Η Δανία προχωρά στην κατασκευή του μεγαλύτερου υπεράκτιου αιολικού πάρκου της χώρας με ισχύ 1 γιγαβάτ και την ονομασία Θωρ (Thor) το οποίο θα μπορεί να παράσχει ενέργεια σε 800.000 νοικοκυριά της χώρας. Πρόκειται για ένα από τρία μεγάλα υπεράκτια αιολικά πάρκα που κατασκευάζει η Δανία μέχρι το 2030 στα πλαίσια των προσπαθειών της χώρας να μειώσει μέχρι τότε κατά 70% τις εκπομπές άνθρακα σε σύγκριση με το 1990.
Το αιολικό πάρκο θα κατασκευαστεί στη Βόρειο Θάλασσα δυτικά του Φιόρδ Νίσουμ και σε απόσταση 20 χιλιομέτρων από την ακτή. Έχει πάρει το όνομά του από το κοντινότερο χωριό στην ακτή, το Thorsminde, αν και το όνομά αυτό παραπέμπει επίσης στον Θωρ, το θεό του κεραυνού και της αστραπής στη Γερμανική και τη Σκανδιναβική μυθολογία.
Το μεγάλο αυτό έργο σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη Δανία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον από παραδοσιακούς ισχυρούς παίκτες της αγοράς όπως η Orsted και η γαλλική πετρελαϊκή εταιρεία TotalEnergies, η οποία συνεργάστηκε με την ισπανική Iberdrola (IBE.MC) για να λάβει μέρος στο διαγωνισμό. Άλλοι μνηστήρες του έργου είναι η σουηδική Vattenfall, άλλη κοινοπραξία μεταξύ της ολλανδικής εταιρείας ενέργειας Eneco και της Danish European Energy, καθώς κοινοπραξία από τη βρετανική εταιρεία κοινής ωφελείας SSE και την Thor OFW. Η γερμανική RWE συμμετέχει επίσης στο διαγωνισμό μέσω θυγατρικής.
Το Thor αναμένεται να συνδεθεί με το δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ 2025 και 2027 και το συνολικό κόστος επένδυσης εκτιμάται σε 15,5 δισεκατομμύρια κορώνες ή 2 δις ευρώ.
«Περισσότεροι από ένας πλειοδότες έχουν ανακοινώσει την πρόθεση να συμμετέχουν στην κατασκευή υπεράκτιου αιολικού πάρκου Thor με ισχύ 1.000 MW στην ελάχιστη τιμή των DKr0,10/MWh [0,015 $/MWh] και, ως εκ τούτου, ο νικητής θα αποφασιστεί, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού με κλήρωση», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η αρμόδια ρυθμιστική αρχή της χώρας, η DEA. Η κλήρωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί την 1η Δεκεμβρίου, θα εποπτεύεται από έναν ανεξάρτητο ελεγκτή και τον νομικό σύμβουλο της κυβέρνησης της Δανίας, την Kammeradvokaten, «προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η διαδικασία τηρεί τους κανόνες προμηθειών… και με πλήρη διαφάνεια», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Το Thor θα είναι το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στα ανοιχτά της Δανίας, ξεπερνώντας το Kriegers Flak με ισχύ 600 μεγαβάτ, που μπήκε σε λειτουργία νωρίτερα φέτος και το Horns Rev 3 με ισχύ 407 μεγαβάτ, που άρχισε να λειτουργεί το 2019.
Το νέο αιολικό πάρκο θα μπορεί να αρχίσει να συνδέεται στο δίκτυο ηλεκτρομεταφοράς από την 1η Ιανουαρίου 2025 και ο Thor θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και να συνδεθεί πλήρως στο δίκτυο το αργότερο μέχρι το τέλος του 2027, ανέφερε η DEA.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού της ΕΕ Μάργκρεθ Βεστάγκερ είχε δηλώσει για το έργο ότι η κίνηση αυτή της Δανίας είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο τα κράτη μέλη μπορούν να παρέχουν κίνητρα στις εταιρείες να συμμετέχουν και να επενδύουν σε έργα πράσινης ενέργειας, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ.
«Το έργο υπεράκτιων αιολικών πάρκων Thor θα συμβάλει στην επίτευξη των φιλόδοξων ενεργειακών και κλιματικών στόχων της ΕΕ που ορίζονται στην Πράσινη Συμφωνία, χωρίς αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά» αναφέρεται ακόμη. Η Δανία κοινοποίησε στην ΕΕ αίτημα ενίσχυσης, συνολικού μέγιστου προϋπολογισμού 6,5 δισεκατομμυρίων κορονών (περίπου 870 εκατομμύρια ευρώ), για την υποστήριξη του σχεδιασμού, της κατασκευής και της λειτουργίας του Thor. Το έργο θα περιλαμβάνει το ίδιο το αιολικό πάρκο, τον υπεράκτιο υποσταθμό και τη σύνδεση του δικτύου μεταφοράς από τον υπεράκτιο υποσταθμό στο σημείο σύνδεσης στον πρώτο χερσαίο υποσταθμό.
Latest News
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»