
Η έλλειψη των ημιαγωγών στον τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων έχει αλλάξει τον τρόπο παραγγελιών των αυτοκινητοβιομηχανιών από τους σταθερούς, επί σειρά ετών, προμηθευτές.
Τους τελευταίους μήνες βλέποντας ότι το πρόβλημα παραμένει, με αποτέλεσμα την μείωση της παραγωγής και των ωρών λειτουργιών των εργοστασίων τους, στράφηκαν στην αναζήτηση μικρότερων κατασκευαστών, προκειμένου να μπορέσουν να καλύψουν έστω και ένα μικρό ποσοστό από τις μεγάλες ανάγκες τους.
Έτσι αναγκάζονται είτε να αγοράσουν τσιπ απευθείας από εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, είτε να αναζητήσουν νέους προμηθευτές, κυρίως μικρούς κατασκευαστές, είτε να διαμορφώνουν τα αυτοκίνητα κάνοντας τροποποιήσεις στα λογισμικά τους και τοποθετώντας λιγότερους ημιαγωγούς.
Η Daimler και η Volkswagen επανεξετάζουν τις στρατηγικές παραγωγής, καθώς ανακάλυψαν ότι «οι δύο μεγάλες εταιρείες που μας προμήθευαν με ημιαγωγούς, τα προμηθεύονταν από τον ίδιο κατασκευαστή», σύμφωνα με τις δηλώσεις του συνεργάτη της McKinsey, Αντρέι Μπουρκάσκι που δημοσίευσε το Reuters.
Η πολιτική των παραγγελιών αλλάζει, αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής αγορών της Daimler, Markus Schafer. Πλέον η εταιρεία του έχει δημιουργήσει μια απευθείας γραμμή επικοινωνίας με όλους τους προμηθευτές ημιαγωγών. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του γκρουπ Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις, που αποκάλυψε ότι έχουν ήδη συνάψει συμφωνίες με κατασκευαστές από την Ασία.
Από τη άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν τα λογισμικά, προκειμένου να χρησιμοποιούν λιγότερους ημιαγωγούς. Οι μετατροπές χρειάζονται όμως αρκετό χρόνο. Η εταιρεία που επαναπρογραμμάτισε το λογισμικό εντός τριών μηνών, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν λιγότερα τσιπς ήταν η Tesla, επιτρέποντας στην αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ξεπεράσει ευκολότερα την κρίση και να λειτουργεί καλύτερα στον τομέα παραγωγής αυτοκινήτων.
Η General Motors δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με κατασκευαστές ημιαγωγών όπως οι Qualcomm, STM και Infineon για να δώσει λύση στο μεγάλο θέμα της έλλειψης των ημιαγωγών, ενώ το ίδιο έχουν κάνει και οι υπόλοιπες εταιρείες.
Από την άλλη ορισμένες κατασκευάστριες εταιρείες, όπως είναι η BMW, κατασκευάζουν έναν σημαντικό στόλο και τον έχουν στις αποθήκες τους, αφήνοντας μόνο ημιτελή τα σημεία που χρειάζονται ημιαγωγούς, έτσι ώστε όταν έρθουν αυτοί να ολοκληρωθούν σε ταχύτερη χρονική περίοδο.
Η σημασία των ημιαγωγών είναι μεγάλη, καθώς είναι απαραίτητα στοιχεία των αυτοκινήτων, κυρίως των ηλεκτρικών. Η Volkswagen αναγκάστηκε πρόσφατα να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Zwickau στη Γερμανία, λόγω έλλειψης ημιαγωγών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να προβλέψουν πότε θα λυθεί το πρόβλημα και ο προγραμματισμός της παραγωγής γίνεται αποκλειστικά για το αμέσως επόμενο μικρό διάστημα. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα συνεχιστεί και το νέο έτος. Όμως κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για το πόσο θα διαρκέσει η έλλειψη ημιαγωγών, που ταλαιπωρεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου