή την ποινή που έθεσε ο Υπουργός Οικονομικών της Αυστραλίας, Josh Frydenberg, σε μια ομιλία του, τον Σεπτέμβριο. Το μοντέλο της περασμένης εβδομάδας εκτιμά ότι οι επενδύσεις, στη χώρα, θα μειωθούν, κατά μέσο όρο, κατά 5,5%, έως το 2050, ενώ το ΑΕΠ θα μειωθεί κατά, σχεδόν, 1 ποσοστιαία μονάδα. Ακόμη και αν υποτιμηθεί, με βάση τις πολιτικές που ακολουθούμε σήμερα, θα αποτελούσε ένα επάξιο ασφάλιστρο κινδύνου.
BREAKINGVIEWS
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα