Με δυο σημαντικές υπογραφές για το ακίνητο στο Βόρειο Αφάντου και τη ΔΕΠΑ Υποδομών, κλείνει το 2021 για το ΤΑΙΠΕΔ, που για το 2022 έχει στόχο εσόδων 2,2 δισ. ευρώ. Το σπριντ που ξεκίνησε από το περασμένο καλοκαίρι συνεχίζεται προκειμένου να προχωρήσει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων με προτεραιότητες την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τις μαρίνες και τις ιαματικές πηγές.

Ειδικότερα, την Πέμπτη, πέφτει, μετά από 7 χρόνια δυσκολιών και γραφειοκρατικών εμποδίων, η αυλαία για το τουριστικό ακίνητο στο Γκολφ – Βόρειο Αφάντου της Ρόδου, ώστε να προχωρήσει το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, ύψους 26,9 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το πρωί της Παρασκευής, θα κλείσει και η συμφωνία με την Italgas για τη ΔΕΠΑ Υποδομών έναντι συνολικού τιμήματος 733 εκατ. ευρώ, με το ΤΑΙΠΕΔ να κατέχει ποσοστό 65%.

Όπως είπε εχθές, κατά τη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, έχει υιοθετηθεί μια νέα στρατηγική, η οποία δίνει βάρος στην επιτάχυνση και δεν περιλαμβάνει μόνο μεγάλα εμβληματικά έργα, αλλά και μικρότερα assets που μπορούν να γίνουν τοπικά σημεία αναφοράς.

Διαβάστε επίσης: Προϋπολογισμός – Πώς θα πετύχει το ΤΑΙΠΕΔ έσοδα 2,2 δισ. ευρώ το 2022

Χαρακτηριστικές τέτοιες περιπτώσεις αποτελούν οι τουριστικοί λιμένες. Ειδικότερα, η μαρίνα της Πύλου, η παραχώρηση της οποίας για 40 χρόνια προκηρύχθηκε την 1ηΔεκεμβρίου. Θα ακολουθήσει η διαδικασία για τη μαρίνα-Megayachtτης Κέρκυρας μες το πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ θερμαίνεται το έδαφος για να ξεκινήσει και πάλι η διαδικασία αξιοποίησης της μαρίνας Ιτέας.

Εντωμεταξύ, στις αρχές Φεβρουαρίου, αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Καβάλας, ενώ θα ακολουθήσει μέσα στον μήνα και η Αλεξανδρούπολη. Επίσης, πολύ κοντά στη γραμμή της εκκίνησης βρίσκονται και οι ιαματικές πηγές, με την αρχή να γίνεται από Καμμένα Βούρλα, πιθανώς στο πρώτο τρίμηνο του 2022, και Θερμοπύλες.

Κλείσιμο στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 για την Εγνατία Οδό

Στα τέλη του 2022 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ένα από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά πρότζεκτς που έχει κληθεί να υλοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για την παραχώρηση για 35 έτη της Εγνατίας Οδού. Η ευόδωση της διαδικασίας των δεσμευτικών προσφορών, μετά από πλήθος δικαστικών και άλλων εμποδίων, με την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EgisProjects να προσφέρει 1,496 δισ. ευρώ, άνοιξε τον δρόμο για την ολοκλήρωσή του.

Μέχρι τότε όμως, υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες, όπως οι σταθμοί διοδίων τελών και η ολοκλήρωση της αδειοδότησης των σηράγγων, που βρίσκονται στο μικροσκόπιο όλων των εμπλεκόμενων. Για τον λόγο αυτό, το οικονομικό κλείσιμο, από το οποίο εξαρτάται και η επιτυχία για τον στόχο των εσόδων της επόμενης χρονιάς τοποθετείται στο τελευταίο τρίμηνο του 2022.

Προκειμένου όλα να προχωρούν συντονισμένα και να υπάρχει συνεχής έλεγχος, έχει συγκροτηθεί task force από τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία και παρακολουθεί τη σχετική πρόοδο. Επίσης, όπως έγινε γνωστό, η σύμβαση προς το παρόν δεν έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Αφού εγκριθεί από το ανώτατο δικαστήριο, αυτή θα περάσει από τη Βουλή για κύρωση. Στόχος για το ΤΑΙΠΕΔ παραμένει η σύμβαση να υπογραφεί κάποια στιγμή το δεύτερο εξάμηνο του 2022 για να ακολουθήσει το οικονομικό κλείσιμο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές